Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opravit či nechat sešrotovat?

Od: arnost30 odpovědí: 43 změna:

Dobrý den cca před 2 roky si přítelkyně koupila Citroen Xsara 1.4 rok výroby 1999 v hodnotě cca 20 tiscí jakožto své první auto. Aby se prostě vyjezdila apod nemělo smysl utrácet za drahé auta nu kterého by vadilo, že to třeba někde odře apod.

Po koupi se udělali filtry olej a přední brzdy a novýý výfuk. Auto sloužilo bez problému. Bohužel o víkenmdu auto přestalo jet, celé se klepalo a hodně kouřilo. Odvezlo se k mechanikovi a ten nám včera volal s nepříjemným výsledkem. Špatné těsnění a hlava oprava by stála cca 10 tisíc korun s tím, že by udělal rovnou i rozvody když už to bude rozebraný, dále nám řekl, že zadní náprava už na tom není taky dobře. Že někod jí kdysi repasoval, ale asi ne moc dobře. A co sem vypozoroval já, že asi bude na autě vadný radiátor topení jelikož se auto mlží a je cítí při topení chladící kapalina :( Auto má teď najeto přes 195 000 km. A mechanik říkal, že už by to neopravoval, že to nemá smysl, ale pokud i tak budu chtít udělá to. A my teď nevíme zda to opravit nebo se na to vykašlat jelikož na koupi si přítelkyně vzala pujčku a ještě necelý rok by měla splácet právě. Včera sme dali dojromady necelých 25 tisíc co sme naspořili na novou pračku a ledničku takže jiné auto by se dalo sehnat eventuálně.

 

 

43 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Za 25 by se dala sehnat slušná Felda s minimálními nároky na provoz a ceny dílů pakatel.

Každý tu ovšem dá názor jiný na jiná oblíbená auta nebo jeden druhého pohaníme, jak tu zde bývá zvykem.

Záleží taky v jakém stavu ta Xara má interier a karoserii či lak.

arnost30
hodnocení

Neupřednostnuji značky snažím se být objektivní. O felicii se ovažovalo také. Xsara má právě interiér v pořádku a jinak co se týče kastle je auto velmi zachovalé při koupi ani teď auto nejeví známky rzi. Což třeba muj VW Golf z roku 2003 hned druhý rok po koupi začal reznout kufr a práhy :D

Zhodnoťte objektivně kompletní stav té Xary a její případnou užitnou hodnotu do budoucna (zda to nebude malé nebo naopak velké auto).

25t na jiné auto je velice málo, aby jste se vyhnul ojetým vrakům. Já jsem kupříkladu jako druhé auto do práce sehnal Felinu za 15t s nájezdem 98000km v hezkém stavu a jen začínají hnít lemy v zadu (ale komplet kastle nikdy karosářsky neopravovaná a km nestočeny). Takže dají se najít i hezké kousky, aby těch 25t bylo dobře utraceno v případě koupě nového vozu.

Zase jestli je mechanik šikovný a rozumí tomu, tak je zárukou, že motor bude sloužit dalších x km a Xara ještě něco odlítá.

To je těžké radit na dálku. To by se muselo vidět a znát priority a to víte hlavně Vy :)

arnost30
hodnocení

Nejhorší je, že do půl roku může odejít třeba ta zadní náprava, radiátor topení taky vypadá, že je špatný podle projevu závady. Vím, že co se týká cen ojetin v této kategorii to je vždy sázka do loterie.

Teď mi volal ještě mechanik, že pokud bych to enchal opravit tak do budoucna mám počítat s tou nápravou, tyčky stabilizátoru a zapalovací cívka prý taky není v top stavu. On sám už by to neopravoval jelikož cena oprav je vyšší než pořizovací cena auta

Zase jeden... co nazná nic jiného (mnohdy kvalitnějšího) než škodovky?

diesel, prosím, jaké je nejrozšířenější vozidlo v ČR?

A proč jako? Já nejsem čech abych jako stádní tvor musel propagovat jen české (dnes vlastně ani nejsou české) škodovky!

Jinak kdo nezná, tvrdí že francouzské auto je kšunt. ale spíše seženete do desetitiscíc Xsaru v luxusním stavu než předraženou korodovanou feldu!

diesle, "Já nejsem čech" to jsem netušil, ale píšete hezky česky.

No nejsem Čech, su Moravák.

break
Diesel: raději vrazit ty prachy do starý xsary jak do keplu Felicia nebo jiný vylitany škodovky...
Je to hodina co sem dostal nabidku na kratkou garažovanou 1.6ku feldu nabízi k tomu zimni i letni a přivesný vozík
Najeto 87000km r.v.97
Nabíd mi to šef z bejvalí prace auto mel jeho tchan a kupoval ho nový
No asi se na to pojedu o výkendu podívat chce 15000kč
asd1

Tak to tam bude ekodaň za E2, přepis, gumy budou starý ojetý, takže se hodí akorát disky, výměna všech náplní a máš to za 30k. To se vyplatí za Feldu... Tak ale jestli v tom budeš jezdit ty sám tak proč ne... Chápu proč je škoda v ČR tak úsěšná a neměl na to vliv ani HTP, ani skákací rozvody/ olejožrout na TSI a podobný perly. Kvalitka se musí zaplatit *smich*

No jestli byl pan pečlivka neco jako muj otec mame feldu 1.6 15 let tak proč ne klidně bych ji dceři vzal at se naučí jezdit zrovna dělá papíry
Eko je 3ka olej filtr olej převodovka cca litr přepis 400 evidence 800 přepis no kouknu za to nic nedam
asd1

To máš dceru fakt rád že jí jako začátečníkovi pořídíš takovou rakev... Obzvlášť když za stejný prachy seženeš o dva řády bezpečnější auto viz ta Marea např.. Pokud trošku hledáš tak seženeš s platnou TK + pojízdnou klidně i za odvoz, ta v odkazu ja za dvacku a vypadá dobře, s Feltou se nemůže absolutně srovnávat..

majklchris

Ďáblíku-kolik jich je?Na sto dobrých Xsar seženeš z bídou po vellmi velikém pátrání jakž takž obstojnou feldu.

Breaku já vím co ja a jak vypadá Xsara, navíc ty motory jsou notoricky známé a ten kanále kmazací a chlazení u sebe je jediné kritické místo motory , a výše to nemají jen řada TU.Jenže u tohohle je výměna těsnění pod palici brnkačka,jakože nejsem mechanik.

Samozřejmě že jí mam rad a miluju keci o pojizdných rakvích
Sam sem v pojízdných rakvích začínal a stravil v nich púl života a do ted když je možnost se rad svezu a žiju
Razim heslo že ti co se naučej jezdit v rakvi tak se jim o to lip časem bude jezdit v něčem lepšim a sou z nich poměrně slušní řidiči
Dnes novačka v autoškole šoupnou do mergla či jiný radoby bezpečný plečky tam je nic nenaučej ti pak dou koupěj si po získání řp nákou lacinou rakev protože na víc nemaj a neštěstí je hotový
break
Diesel: taky ty motory znám. Největší slabina je zadní náprava, která se dá řešit formou výměny za repas a koroze. Jinak jednoduchý francouzský auto...
asd1

Dabel: jeden názorný příklad jak je "bezpečná"- Focus kabina netknutá řidič jen napudrovanej. Felda motor místo nohou a smrťák. Prostě pasivní bezpečnost Feldy je naprosto tragická a nalhávat si něco jiného je jen strkat hlavu do písku. Prostě s Feldou bourat nesmí. Dceři ani náhodou, to jí rovnou můžeš pořídit Aixam... Jednoduchý slabší auto bez asistentů ano, ale ne takovouhle rakev... : jcted.cz/...

další např. tady: google.com/...

Jasně že pokud napálí do stromu ve 120 kmh tak je jedno v čem jela, ale u drobnějších nehod do 50 kmh je mezi Feldou a jakýmkoliv modernějším autem zásadní rozdíl. A spoustu aut pořídíš za stejný prachy jako Feldu, levný servis taky úplně tak neplatí. Viz ta Mařena za dvacku v odkazu. Tipuju že byla dotažená z Itálie = nebude shnilá, vypadá udržovaně a JTD motor dá v pohodě půl milionu, tak jí klidně vydrží pár let (pokud s tim nezahučí do pangejtu při prvním klouznutí *smich*) 20k je prakticky nejvyšší cena za jakou je v ČR "hnusnej Fiat"prodejný, podobná Oktávka by stála klidně 100k, ty levnější bývají ve stavu šrotu...

asd1

Další srovnání - Astra X Felda tj. velikostí podobný auta.. Astra řidič napudrovanej kabina OK, dveře v pohodě otevřeš a vystoupíš, Felda opět motor místo nohou a průšvih.

zlin.cz/...

 

hodnocení

3x
avatar dabel
Já bych to asi taky už nedaval do hromady sehnal bych tu feldu za 15 musí být parádní a i v kombiku
Nespěchal bych a ke koupi pokud autúm nehovim si někoho přizval

 

mak*
hodnocení

1x

Pokud máte peníze na nové či zánovní, není co řešit. Ale na druhou stranu je třeba si uvědomit, že auto za 20tis nemůže být bez chybičky a nějakou tu investici potřebuje. Já koupil auto za 6000.-, vrazil jsem do něj 20000.- a už osmý rok naprosto bez problémů jezdí.

Být na vašem místě, tak to rozeberu sám a uvidím. Díly bych koupil až po rozebrání, protože je možné, že se narazí na nějakou past. Buď se zadaří a opravil bych si to sám podstatně levněji, nebo se nezadaří a dal bych to do šrotu. V případě tho mého auta bylo těch 20tis jen díly, montáž byla "homemade".

arnost30
hodnocení

Bohužel nejsem tak technicky zručný abych se pouštěl do opravy hlavy motoru. Vše mi dělá muj mechanik

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Domnívám se, že v dnešní době se již taková vozidla neopravují. Snad jedině mechanik, co nemá odpoledne co dělat a ještě přijde levně k náhradním dílům.

Jen mne udivuje: ...cca před 2 roky...hodnotě cca 20 tiscí...přítelkyně vzala pujčku a ještě necelý rok by měla splácet právě...25 tisíc co sme naspořili na novou pračku a ledničku takže jiné auto by se dalo sehnat eventuálně...

Takže tri roky splácí staré auto za 20 tisíc? Kolik asi přeplatila? Místo pračky a ledničky auto?

motak
za tyden tu bude, ze se jim rozbila pracka, ale ze nemaji na novou, protoze veskere penize dali za auto.. a novou pracku na splatky jim nedaji, protoze jeste splaci to auto, co uz nechali sesrotovat..
arnost30
hodnocení

Přítelkyně si brala cca 30 tisíc aby bylo i na pojistku a první servis. Jak říkám auto sloužilo v pohodě až do teď. Motor byl pružný olej se neztrácel a najednou tohle. Bohužel bydlíme na vesnici a kvuli spojům a práci musíme vlastnit dva vozy. Pračka a lednička ještě slouží takže je priorita auto.

arnost30
hodnocení

Pan Motak nebudeme tu řešit pračku, jak sem psal druhý vůz potřebujem abychom mohli jezdit do práce jelikož spoje to neumožnují. Pokud by se rozbila pračka jsou tu stále lepší možnosti jak to zvládnout ikdybych si měl vzít pračku na splátky já jelikož nemám žádný dluh nikde nebo vozit si občas vyprat na střídačku k rodině. Ale bez auta asi těžko se bude přítelkyně dopravovat do práce ne? V obci je jen jedna malá večerka a nic víc. Takže prosím vyjadřujte se jen k tomu čemu máte ano !

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Pokud chcete za přepis ji od Vás vezmu-tu Xsaru ne přítelkyni,

Jinak osobně bych si to co píšete udělal za cca polovinu ceny.Pokud je kastle OK tak jen oprava motoru a xsara bude sloužit dalších x let.

arnost30
hodnocení

bohužel nejsem technycky tak zručný a nemám ani místo kde bych si tohle sám opravil, vše mi opravuje muj mechanik nemám auto v servisu

majklchris

Ještě dotaz-motor je řady TU? dejte písmena VINu (zřejmě bude něco jako VF31 "abcde" 12312312)nebo pokud znáte typ motoru tak stačí ten. Jinak předpokládám že je to řada TU kde vpravo vepředu ,tj při rozvodech, motoru jsou kanálky blízko u sebe. a cca kolem 120kkm to tam odejde..jinak banalita za pár kačemimo práci na hlavě vše samodomo za 5000kč ,jsou v tom rozvody INA díly pak VR včetně nových šroubů hlavy.Bez kapaliny-pravidelná výměna byla plánovaná o něco později

 

asd1
hodnocení

0x

Smysl to má jedině pokud si to opravíš sám, pak to vyjde ca na polovinu i s pořízením nářadí... Ovšem nesmíš být úplný lempl a musíš na to mít čas nastudovat si postup a když to děláš poprvé tak to jde pomalu... Pokud cítíš chladivo a mlží se tak radiátor nebo napojení hadic a to udělat musíš. Občas je výměna pakárna kdy musí palubka ven (nevim jak xsara)

Tj, těsnění hlavy (může to být i ruplá hlava apod.), rozvody automaticky s tim, projít topení pravvděpodobně výměník, nové náplně olej + chladič. Cívku taky musíš řešit hned, jinak odrovnáš lambdy, kat a podobný radosti (můžou to dělat i svíce) Obecně vadné zapalování svíce/ kabely/ cívka = motor při řidání plynu z malých otáček škube

Zadní náprava může počkat, pokud to chceš mít déle tak určitě i brzdovka, všechna filtry atd.

Pokud to začíná hnít (různé plíšky, brzdové trubičky apod.) tak to dej do áček a vem jiné, za 20k seženeš slušné pojízdné auto vcelku kdykoliv, stačí jen trošku hledat a umět rozlišit šrot od použitelného.. Např. Fiat Punto 1,2 , Marea 1,9 JTD, Stilo 1,9 JTD, Různý Citróni/ Renaulti v benzínu, Focus MK1 v benzínu pokud najdeš kus co ještě neshnil.. Feldu bych nebral - mizerná bezpečnost.

arnost30
hodnocení

Bohužel nejsem tak technicky zručný abych si troufnul na opravu hlavy. Bohužel kvuli výměně radiatoru se musí sundat celá palubka na to už sem koukal. Mechanik právě říkal, že může bejt ruplá hlava, že nedávno to dělal na jednom Puntu a cenově by se to mělovejít i s rozvodama cca do 10 tisíc. Motor cuká jen občas právě proto mi říkal, že ta cívka už asi taky nebude uplně OK.

 

smutnyklaun*
hodnocení

0x

Nevěřím,že se tenhle motor odporoučí ze dne na den.Vadná hlava se projevuje zhoršením chodu dlouhodobě,ne skokem.Pokud to nebralo olej a startovalo v pohodě,hledal bych to v cívkách nebo cívce podle roku výroby-do 2000 a nahoru.Můžou to být i svíčky z městského provozu,možností je několik.A hlavně-motorů Peugeot 1.4 jsou plné vrakoviště,jsou to nezmaři,spolehliví a nenároční.Sežene se v pohodě za 3 tisíce.Práce s výměnou u šikovného mechanika na půl dne.Zadní nápravu vem čert,tu bych řešil až to bude akutní.Takových jezdí spousty.To topení je horší,ale dnes už existuje přípravek,který reaguje se vzduchem,nalije se do chladicí soustavy a nic neucpe,opravdu zacelí díru bez pracné demontáže přístrojové desky,ta je opravdu náročná.Mám vyzkoušeno na 2 autech,funguje bez omezení chlazení i topení,stojí něco přes 300Kč.A myšlenkou na Felicii bych se ani nezabýval.Ta Xsara je proti ní ve všech směrech Rolls Royce.A v bezpečnosti především.

arnost30
hodnocení

Bohužel já s autem nejezdil. A přítelkyně nikdy nic neříkala a když sem stím jel já tak se žádná závada nikdy neprojevovala. Auto bylo velice svižné na to, že to je jen 1.4. Jediné co mi napadá je opravdu ta zapalovací cívka, jelikož prý občas to škubalo, ale nebylo to nějak časté tak nevím. Zadní náprava prý při pohledu ze zaduna auto je vidět, že jedno kolo je jakoby trošku šikmo nechápu... O jaký přípravek se jedná?

Zatím jsem to počítal: Hlava, těsnění a rozvody 10000+ cívka sem koukal cca 1200 + náprava dejme tomu 4000 takže jsem na nějakých 15200 cca :(

asd1

Souhlas, jiný motor od někoho se zárukou může být výhodnější.. Na jednom autě jsem měl děravý chladič co tekl asi litr za minutu, nutně jsem potřeboval jet tak jsem nalil cosi disperzního od Nigrunu (asi) a vydrželo to dalších 50 kkm a pak šlo auto z domu dál nevim. Čistit bych to pak asi nechtěl, ale asi by to bylo lepší řešení než sundavat palubku *smich*

Přípravek - naliješ do chladiče a ucpe to díru, jsou buď různé práška nebo disperzní.. Prášky se mi moc nelíbí.. Nalít se musí postupně za běžícího motoru aby se neudělal špunt tam kde nemá...

asd1

Škube - začni svícema (nejdřív zkontroluj jak vypadaj, i když teď to bude zkreslené vodou ve válci), pokud nepomůže tak cívka.. PS škubání můžeš řešit až po opravě těsnění hlavy...

Ale asi bych fakt sehnal motor z vrakáče a přehodil ho tak jak je...

 

rv*
hodnocení

0x

Zkuste se poptat po známých. Ti bohatší, popřípadě od většího města, častěji kupují novější auta a to staré mnohdy známému za dobrý peníz přenechají.

 

fik
hodnocení

0x

To je velmi diskutabilní otázka. Nové auto za 20 tisíc taky nebude zázrak a sypat do něj můžete tak či tak. Buď bych to opravil a měl bych auto s vyhlídkou že bude jezdit,nebo v této cenové relaci je asi fakt nejlepší řešení felda. A nejde tady o to že by na to byl někdo vysazenej nebo něco podobnýho,ale z čistě praktického hlediska. Je to domácí a velmi rozšířené auto,všude se na ni válí mraky dílů za pár šušní,má spolehlivou a jednoduchou techniku a nemá se tam moc co kazit,protože většina z nich je socka edition. Dá se klidně i kolem 15 koupit málo jetá po nějakým strejdovi

Za 20 tisíc se dá koupit i osmiválcový bavorák,ale v jakém bude stavu a jak daleko dojede to si asi dovedeš představit

asd1

Porovnej s Feldou např. toto: Jako bonus je že je to tak hnusný že to nikdo nešlohne *smich* Mmch. jezdilo se mi s podobnou líp než v Oktávce O1 1,9 TDI - prostornější, pohodlnější, výrazně lepší výhled. Motor měl 350 kkm pořád bez problému, pak skončilo na vybourání (motor možná ještě jezdí v jiným autě)

auto.bazos.cz/...

 

Když je to tak super auto v bezvadném stavu jak píše,proč to potom dotyčný prodává?Spíš i dík různým popsaným samodomo úpravám mi to připadá jako kára na konci životnosti kde v případě opravy čehokoli se nechytáš

asd1

Píše kupuje jiný. Když to pojede a bude všechno fungovat, místo evidenčky se udělají komplet emise +TK tak s tim problém nebude.. A dá se domluvit "projde TK = platim já a beru; když neprojde platí on. Když souhlasí tak se dá čekat že si je jistý že auto je OK... Na emisích zjistíš stav motoru, pokud se ŘJ nebude kamarádit s tim turbem tak neprojde..

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

vzhledem k nabídkám typu toto, bych asi vůz neřešil - prodal za 5-3tis na ND nebo si ho nechal na ND a jen odhlásil ... po třeba půl roce a využití potřebného dal dobrovolným hasičům na hraní... ti odhlásí vůz s plnou mocí, sami zajistí ekologickou likvidaci bez keců, že chybí kolo nebo volant...


doplněno 08.01.20 09:06:

No "odhlásil"- považuji za vyřazení z provozu (depozit). Stačí pár měsíců, než se najdou kupci na některé ND nebo se stejný nově koupený vůz doladí z těchto ND. Následně lze nechat ekologicky zlikvidovat - jak jsem psal, dobrovolní hasiči si vezmou "vrak"s plnou mocí, rozstříhají si ho podle libosti, odvezou na ekovrakoviště, kde zajistí doklad o likvidaci, za peníze získané z vrakoviště zaplatí zrušení-zánik vozu.

Pokud chce řešit sám i odvoz a likvidaci, samozřejmě může. Některé firmy "pindají", případně chtějí za odvoz nekompletního vozu peníze - pokud to na laně nepřivezete až pod nos. Samozřejmě by měli na těchto provozovnách přijmout i nekompletní vrak, měl by mít asi dostatečné identifikátory a štítky...

majklchris

Kolkego co to je ODHLÁSIL bych? Existuje buďto zánik=dříce trvalé vyřazení z provozu=nutnost protokolu o ekolikvidaci , nebo potom vyřazení z provozu=dříve depozit= po roce doložit kde se nachází .,ale nikdo neví jak toto po 4,8 či deseti bude-zda půjde zánik bez doložení nebo se bude muset dokládat.Zatím se musí dokládat. A co je zjištěno-HZS aniprofesionální ano dobrovolní nejsu uvedeni jako subjekt oprávněný k Ekolikvidaci vozidel!

Jinak lini jsem likvidoval auto-dojel jsem na laně (odešla převodovka) s jednou sedačkou, vymontil jsem všechna světla,kola vyjma rezervy,AKB a některé provozní náplně (LHM,Naftu a chladicí kapalinu),Zakže není problém s neúplným vrakem (když se chce)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]