Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, potřebuji vyměnit těsnění pod hlavou. Ubývá mi chladící kapalina a pří doplnování jsem si všiml, že se tam dělá olejový škraloup, takže to musím nechat opravit. Kolik stojí věměna těsnění pod hlavou na peugeot 206 benzín? Co jsem tak koukal, tak nové těsnění případně i šrouby stojí do 500, nový olej a filtr do 500 a nová chladící kapalina do 500, takže zhruba 1500 za materiál. Kolik si může mechanik v neautorizovaném servisu naúčtovat za práci a jak dlouho to tak trvá? Jeden chlápek si to nechal dělat na peugeotu 106 a naúčtovali mu 15 000. To mi přijde jako dobrá zlodějna. Čekal bych tak do 5000 max jinak to nemá cenu ani opravovat.
Nech si udělat nabídku v případně vhodném servisu. Materiálový náklad je, na výměnu těsnění pod hlavou, poměrně nízký. Ale výměna těsnění je spojena s demontáží ventilových rozvodů a hlavy, což je zdlouhavější a pak montáž zase je spojena rovněž s následujícím seřízením ventilů, což je trochu více práce. No, ale 15 000,- se mi zdá opravdu hodně.
V poslední době jsem tuto potřebu zatím neměl, ale dříve jsem si toto prováděl, na starších autech, několikrát "svépomocně". Ale že by to nemělo cenu opravovat, to se mi nezdá. Leda tak u nějakého "vraku".
15 000 kč je zlodějna? Když mu tam přistavíte střep, který už patří na vrakáč, tak ten chlap musí hlavu pracně sundat a nezalomit šrouby, pak opravit (vyměnit gufera ventilů, popř i zabrousit ventily) dále srovnat, aby byla hladká a rovná (po sundání bývá sežraná od fridexu). Pak případně řešit přesahy vložek, pokud jsou vloženy v bloku a nejsou součástí a vše pěkně složit zpět. Nevím jak na Peugot, ale origo šrouby na Fabii či Felicii jsou za 1200kč, těsnění 400kč (Reinz/Elring), pak výměna chladící náplně, výměna oleje, další drobná těsnění (třeba svody).
Práce dle nárožnosti může být i 2 dny až týden či víc, pokud se musí hlava rovnat, sehnat nová nebo u někoho dalšího opravovat.
A tomu zloději chcete za tolik práce dát jen 2000,-kč? To bych Vás kopl do prd...
Když to někdo omí a dělá poctivě tak, aby to dobře sloužilo, tak je cena adekvátní. Za flašku Vám to Franta s horní dolní maximálně rozmontuje, osilikonuje, dá těsnění za 300 a prdne tam vše zpět. Kapaliny nechá. za 3 roky tlakujete znovu, takže asi tak.
Rozvody jsou v pohodě, dělaly se nové. Chci to jen vyměnit, žádný čachry s ventilama ani převonávánim hlavy dělat nebudu. Zkusím se nějak rozumně domluvit a kdyžtak ty šrouby jen dotáhnu přes trubku až na hranici únosnosti. Kámoš to na 206 taky tak udělal a už to neteče.
Na p-106 typ motoru HDY-1,1i 40kW mne toto stálo 5000kč-dělal jsem si sám-materiál 2700 dával jsem nové šrouby hlavy těsnění pod hlavu pod víko hlavy pod sání-vše Victor Reinz a pod svody od Corteco pak ještě nové rozvody-sada INA-VP,kladka a řemen.Co mi dělal servis hlava na otlakování-orovnání ,zabroušení sedel a ventilů výměna gufírek ventilů 2300kč.Olej s fitlre jsem měl předtím koupen, na pravidelnou výměnu Total Quartz 10w40 (cca 500kč) . chladicí kapalinu jsem dělal pak až za půl roku .na podzim cenu nwn (cca 2-300)
Sdělte typ motoru (kubatura,kód)
No ono je to tím, že těsnění je na téhle závadě ta nejlevnější část a bývá to i u spousty dalších závad, že odstranění přímo příčiny je celkem levné, ale celkové náklady už dost vysoké... Ale jestli si myslíš, že to zvládneš za 1000,- tak směle do toho. Maximálně to pak odvezeš rovnou na vrakoviště
..nebo si z vrakoviště přiveze jiný motor ze schodného auta bouraného z boku či ze zadu s menším nájezdem..
Počítej, že dobrá cena u dobrého garážníka je tak desítka. Pokud se ti to zdá moc, tak směle do toho. Cena těsnění je to nejmenší... Hlava dolu = rozvody, rovnou i gufera ventilů a podobný drobnosti a to ti za litr udělá jen hodně dobrý známý (kterýmu ty zase přijdeš pomoct až bude třeba kopat u baráku výkop)
Hlava se nerovná automaticky, ale po kontrole rovinnosti a zjištění že rovná není... Šrouby hlavy nové a určitě momenťákem + správný postup...
Rozvody jsem nechal dělat nové a motor má celkem najeto 60 000, takže hlava, ventily a tyhle věci snad taky budou v pohodě. Předpokládám, že jak to 20 let leželo ladem, tak to lehce zpuchřelo. Týpek mi tam při měnění rozvodů a pumpy, pak nalil vodu G12, která tam evidentně nepatří a prožralo se skrz to těsnění. Předtím to vůbec neteklo.
Je tam motor 1,1i.Co furt máte všichni s těma rozvodama a hlavou a ventilama? Říkám, že rozvody jsou nové a hlava se snad napřed změří a rovná se jen v případě, že je zvlněná, jinak to není nutné. Zvlní se většinou až když se přehřeje. Zatím se nepřehřálá. Jsem optimista, tak doufám, že je rovná. S tímhle bych do těch 5000 snad měl vejít nebo? S případným rovnáním aspol max tech 7000 ne? 10 000-15 000 mi přijde jako hovadina. To by musela být nějaká vylítaná herka, kde se dělá GO hlavy.
Při sundání hlavy se doporučuje minimálně nový řemen a to bez ohledu zda je tam jen třeba týden,ale někdo jej dá zpět a neřeší víc. Rovnáníhlavy-nevím syn to taky neuvařil ale raději jsem toto svěřil servisu ať udělá co třeba-otlakovat, případně orovnat-víc jsem neřešil =důležité je pro mne mít doklad ze servisu o provedené práci. tu cenu s těsněním pod hlavou jsem dělal i s rozvody pže jsem to dělal stejně jsem rozvady měl dělat.Ale pokud chcete podrobný rozpis co jsem dal za jednotlivé díly na jedna jedničku mohu Vám to pokud je zájem popsat.
Oni tu straší, protože netuší kolik by to mohlo stát.
Teoreticky by se měla platiť práce - sundání rozvodů, hlavy + montáž zpět. A materiál- těsnění, šrouby, popř. gufera. A na závěr nějaký proplach chladicí soustavy.
Ale záleží na domluvě, šikovný mechanik si s tím poradí a neokrade člověka.
Pave a Vy jste to dělal?NIikdo nikoho nestraší.někteří z nás zde jsou mechanici někteří jako já to již dělali a mají určité znalosti a zkušenosti.
Jen tak pro formu já si toto dělal , stálo to 5000kč na identickém motoru jako má tazatel,jen s tím že hlavu jsem dal do servisu. Materiál 3000 hlava 2000+ x kč by bylo rozborka motoru k tomu složení motoru, seřízení ventilů, doplnění kapalin .Hrubým odhadem min.8 hodin x 350kč/hodina nebo i víc..350 vidím tak garážník servis neautor bych střelil od pasu ccamin 500...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.