Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lepší auta - v čem jsou lepší?

Od: qwert odpovědí: 13 změna:

Moje zkušenosti s auty se vesměs týkají střední až nižší střední třídy - Škoda Octavia, Superb, Toyota Auris apod. Zajímalo by mě ale, co mají navíc auta z vyšší střední třídy (BMW 5-6, Audi A6-7 apod.). Myšleno po technické stránce - chápu, že BMW je jako statusový symbol někde jinde než Škoda, ale to je pro mě nezajímavé kritérium. Zrovna tak je pro mě nepodstatná maximální rychlost a v podstatě i výkon motoru. Co dalšího mají ty "lepší značky" lepší?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar libor007
No mimo zmíněného mnohem dražšího loga pro nějaké falešné sebevědomí a nadstandartních blbostí typu kožené sedačky, mahagonová palubka - jde spíše o technologické inovace. Podvozek, motor, převodovka, různé vychytávky(ergonomie), asistenti od abs po autonomní řízení atd. Do nižších tříd se tyto věci dostávají postupně až později.
qwert
hodnocení

Právě ty vychytávky by mě zajímaly. Protože vlastně nevím, co bych tak v autě mohl chtít navíc k tomu, co už teď mají i ty nižší modely.

 

renegade11*
hodnocení

1x

Hlavně bezpečnost a pohodlí , větší delší auto má delší deformovatelné plochy , a pohodlí je uplně někde jinde než u kozy Octavie.

 

hop®
hodnocení

1x
avatar hop

Je to trošku relativní...
... lidi, kteří "umějí" s lepším autem, tak si neporaděj s Trabantem nebo Wartburgem (protože nebudou umět zařadit ani jedničku), o Multikáře nebo v extrémním případě kombajnu ani nemluvím.
Dnes se vyrábějí auta, která jsou user friendly, a umí s tím popojet každej blb, ale to neznamená, že umí řídit.
Pro mě je "lepší" auto, které mohu zamykat DO, které má okýnka na čudlík a ne na kličku. Preferuji vyhřívané čelní sklo a zrcátka. Jenže, to jsou vyloženě praktické věci, žádná frajeřina...
... asi jsem neporadil, neřekl jsem konkrétní značku, ale ono je to dnes trošku jedno, jaký má to auto "na čenichu" přilepený symbol...

Tady si dovolím trochu oponovat, samozřejmě že je lepší umět jezdit se starým strepem a pak člověk dokáže z lepší vytěžit VÍC. Ale co se týče toho kombajnu sednu do staryho všechno je tak že to jde s mírným přemýšlenín dát do kupy a jet skocim do nového a když mě někdo nezasveti nebo si ne přečtu návod tak stačí začátek sezóny a byť jsem s tím minulý rok jezdil tak musím sakra přemýšlet co se jak ovládá. To same auto, holt já uznávám knoflík na topení který ovládám po slepu, než dotykový displej na který koukám jak husa do flašky a je mi buď zima nebo vedro a nevím co stím.

 

lee*
hodnocení

1x
Je fakt, že většina lidí ty technologické prvky při běžném ježdění asi ani nevyužije. Ale zkuste si někdy do těch prémiových vozů sednout. Je to o pohodlí, zpracování, o tom, jak vše reaguje tak jak má, na lehké pohyby atp. Sedněte si ze Superba do Passatu. Už tam člověk vnímá obrovské rozdíly. A pak si sedněte do Audi A8, Q7, do Mercedesu S klasse... Vnimejte, jak tiše se vám dovírají dveře, jak zlehka reaguje dotykový displej rádia, jak snadno a prijemne se otáčí jakýmkoliv ovládacím prvkem. Kolik možnosti nastavení sedadel máte. Jak někdo přemýšlel při zabudovani praktických maličkosti jako jsou nejrůznější držátka, kapsičky, místo na velkou láhev, zvětšovací drzacek na nápoje, kapsička na brýle a milion dalších hovadin, které sice nepotřebujete, ale tak rychle se na ně zvyká a jsou příjemné. Poslechněte si zvuk motoru, jaký hluk je prenasen do kabiny, jak čiste a hlasitě hraje rádio, uvědomte si, jak pohodlne se vám sedí, jak se cítíte na vymolech, jak auto hlučí ve 140km/h... A pak si sedněte zpět do staré dobre octavky. Která sice najede třeba půl milionu km, ale s pohodlím to nemá nic společného. Ročně najezdím ca 80tis km a věřte mi, že je fakt velký rozdíl v čem sedíte. Je to prostě o komfortu. Ale chápu, že pokud někdo jezdí jen okolo chalupy, 2x do roka do Ikey a 1x ročně Chorvatsko/Itálie tak mu to může připadat zbytecne a k ničemu.

 

hodnocení

0x

liboor to napsal velmi správně! Ani tyto auta zpravidla nejsou spolehlivější, spíš jsou prestižnější... Něco jako ve stylu , že na to mám... Ve vyspělých západních státech jak jsou lidé rozkastovaní, tak podle toho mají i kategorii auta... Tak mi to vysvětloval synovec, občan Švýcarska... I kdybys na BMW měl (na nové), tak se na Tebe dívají, že nejsi v tom správném společenském postavení...

 

mathew
hodnocení

0x
Ta auta nemusí mít ve výbavě nic navíc a přesto je důvod ke koupi. Mají lepší jízdní vlastnosti díky lepšímu rozložení hmotnosti, pohonu správné nápravy nebo 4x4. Lepší odhlučnění, sedadla. Příplatková výbava, která bude jinde za 5 let.
Já bych třeba chtěl v dalším autě nezávislé topení což v BMW není zase takový problém, ale v běžném autě už jo...

 

hodnocení

0x

Také přispěji svůj názor, jelikož jsem se během sedmi let dostal od zděděné Škody Felicie, přes 3 Superby až na Audi RS6. Všechno je to jen o tom pohodlí a zpracování celého auta. Byť třebas Nový Superb L&K je dobrý, ale to zpracování je šílené, hluk v autě také v porovnání s jinými auty. Když jsem si kdysi koupil nový Superb 3. generace, tak jsem během 11ti měsíců měl 3 reklamace na naprosto zásadní věci, v topení začalo něco vrzat, na jedné nápravě začal mít čep vůli, pak odešel tlumič. S Audi jsem neměl sebemenší problém.
Vyšší cenu dělají jen "vychytávky" - softclose dveří, podávání pásu, elektrické roletky v zadních oknech + asistenti, které si Audi drží než je vypustí do celého koncernu. Samozřejmě i motorizace jsou někde jinde.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Lepší, je subjektivní pocit. Dalo by se říci auto dražší. Např. značka i velikost vozu, použité některé drahé materiály, výbava, konstrukce vozu, elektronické vychytávky, z nichž některé jsou zajímavé, ale řada je jich zbytečných, bez kterých se řidič obejde, ale cenu vozu to zvedá.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Hodinky za milion ukazují stejný čas jako hodinky za dvě stovky, ano..je to pravda
A přesto je mezi nimi velký... obrovský rozdíl, který někdo ocení a někdo ne.
Podívejte se někdy na dokument jak se vyrábí R&R. V podstatě se divím, že je to auto tak levné (samozřejmě v relativním měřítku).

 

hodnocení

0x
avatar pest

kupřikladu třeba Ferari formu pro odlití vzduchového potrubí opracovává pískové jádro ručně, aby byl odlitek co nejpřesnější a potrubí co nejhladší...i tohle dělá výslednou cenu

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, je to o tom, co člověk využije a na co má. Jeden hodně zasvěcený člověk prohlásil, že dobrá auta již byla a ty nová jsou lepší pouze v těch "vychytávkách" pro hračičky. Dále uvedu pouze pár bodů:

1.) S moderním autem dokáže jet každý, dokonce i špatný řidič. Stačí ovšem jedna spálená pojistka od jízdních asistentů a je to podobné, jako kdyby normálně zkušený řidič jel s autem, co jezdila dříve rally skupiny B (hotová pohroma).

2.) Hodně lidí si koupí drahé auto s vidinou většího společenského postavení, pánové si často myslí, že jim doplní to co jim od přírody nenarostlo a ohromí tím ženy. Opak je pravdou, na takové chudáky se potom lidé dívají hůř. Mercedes je jen o značce, pohodlí možná ano, ale kolikrát tam není ani měrka oleje a jezděte pravidelně do origo servisu á 50 000,-Kč.

3.) Kupovat auto v ceně nad 500 000,-Kč nemá v současné době smysl. Proč tomu tak je, ať si každý domyslí.

Pěkný sváteční večer všem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]