Přihlédni i k dobíjení baterie tj. její vnitřní rekuperaci při dobíjení + délku jízdy(popojíždění/delší jízdy) a přihlédni k možnosti dobíjení v zimě při delším stání. Osobně bych dal baterii předepsané kapacity výrobcem auta nebo nepatrně větší. "Větší" baterii bude potřeba o maličko déle dobíjet. Pokud nebude baterie mít úchyty pro uchycení v autě stejné jako stará či původní baterka, počítej že na STK ti tam o tom něco uchycení napíšou. Nevím jestli je to kvůli případné pojistné události, ale známému to připsali do zprávy z STK.
Co z baterie vybiju, to do ní musím zase nacpat (+ nějaké ztráty samozřejmě). Takže je v podstatě dobíjení úplně jedno, jakou kapacitu bude baterie mít. Větší bude mít vždycky výhodu z hlediska celkové využitelné kapacity a maximálního proudu.
bery*
A navic z ni start motoru odebere mensi procento kapacity, zatimco baterka si pak z altiku vezme vetsi proud = dobije se rychleji. Navic bude mit delsi zivotnost - jak diky mensimu zatezovani, tak i proto, ze jeste bude startovat i pri poklesu kapacity treba na ctvrtinu, coz by mala baterka uz nedala. Nechapu ty vecny argumenty, proc nedat vetsi baterku, ze se nenabije a podobne ...
Oline neupevněná AKB je nebezpečná závada= známka z TK jen na 30 dnů. Jak mi vysvětlili na STK několikanásobně vyšší riziko požáru.Tedy pokud se nic nezměnilo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.