Nejste přihlášen/a.
Prosím vás o radu , jaký olej mám lít do Fiat Idea 1,9JTD?Štítek o typu a výměně oilu nikde.
Má tato motorizace turbo?
Nebo ten "známý" DPF filtr?
Zjistím to nějak?
A co s etýká baterie, je asi lepší mít tam silnější kvůli žhavení?
A jak často se má měnit oil u dieselů?
Je to pro nás první dieselový vůz co jsme kdy měl. Takže se zatím s ním sžívám. A jak je to prosím s nějakým přísadama do nafty přes zimu, je to nutné?
Ufff, děkuji
Kdo se zabývá hlouběji vozidly, motory, tak Ti určitě ze zkušenosti poradí olej Selenia (Italský výrobce)...
A zkus si stáhnout či sehnat manuál k vozu, tam je zpravidla největší pramen informací...
Selenia je jen předražený normální olej. 1,9 JTD sežere skoro cokoliv, stačí prakticky jakýkoliv 10W40, příp. můžeš použít i 5W40, tou nic nezkazíš. Aktuálně dávám Shell Helix HX7 5W40 (litr za stovku + filtr Mann, tj. materiál na výměnu za pětikilo, s dopravou max., 700,-), měnit je dobré po 10kkm/ 1 rok
DPF - koukni na vejfuk jestli tam je. Jinak papírově podle emisní třídy.. Upřesni rok výroby a kW, příp. přímo typ motoru... Pokud je DPF, tak je nutný nízkopopelový olej!
Do nafty přidávej VIF - ochrana vstřiků a railu před zadíráním, stačí panák na nádrž.
Rozvody udělej hned, je to záležitost dvou tisíc (kvalitní materiál včetně vodní pumpy) + práce a jsou jednoduché že je nezvládne jen trotl.. Interval by ml být 5 let nebo 120 kkm..
Pokud se seká egr, tak často stačí jen vyčistit solenoid (zatuhne tyčka od solenoidu která EGR otevírá),. návod na netu - snadné - to je zatim jediná závada na 1,9 JTD kterou jsem potkal... Projevuje se chováním do 2000 otáček jako motor bez turba, normálně má zátah prakticky z volnoběhu (tj. kdo přeleze z TDI tak si toho ani nemusí všimnout)
Pro jízdu - zásadní je nehonit za studena (minimálně 10 km) a po dojetí nechcípat hned, ale nechat dochladit turbo (poslední kilometr jen šolíchat nebo nechat půl minuty vrčet na volnoběh, po větší zátěži minutu)
Tam DPF nebude..
Tankovat po pár litrech je dobré pro nadšence kterýho baví tankovat Normální člověk tankuje při 1/4 nádrže a naleje do plné, příp. před vyjetím do oblasti drahé nafty (mmch. D je skoro nastejno a je kvalitnější než v CZ). Měl jsem motor TD který byl citlivý na kvaliltu nafty a tam to bylo vidět okamžitě, na D naftu to ujelo o 100 km víc a pod plynem nečudilo jak načipované TDI..
Rozvody např. toto: autodily-cardo.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.