Nejste přihlášen/a.
Dobrý den soused se bude zbavovat svého auta Fiat Punto 1.2 16V o výkonu 59KW rok je tuším 2000 a najeto necelých 150 000km. Auto vypadá zachovale akorát na koncích prahu je počínající rez a začíná i zadní blatník. Auto mi nechá za 16 tisíc jelikož si žena pořídila nové auto a tudíž tohle už nevyužijí. A má otázka jak je na tom Punto s poruchovostí? Přemýšlím, že bych ho vzal udělal rozvody, olej když bude třeba tak i tlumiče případně přední ramena aby a prostě bych dotoho trochu zainvestoval. Otázka zda se to u takhle stareho auta vyplatí vrazit do toho třeba ještě 10 tisíc?
A nebo mám pak nabídku od kolegy z práce co jako melouch tahá auta z Německa. Ten zase nabízí dvě auta.
A to VW Golf 1,4 55KW r.v 11/2000 najeto udajne taky 150 tisíc údajně v Německu udělaný rozvody ve 130 tisicích a jediný problém je nějaký čidlo či senzor zrychlení na abd/esp nechá mi ho za 24000 auto už má CZ doklady.
Druhý vůz je Renault Clio 1.2i 43KW r.v. 2003 a najeto cca 190 tisíc to by nechal za 25 tisíc včetně příhlášení na CZ doklady a STK
Tak a teď co zvolit vím, že ty auto to chce vidět osobně nejlépe s mechanikem. Teď mi jde spíš o tu teorii koupit auto co je udajně po servisu nebo žádný větší nepotřebuje a nebo koupit levněji a udělat si servis.
Ani jedno...
Shnilý Punto za 16k - to asi upad na hlavu, nové prahy tak desítku a orezlý bude i víc věcí na spodku.. Celkem bys tam nasypal mnohem víc. Jinak Punto 2FL (tj. od roku 2003 - velký světla) je dobrý auto co se moc nesype a jde sehnat slušný kus za 20k v pohodě, tj. bez dalších investic.. Shnilý před velkým servisem leda za odvoz..
Golf - vadné ESP - od toho dál, neprojde na TK, drahá oprava nebo loterie z vrakáče... Velký servis včetně rozvodů...
Clio taky velký servis, z těch tří vypadá asi nejlíp.. Ale za 25k vcelku v pohodě seženeš lepší auto..
Tak Punto udajně až na tu uvedenou rez nikde jinde nehnije a není problém to někde zvednout na rampě a prohlídnout. Zbytek prahu OK prý. Jedná se zatím o povrchovou rez pokud se to nenechá dojít dál.
Golf ten motor je prý v pořádku nejedná se o verzi 1.4 MPI a nežere olej, údajně na tohle trpěla 1.6 SR. To čidlo jestli chci prý opraví je to snímač příčného zrychlení stačí buď propájet nebo sehnat nové častá závada u koncernu je na sloupku řízení pod volantem.
Tak nevím
Mno. Nevím, jak ty ostatní, ale toho Golfa, co popisuješ, seženeš v Německu tak za tři, čtyři stovky. Tady máš jednu voňavku bez poruchy za pětikilo...
suchen.mobile.de/...
Prej voňavka a ten bordel na zemi je co? Kromě toho to je z Plzně 400km což s převozkama znamená v podstatě najít dalších 10 tisíc takže ve výsledku ho to vyjde stejně jako ten Golf co už je dovezenej... A to za předpokladu, že to opravdu nemá žádnou závadu a není nutné hned měnit brzdy, gumy...
Tohle byl jenom příklad, jedná se pouze o jeden z asi 500 golfů tohoto roku výroby a této motorizace, jakou tazatel zmiňuje, co na mobile.de jsou. Převozka v Německu na cestu do ČR stojí ca. 120 EUR. A jestli je na tom, co mu nabízí za 24 litrů třeba vyměnit ESP, tak to bude drahý sousto.
Tak nevím kde občas někteří berete ty zkušenosti. Ale k věci ano dá se sehnat v Německu za pár stovek euro stejný Golf, ale v hodně případech jsou to vylítaný herky co už pro Němce nemají smysl. Ale ví, že čecháček to tady koupí či polák a nebo to koupí turek a prodává to na mobile.de dál :D Sám sem kdysi auta tahal na požadavky zákazníků. Soudný člověk ví, že za 500 euro to je vrak co možná chvilku jezdit bude, ale pak se dotoho buď zainvestuje nebo se sešrotuje :D
K tomu VW Golfu je těžko říct co tomu je a není. Motor 1.4 16v nebyl špatný. Co se týče uváděné chyby víc by odhalila diagnostika, ale pokud se jedná o snímač příčného zrychlení abs/esp tak nový výjde zhruba na 4000 kč + plus může být vadný kabel od tohoto senzoru k jednotce ABS a nebo sama jednotka. To vše by se zjistilo diagnostikou a testem akčních členů, ale ve většině situacích to dělá čidlo na sloupku řízení pod volantem.
Jen takovej dodatek pro tazatele pokud uplně nerozumíte automobilům, doporučuji si vzít na obhlídku známého mechanika a nebo se domluvit s prodávajícím zajet na STK či servisu a zaplatit prohlídku aspoň podvozku
Tak Golf je pryč dnes se prodal, přijel pán někde od Brna a hned ho vzal.
Zítra kolega jede prý pro citroen xsara 1,6 16V 80 KW, rok 2001,najeto 180 tis. cenu mi předběžně nabídl za 24 tisíc včetně STK a přihlášení jinak jí bude nabízet asi za víc a pokud nepřiveze citroena tak cestou zpět se má podívat na škoda fabia combi 1.4 74kw r.v. 2002, 164.000km ale ta už je cca za 34 000 včetně přihlášení
Údajně není problém dotahnout cokoliv co bych chtěl, ale vůbec nevím co. Něco co je spolehlivý hlavně motorově, karoserie rezne všemu.
Takových aut je mraky. Z malých aut má dobrý poměr výkon/ cena Punto 2 FL (velký světla), 2003 - asi 2012, motor nejlíp 1,2 8V - do 100 kmh to jede slušně, málo žere a ten motor je jeden z nejlepších malých motorů vůbec... Největší moucha je asi snímač natočení volantu (oprava za 5k), pak obecně jen drobnosti. Za 1000 euro seženeš opravdu pěkný kus který chvíli vydrží... Jinak obecně u takových pleček platí jak je tam problém tak nebrat (jedině že víš co přesně to je a dá slevu v ceně opravy)
Chápu, že je toho všude dost. Teď jsem mu volal ohledně Vašeho doporučení a prý našel Fiat Punto 1.2 59KW r.v 2005 najeto cca 220 000, udajně servisováno ve fiatu do konce roku 013 cca 10 tisic km zpět bylo uděláno komplet rozvody a spojka. Důvod prodeje udajně narození dítětě a koupě většího vozu. Cena 25 000 + dopravný a vyřízení CZ dokladů což bychom se ještě dohodli. Takže počítám tak těch 30 000 kč je to moc?
Záleží na konkrétním stavu, může být OK a může to být i vylítaná herka (stačí když s tim jezdí prase). Kdyby bylo opravdu pěkný tak to ber, jinak ne. Nafocení napoví, pro upřesnění nutno vidět, nutno projet - stav podvozku, koroze (prahy omlácený kamínkama a pak reznou, za předníma kolama.. Známej to může dotáhnout a když se nebude líbit tak to pošle dál.. Nevim jak 16V, ale ta 1,2 8V dává v pohodě i půl milionu km, občas odejde těsnění hlavy (když to někdo honí za studena), jinak to je skoro nesmrtelný motor... Rozvody jsou záležitost ca 1500 materiál včetně vodní pumpy a výměna je jednoduchá... - pokud není doklad o výměně, tak u 16V určitě udělat hned.8V se při skočení rozvodu nepotká, tam to až tak nehoří, prakticky hrozí že řemen na trsátka rozmydlí kryt rozvodu a namotá se do klíňáku, jinak natáhneš nový řemen a jede to dál...
Jo a to je třídveřák, to bych nechtěl. 5dv. je lepší, mimo jiné i o 10 cm delší co si pamatuju a myslim že i vyšší.. Hodí se dělená zadní sedačka (nebyla na všech)
Vzal bych to Punto.Pokud je na něm jen povrchová koroze,dá se snadno opravit a bude sloužit ještě spousty let.Díly jsou za pár korun,jezdí to hezky a za málo.Je to jedno z nespolehlivějších a nejkvalitnějších malých aut,ač si polovina českého národa myslí o Fiatech opak.Škoda,že to nemá 1.2 8V tam bys dokonce nemusel dělat ani rozvody,nepotká se.
Takže pokud by ta koroze nebyla tak zlá, vyplatilo by se do toho trochu zainvestovat? Určitě rozvody a filtry a oprava rzi a mohlo by sloužit delší dobu? Samozřejmě uvidím až mi to mechanik projde na zvedáku až se domluvím se sousedem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.