Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna těsněni pod hlavou?

Od: martinp odpovědí: 24 změna:

Dobrý den, potřebuji vyměnit těsnění pod hlavou. Ubývá mi chladící kapalina a pří doplnování jsem si všiml, že se tam dělá olejový škraloup, takže to musím nechat opravit. Kolik stojí věměna těsnění pod hlavou na peugeot 206 benzín? Co jsem tak koukal, tak nové těsnění případně i šrouby stojí do 500, nový olej a filtr do 500 a nová chladící kapalina do 500, takže zhruba 1500 za materiál. Kolik si může mechanik v neautorizovaném servisu naúčtovat za práci a jak dlouho to tak trvá? Jeden chlápek si to nechal dělat na peugeotu 106 a naúčtovali mu 15 000. To mi přijde jako dobrá zlodějna. Čekal bych tak do 5000 max jinak to nemá cenu ani opravovat.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Jeste si pripocitej tak 800 za srovnani a otlakovani hlavy, dalsi vec je jake tam jsou rozvody a kdy byl meneny.

 

hodnocení

0x
avatar bohumil

Nech si udělat nabídku v případně vhodném servisu. Materiálový náklad je, na výměnu těsnění pod hlavou, poměrně nízký. Ale výměna těsnění je spojena s demontáží ventilových rozvodů a hlavy, což je zdlouhavější a pak montáž zase je spojena rovněž s následujícím seřízením ventilů, což je trochu více práce. No, ale 15 000,- se mi zdá opravdu hodně.

V poslední době jsem tuto potřebu zatím neměl, ale dříve jsem si toto prováděl, na starších autech, několikrát "svépomocně". Ale že by to nemělo cenu opravovat, to se mi nezdá. Leda tak u nějakého "vraku".:)

 

hodnocení

0x

15 000 kč je zlodějna? Když mu tam přistavíte střep, který už patří na vrakáč, tak ten chlap musí hlavu pracně sundat a nezalomit šrouby, pak opravit (vyměnit gufera ventilů, popř i zabrousit ventily) dále srovnat, aby byla hladká a rovná (po sundání bývá sežraná od fridexu). Pak případně řešit přesahy vložek, pokud jsou vloženy v bloku a nejsou součástí a vše pěkně složit zpět. Nevím jak na Peugot, ale origo šrouby na Fabii či Felicii jsou za 1200kč, těsnění 400kč (Reinz/Elring), pak výměna chladící náplně, výměna oleje, další drobná těsnění (třeba svody).

Práce dle nárožnosti může být i 2 dny až týden či víc, pokud se musí hlava rovnat, sehnat nová nebo u někoho dalšího opravovat.

A tomu zloději chcete za tolik práce dát jen 2000,-kč? To bych Vás kopl do prd... :-D

Když to někdo omí a dělá poctivě tak, aby to dobře sloužilo, tak je cena adekvátní. Za flašku Vám to Franta s horní dolní maximálně rozmontuje, osilikonuje, dá těsnění za 300 a prdne tam vše zpět. Kapaliny nechá. za 3 roky tlakujete znovu, takže asi tak.

 

hodnocení

0x

Tak to třeba nemusí být těsnění, ale taky třeba i prasklá hlava...

 

hodnocení

0x
avatar totak
Manželky Scenic šel chvíli na tři válce kvůli špatné indukční civce. Než se to vyřešilo, tak se odpálil ventil. Auto má hodnotu tak 15000 takže jsem řešil, jak moc se vyplatí investovat do opravy. Dobrý mechanik, kterému věřím mi řekl že ventil stojí cca 200.- ale tím že musí dolů hlava, musí se poslat na srovnání a rozvody se dělaly před 10 lety, musím počítat že se do 10.000 nevejdu. Když si člověk představí, za kolik dělá "garážník" ze známosti a za kolik dělá značkový servis tak mě těch tvých 15000 vůbec nepřekvapuje. Prostě každé auto jednou překročí hranici, kdy udržet ho v provozu přestane být rentabilní. Kdyby mělo to štěstí, že si ho koupí někdo, kdo si to dokáže udělat sám, tak ještě tak 3x proleze STK a mohlo by jezdit dál. Smůla.

 

martinp
hodnocení

Rozvody jsou v pohodě, dělaly se nové. Chci to jen vyměnit, žádný čachry s ventilama ani převonávánim hlavy dělat nebudu. Zkusím se nějak rozumně domluvit a kdyžtak ty šrouby jen dotáhnu přes trubku až na hranici únosnosti. Kámoš to na 206 taky tak udělal a už to neteče.

break
Neboj se pořádně na ty trubce zhoupnout ať případná oprava zalomenejch šroubů nebo strženejch závitů vyjde lacině...špekulante

Jak tou trubkou poznáš hranici únosnosti?

007cz

Trubkou přes ruce.

Trubka kámošem z hospody :)

break
Jenyk: jak u momenťáku. Třikrát v tom zapraská...pokud teda nevyrve motor ze silentu.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Na p-106 typ motoru HDY-1,1i 40kW mne toto stálo 5000kč-dělal jsem si sám-materiál 2700 dával jsem nové šrouby hlavy těsnění pod hlavu pod víko hlavy pod sání-vše Victor Reinz a pod svody od Corteco pak ještě nové rozvody-sada INA-VP,kladka a řemen.Co mi dělal servis hlava na otlakování-orovnání ,zabroušení sedel a ventilů výměna gufírek ventilů 2300kč.Olej s fitlre jsem měl předtím koupen, na pravidelnou výměnu Total Quartz 10w40 (cca 500kč) . chladicí kapalinu jsem dělal pak až za půl roku .na podzim cenu nwn (cca 2-300)

Sdělte typ motoru (kubatura,kód)

 

mathew
hodnocení

0x

No ono je to tím, že těsnění je na téhle závadě ta nejlevnější část a bývá to i u spousty dalších závad, že odstranění přímo příčiny je celkem levné, ale celkové náklady už dost vysoké... Ale jestli si myslíš, že to zvládneš za 1000,- tak směle do toho. Maximálně to pak odvezeš rovnou na vrakoviště;)

olinl

..nebo si z vrakoviště přiveze jiný motor ze schodného auta bouraného z boku či ze zadu s menším nájezdem..

A přestrojí mu to určitě někdo za hubičku :) Jedna věc je koupit motor za tři litry a druhá myslet si že přendat motor je práce na dvě hodiny.
olinl

totak: záleží kam by to dal opravit/vyměnit. Že to není v jednom na dvě hodiny je jasné, ale za 15ooo Kč a ještě Peugeota? Každopádně je na tazateli jestli teď vymění jen těsnění pod hlavu a o něco později jiný motor nebo ho to naštve a koupí jiné auto..

 

asd1
hodnocení

0x

Počítej, že dobrá cena u dobrého garážníka je tak desítka. Pokud se ti to zdá moc, tak směle do toho. Cena těsnění je to nejmenší... Hlava dolu = rozvody, rovnou i gufera ventilů a podobný drobnosti a to ti za litr udělá jen hodně dobrý známý (kterýmu ty zase přijdeš pomoct až bude třeba kopat u baráku výkop)

Hlava se nerovná automaticky, ale po kontrole rovinnosti a zjištění že rovná není... Šrouby hlavy nové a určitě momenťákem + správný postup...

martinp
hodnocení

Rozvody jsem nechal dělat nové a motor má celkem najeto 60 000, takže hlava, ventily a tyhle věci snad taky budou v pohodě. Předpokládám, že jak to 20 let leželo ladem, tak to lehce zpuchřelo. Týpek mi tam při měnění rozvodů a pumpy, pak nalil vodu G12, která tam evidentně nepatří a prožralo se skrz to těsnění. Předtím to vůbec neteklo.

break
Je to ta 1.1 nebo 1.4? Tam není nerezový těsnění, běžně to umírá...nesrovnavej s něčím jiným, nešpekuluj, nic nepretahuj a nech to někoho udělat , kdo to umí. Bez rozvodů, rovnání hlavy , zabrusovani ventilů ti nikdo na to záruku neda. S těsněním výfuku, sání, víka, oleje, nemrzky, šroubů atd. ještě něco na tom prihoď , a budeš mít možná ucelenější přehled o ceně. Zabere to tak 10 hodin prace...a patří tam myslím modrej nebo Zelenej.
martinp
hodnocení

Je tam motor 1,1i.Co furt máte všichni s těma rozvodama a hlavou a ventilama? Říkám, že rozvody jsou nové a hlava se snad napřed změří a rovná se jen v případě, že je zvlněná, jinak to není nutné. Zvlní se většinou až když se přehřeje. Zatím se nepřehřálá. Jsem optimista, tak doufám, že je rovná. S tímhle bych do těch 5000 snad měl vejít nebo? S případným rovnáním aspol max tech 7000 ne? 10 000-15 000 mi přijde jako hovadina. To by musela být nějaká vylítaná herka, kde se dělá GO hlavy.

 

Při sundání hlavy se doporučuje minimálně nový řemen a to bez ohledu zda je tam jen třeba týden,ale někdo jej dá zpět a neřeší víc. Rovnáníhlavy-nevím syn to taky neuvařil ale raději jsem toto svěřil servisu ať udělá co třeba-otlakovat, případně orovnat-víc jsem neřešil =důležité je pro mne mít doklad ze servisu o provedené práci. tu cenu s těsněním pod hlavou jsem dělal i s rozvody pže jsem to dělal stejně jsem rozvady měl dělat.Ale pokud chcete podrobný rozpis co jsem dal za jednotlivé díly na jedna jedničku mohu Vám to pokud je zájem popsat.

break
Co furt s tím máme?...víš o tom kulový a ses že všech nejchytřejší, Udělej si to sam...

 

pave*
hodnocení

0x

Oni tu straší, protože netuší kolik by to mohlo stát.

Teoreticky by se měla platiť práce - sundání rozvodů, hlavy + montáž zpět. A materiál- těsnění, šrouby, popř. gufera. A na závěr nějaký proplach chladicí soustavy.

Ale záleží na domluvě, šikovný mechanik si s tím poradí a neokrade člověka.

Pave a Vy jste to dělal?NIikdo nikoho nestraší.někteří z nás zde jsou mechanici někteří jako já to již dělali a mají určité znalosti a zkušenosti.

Jen tak pro formu já si toto dělal , stálo to 5000kč na identickém motoru jako má tazatel,jen s tím že hlavu jsem dal do servisu. Materiál 3000 hlava 2000+ x kč by bylo rozborka motoru k tomu složení motoru, seřízení ventilů, doplnění kapalin .Hrubým odhadem min.8 hodin x 350kč/hodina nebo i víc..350 vidím tak garážník servis neautor bych střelil od pasu ccamin 500...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]