Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký olej pro motorizaci 1,9 JTD

Od: kubinec® odpovědí: 7 změna:

Prosím vás o radu , jaký olej mám lít do Fiat Idea 1,9JTD?Štítek o typu a výměně oilu nikde.

Má tato motorizace turbo?

Nebo ten "známý" DPF filtr?

Zjistím to nějak?

A co s etýká baterie, je asi lepší mít tam silnější kvůli žhavení?

A jak často se má měnit oil u dieselů?

Je to pro nás první dieselový vůz co jsme kdy měl. Takže se zatím s ním sžívám. A jak je to prosím s nějakým přísadama do nafty přes zimu, je to nutné?

Ufff, děkuji

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar dabel
Olej 5w40 505.00
Dpf nemá
Turbo ano má
Baterii bych dal 72Ah a větší
Olej měnim u dieslú po 10000km
Přísady do nafty nedávám leč přísadou Vif nic nepokaziš
hodnocení

děkuji a jeste prosím, rozvody se u takovych to motoru dělaji při kolika km? Auto ma údajně najeto 107000km

Nech ty rozvody rovnou udělat a máš klid

 

hodnocení

1x

Kdo se zabývá hlouběji vozidly, motory, tak Ti určitě ze zkušenosti poradí olej Selenia (Italský výrobce)...

A zkus si stáhnout či sehnat manuál k vozu, tam je zpravidla největší pramen informací...

asd1

Selenia je jen předražený normální olej. 1,9 JTD sežere skoro cokoliv, stačí prakticky jakýkoliv 10W40, příp. můžeš použít i 5W40, tou nic nezkazíš. Aktuálně dávám Shell Helix HX7 5W40 (litr za stovku + filtr Mann, tj. materiál na výměnu za pětikilo, s dopravou max., 700,-), měnit je dobré po 10kkm/ 1 rok

DPF - koukni na vejfuk jestli tam je. Jinak papírově podle emisní třídy.. Upřesni rok výroby a kW, příp. přímo typ motoru... Pokud je DPF, tak je nutný nízkopopelový olej!

Do nafty přidávej VIF - ochrana vstřiků a railu před zadíráním, stačí panák na nádrž.

Rozvody udělej hned, je to záležitost dvou tisíc (kvalitní materiál včetně vodní pumpy) + práce a jsou jednoduché že je nezvládne jen trotl.. Interval by ml být 5 let nebo 120 kkm..

Pokud se seká egr, tak často stačí jen vyčistit solenoid (zatuhne tyčka od solenoidu která EGR otevírá),. návod na netu - snadné - to je zatim jediná závada na 1,9 JTD kterou jsem potkal... Projevuje se chováním do 2000 otáček jako motor bez turba, normálně má zátah prakticky z volnoběhu (tj. kdo přeleze z TDI tak si toho ani nemusí všimnout)

Pro jízdu - zásadní je nehonit za studena (minimálně 10 km) a po dojetí nechcípat hned, ale nechat dochladit turbo (poslední kilometr jen šolíchat nebo nechat půl minuty vrčet na volnoběh, po větší zátěži minutu)

hodnocení

Rok je 2004, 1.9 JTD, 74kW
A s těmi aditiv do nafty, teda asi nebude dobře tankovat po pár litrech(cca 10l),ale asi bude vždy nutné tankovat minimálně půl nádrže a prsknout tam přísadu, že?
asd1

Tam DPF nebude..

Tankovat po pár litrech je dobré pro nadšence kterýho baví tankovat ;) Normální člověk tankuje při 1/4 nádrže a naleje do plné, příp. před vyjetím do oblasti drahé nafty (mmch. D je skoro nastejno a je kvalitnější než v CZ). Měl jsem motor TD který byl citlivý na kvaliltu nafty a tam to bylo vidět okamžitě, na D naftu to ujelo o 100 km víc a pod plynem nečudilo jak načipované TDI..

Rozvody např. toto: autodily-cardo.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]