Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bouchani u kol

Od: mulanko* odpovědí: 12 změna:
Dobrý večer. když parkuju a otočím volantem hodně do leva či do prava. Tak se ozývá takové tupé bouchání.jak kdyby něco preskakovalo nebo drhlo u kola. když vyrovnam volant prestane to a během jízdy to nedělá. . Nevíte někdo o co by mohlo jít? Diky

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

možná homokinetický kloub

 

hodnocení

1x

Jak píše magor , je to homokinetický kloub - nejspíš prasklá manžeta.

Bouchani u kol

 

bery*
hodnocení

1x
Já sazim na horni ulozeni tlumice, zarezlo tam lozisko a misto otaceni spis jenom poskakuje a tak dela ten zvuk. Pripadne uz preskakuje pruzina v misce. Teda pokud se ten zvuk ozyva na miste nebo pri nulovy rychlosti.

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Zřejmě čepy v řízení. Navštiv servisáka, dokud to nekleklo úplně.

Teda dle mého čepy, když jsou v háji spíše vržou a klepají.

mulanko*
hodnocení

Je to něco mezi klepánim a bouchanim takže by to mohlo být ono.

 

hodnocení

0x

Na jakém autě? Výrobce, model, rok, motor?

Dělá to i při vypnutém motoru? Máte servo pouze hydraulické nebo elektro hydraulické (čerpadlo je elektrické a ne mechanické od řemenu)?

Olej v servu je? (pokud je servo)

Kolik máte najeto?

Bouchá nebo lupe či křupe?

Zas žádné informace...

mulanko*
hodnocení

Moc se nevyznám takze mě omluvte za malé info. Ale vše co vím je. GolfIV rok98 1.6sr benzín. Najeto 215tis. Je to mezi něco bouchanim a lupanim. Nekřupe.
A ják mám servoto netuším

To jsou dobré informace. Dík.

Vůle ve volantu je, když vypnete motor a jemně budete točit střídavě doleva doprava. (můžou křupak kardany na řídící tyčce).

Volant při plných rejdech by se neměl tlačit silou do dorazů (poznáte i podle změny zvuku serva).

Zkuste vzít manželku nebo kamaráda, ať vám to v kabině to točení nasimuluje a poslouchejte zvuk přímo z venku u kola. Může to dělat i kloub poloosy. Potom by neškodilo zkontrolovat manžetu a vyměnit případně manžetu i s tukem a kloub pořádně vypláchnout v acetonu nebo nitroředidle. Možná už zachránit nepůjde a čeká Vás výměna. Jinak sáhněte rukou na čep řízení a ať vám pomocník zacuká volantem sem a tam. V sevřené ruce ucítíte vůli a je to jasné - čep.

Golf IV s motorem 1.6 SR má mechanické servo čerpadlo (pro příklad elektro servo má Fabia 1).

Jinak servis. Hřeben v řízení už není sranda a komplet řízení asi nevyměníte. Chce to postupovat postupně od těch jednodužších věcí a vše diagnostikovat.

Jednoznačně se radit nedá. Musí se to vidět naživo a osahat.

mulanko*
hodnocení

Diky za radu vážím si toho. Zítra hned zkusím.

Dejte pak kdyžtak vědět, ať víme.;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]