Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Demontáž baterie za chodu motoru?

Od: ok® odpovědí: 33 změna:
avatar ok
Dobrý den, prosím vás potřebuji vyměnit ve voze baterií která je OK, za baterií která je už kaput, nedrží kapacitu. Lze to provést za chodu motoru? Nemůže se nic stát? Děkuji

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar pest
Natoc to přes kabely, a jed, jen ti to nesmí chcipnout, nebo to roztlac, roztahni nemáš co zničit když to jede na vrakac

 

hodnocení

2x

Stačí zatížit alternátor (třeba rozsvítit světla), motor nechat běžet na volnoběh a opatrně odpojit jede pól baterie. Pokud běh motoru nezmění charakter, baterii v pohodě vyměníte. Alternátor zatěžujete světly právě proto, aby při odpojení baterie nedošlo k podstatnému nárůstu napětí a zničení alternátoru.

Jinak v době, kdy je motor v chodu, nepotřebuje alternátor k činnosti buzení z baterie. Netuším, kde na ten nesmysl několik zdejších rádců přišlo.

Pochopitelně u některých moderních vozidel s elektronickým "hlídáním všeho možného" nelze tento postup ideálně doporučit, protože nelze předvídat chování motoru a el. soustavy po odpojení baterie.

 

dejv111*
hodnocení

2x

Já bych to udělal takto:

Starou baterii bych nechal zabudovanou v autě, paralelně k ní pomocí startovacích kabelů připojil novou baterii a po nastartování novou odpojil a uklidil. Není nic jednoduššího a komfortnějšího. :)

 

hop®
hodnocení

2x
avatar hop

Když to zkusíš, můžeš odpravit alternátor, jak už tady mnozí psali. Což by na vrakáči bylo jedno, akorát bys tam bez funkční baterie nedojel.
Já bych do vozu připojil nefunkční baterii a přes startovací kabely zkusil z nové nastartovat (nejlépe už předem mírně ohřátý) motor.
Pokud by nová baterie nestíhala zároveň nabíjet starou baterku a startovat, na dobu startu bych odpojil minusový kontakt od baterie v autě. Po nastartování bych před odpojením kabelů nechal špatnou při běžícím motoru chvíli "oživit", aby zvládla cestu.

 

ar
hodnocení

0x

oděláš alternátor (tím chci říct že ho zničíš)

ok®
hodnocení

Aha,tak prosím poraďte,jak mám nastartovat vůz se špatnou baterií? Přes pomocnou baterií? Nebo roztlacit? Jde mi o to, že potřebuji ten vůz(jako pojízdný po vlastní ose jednu cestu zvládne) odvézt do šrotu(ekol. likvidace) kde ho nechám. Jediné co na tom voze je nejcennější, je asi ta OK baterie, proto tam chci dát tu kaput baterií. Prý vůz musí být kompletní!
ar

no buď starovací kabely, nebo již zmíněné roztlačení a nebo dojet na vrakáč s dobrou baterií a tam si ji vymontovat a dovézt domů.

ar

Většina vrakovišť si pro auto přijede a odveze na odtahovce, káře atd.

ok®
hodnocení

Právě, že auto je na chatě pro odtahovku nemožno dojet a strachat se pak s 15kg baterií pak 3km se mi taky nechce, zkusím roztlacit, tam už je jedno zda se něco pohondi! Hlavně že dojedu na místo

Jo, to určitě chytne :-D

Alternátor potřebuje baterku, aby nabudil vynutí kotvy (tedy zmagnetizoval kotvu) a ta budila při současné rotaci vynutí statoru. Bez akumulátoru alternátor nefunguje a při náhlém odpojení baterky od auta alternátor se odlehčí a prorazí si diody usměrňovacího můstku přepětím (baterka funguje jako kondenzátor).

Elektronika auta pro chod motoru také potřebuje baterku, jinak nepustí čerpadlo, neovládá vstřiky a nehodí jiskru. U starých aut nehodí jiskru.

Takže to klidně roztlačte bez baterky a užíjte si :). Funguje to jen u aut, kde je dynamo a obyčejné kontaktní zapalování.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Nák nepobírám proč to chceš dělat za chodu motoru?
Za chodu motoru se baterie neodpojuje

 

break
hodnocení

0x
Přijeď na vrakac, demontuj baterií a nějakou KO jim nech na sedačce. Tak to dělám já...
ok®
hodnocení

Ale jo, to tak chci udělat, jenže chci dobrou baterií nechat už rovnou na chatě, a tu KO (ta má cca nějakých 10V,co ukazuje v klidu) nechat už rovnou ve voze. Mě jde o to, jestli jde dojet nebo nějak nastartovat vůz kde je baterii KO.
jarrykurry*

Tak když si ji chceš nechat na chatě, tak nastartuj přes kabely, nejjednodušší řešení. Za chodu motoru ti to bude jiskřit, lekneš se, možná i dostaneš ránu...proč to vše podstupovat?

asd1

Jj, souhlas. Starou nechat v autě namontovanou, nastartovat z nové přes kabely, pokud po odpojení kabelů nechcípne tak dojet na vrakáč, tj. novou necháš na místě...

Odpojovat baterku za chodu bych nezkoušel, s velkou pravděpodobností odpálíš alternátor příp. přepětím i ŘJ a budeš to na vrakáč muset odtáhnout *smich*

 

jabraka*
hodnocení

0x

Auto bez baterie neudrží motor v chodu.Šlo by to udělat tak,že se připojí nová baterie paralelně ke KO aku,ve voze a dobrá se veze připojená pomocnými kabely-.Na vrakovišti se pak pomocné kabely odpojí.

JABRAKA

Opět perla. Nastartovaný motor se udrží v chodu v pohodě i bez baterie, naopak je vhodné alternátor lehce zatížit např. rozsvícením světel, aby nedošlo při odpojování baterie k přepětí a nenadálým závadám.

joudic*
@satam jednou jsem jel z lenosti po kotehulkach k mechanikovi s neupevnenou baterkou a draty jen navlecenymi a kolikrat mi auto po ceste chciplo vam nemusim vypravet.

Nepochopil jsi mě. Nemluvím o jízdě se špatně připojenou/nezajištěnou baterií, ale o výměně baterie na místě při chodu motoru na volnoběh;)

 

hodnocení

0x
avatar diesel

A co takhle dojet na vrakoviště a dobrou akb si vzít zpět?Nebo nastartovat s varnou přes kabely z dobré a odjet na vrakoviště?

Nastartovat s VADNOU .

Vloudila se mi chyba. jinak já dojel na vrakáč s autem-vybral jsem Akb ,lampy.přední i zadní vycucal LHM, chladicí kapalinu a asi 15 l ropy, vzal si kola,nechal jsem v autě jen sedačku řidiče a rezervu.No problém ještě jsem dostal cca1700kč + protkolo o ekolikvidaci.

 

pave*
hodnocení

0x

Nebo si půjčte startovací zdroj či motobaterii. Tu jsem nosil s sebou jako pomoc při startování .

 

kol
hodnocení

0x

Dobrý den

Já bych to udělal tak: Nastartuju, odpojím baterii a zaizoluju +pól třeba zabalením do kusu hadru nebo igelitu, upevním ho aby nespadl na kostru, vyndám baterii a jedu bez baterie. Nesmí to chcípnout, až na místě.

jabraka*

Takto se porávě lehce odpraví alternátor.Regulátor totiž vyhodnocuje napětí baterie a podle toho nastaví buzení rotoru.Pokud je baterie na nule,stoupne budicí proud mna max a něco shoří.

JABRAKA

A není to jedno?Auto jde na vrakač!Jde jen o to aby tam dojelo po vlastni ose!Jestli poškodí altik nebo ne je šumák!

Diesle, je to jedno. Ovšem z informací kolem se další uživatelé-laici mohou dozvědět některé docela vhodné a potřebné informace.

Takový sumak to není, když mu lehké alternátor cestou tak nedojede, jedině že by to byl hodně hodně starý diesel
asd1

Jedno to neni, protože nedojede ani na ten vrakáč *smich*

Já tedy nevím takovou vědu-auto jsde na varkáč tak je-mělo by být jedno co se pose... nebo ne pos...Jinak má staro-nastratuji přes dobrou ale stará KO tam zůstane.a všichni tu píší kdoví jaké elaboráty skrz blbost.Už jsem pár aut viděl odejet z bodu A do bodu B bez AKB.největší vzdálenost (tam šlo ale o T-813 PMS-tedy naftu) přes 100km.

 

 

hodnocení

0x

Před hodně lety nám v rodiné Škodě 120 odešla baterie akorát mezi svátky. Tak se prostě stará vyndala a několik dnů přes svátky se jezdilo bez baterie, stačilo nechat stát auto na kopci a pak to natočit přes kvalt.

Buď to natočte přes kabely, případně to roztlačte, při výměně baterie za chodu je celkem velká šance že zavadíte svorkou o karoserii a uděláte pěkný zkrat.

Tak to jste museli mít Škodovku ješte s dynamem, protože je to jinak nesmysl... Alternátor se bez batrie nenabudí a proto nefunguje, stará zkušenost a učí se to snad i na základce.. Jedině tak, že by měla dynamo , to pak lze...

A pak zkušenost, ˇ3kodovka nastartováná (Š105) , tak opravdu bez baterie jede... Ale třeba Zastava 1100, tak po odpojení akumulátoru shořeli všechny žárovky... Svítily úplně do modra... Tehdy zřejmě jiný princip dobíjení? Nevím...

On se při překročení určitých otáčkách nabudí i bez externího buzení, stalo se mi to i v jiném autě kde odešla kontrolka a alternátor se nebudil tak přesto po překročení asi 2tis otáček se nabudil sám.

 

break
hodnocení

0x
Teoreticky Starej motor to utáhne. Bez světel, ventilátoru atd. altik utáhne jen to zapalování. Neodpojpval bych ji. Roztlačit nebo nahodit přes kabely a jet...
Mám zkušenost u švy starý Audi 2.5 TDI, kde jsem nastartoval a v klidu vyndal baterku, altik to utahl na pohodu, dokud jsem ji nechcipl...nic to nikdy neodpravilo, ale u novejch motoru bych to nedoporučoval...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]