Ja jezdim dieslem 15 tam a 15 zpět Ta moje 10 tam a 10 zpátky benzín A ani jeden nemáme problém Takže pokud je funkční dobíjení Pokud neni velkej klidovej odběr A baterie neni na konci živovotnosti či naka pochybná druhovýroba tak se neni čeho bát
Pokud je alternátor a baterie OK a nezapomeneš zhasnout světla (ale pokud nejsi hluchý, máš většinou signalizaci) tak není problém. Jezdím většinou 4 km tam a 4 km zpět, s častými zastávkami a starty (benzín) a nedobíjel jsem baterii 6 let, než odešla totálně a naráz.
Bohatě stačí za dva dolary do zapalovače, obecně klasický starší auto po delším stání pod 12V = nutno dobít (bohatě stačí "Lidlovka"za pětikilo).. Za jízdy kolem 14V = dobíjení v autě funguje správně...
Zpravidla s tím není problém... Pokud je start rychlý a zejména pokud by to třeba byl i benzín je ještě i méně na start náročný a dobíjení a baterie je v kondici, tak není problém... Jezdím tímto způsobem cca 25 let, jen měním auta...
... pakliže to není veterán s dinamem tak v tom nevidím vůbec žádný problém, takhle jezdí spousta lidí (jen nenechat v odstaveném autě zapnutý nějaký spotřebič)
Asi takhle dvoulitr dehet ,max 5km a za celou zimu nebylo nutno AKB vyjmout a nabít. předtím benál 1,8 16V a cesty do 5km bez nutnosti dobíjení,tedy externího dobíjení .jen provozem altikem.Ale je fakt, že auta bez veledůležitejch kravin.RV 96,99,00.
A jakým autem? Starší to zvládnou, ale moderní euroauta nedobíjí po většinu času skoro vůbec, osolí to jen při brždění motorem, aby zůstaly v očích EU krásně zelené.
i když dnešní auta dobíjí poměrně dostetečně, je dobré občas (1x za 2 měs) dát na nabíječku (stačí malá z Lidlovka) a nabít do plna. Nejlépe ještě v režimu s vločkou. Ten nabíjí na trochu vyšší napětí. Účelem je, že teprve při plném nabití a následném malém proudu dochází k desulfataci, což desky v aku trochu omladí a aku má pak delší životnost.
Zdravím, je to starší Vectra r.v.2001 v benzínu, tak podle vás věřím, že dobíjení snad nebude potřeba. Kolik voltů musím naměřit když je baterie nabitá? 12.6V?
Ano, ale to platí pro baterku bez zátěže. Už odemknutím se auto "probudí ze spánku" a je nějaký odběr = napětí plně nabité nebude 12,6 ale kvůli zátěži třeba jen 12,4
Při startu pokud napětí v zátěži startéru klesá pod 10V tak je už baterka horší (pokud auto odpojuje zapalovač tak pokles musíš měřit na baterce), podobně pokud v klidu rychle klesá napětí (např. po dvou dnech stání bude 12,0) a klidový odběr auta je OK...
Tak jesdtli je baterie starší a parkujete na mrazu, tak se může stát, že najednou nenastartujete. Pokud je baterie nová, tak když se dobře dobíjí, tak lépe odolává mrazu. Musel by jste mít asi baterii s nízkou kapacitou, aby se to při krátké cestě nedobíjelo naplno + další závady uvedené nahoře.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.