Nejste přihlášen/a.
Každý motor "žere" olej už jen z principu konstrukce motoru. Některý nepatrně, některý celkem dost. Pokud neupřesníš, kolik oleje na 1000km žere, pak nelze nic říci ani poradit. Kapaliny proti úniku oleje trochu fungují, ovšem kapalinu proti "žraní" oleje osobně neznám.
Žral mi olej jeden Favorit (1000ml na 200km). Naštěstí u těchto škoda motorů to dělají z 99% gufera na ventilech. Předtím mě zvyklal metabond. Motor stichl a spotřeba paliva klesla. Olej bohužel žral dál, takže Elring gufera a je bez kapky úniku jako z fabriky!
Takže aditiva do olejů něco umí, ale zastavit únik ne.
Píšeš, že ti to žere olej, ale moc ne... To je opravdu 2l/1000km? Nechtěl jsi napsat 2l/10000km? Protože 2l/1000km nelze nazvat "že moc ne", to je přímo katastrofa ! A tu určitě nelze řešit nějakou levnou fintou...
Tak třeba stará Š105 měla napsáno, že má spotřebu 0,4-0,7l/1000km, ale to byl starej nemoderní motor... Motor (OHC) už v Žigulíku žral 1l/10.000km.. Auta už 20let starý žerou od 1ĺ/10.000-15.000km...
Focus 1.8 85 kW (1999) mi žral 1l/10000km...
Tak to pak je zarážející...
Pravdou je, že norma u koncernu je 1l/1000km, u PSA, FORD atd 1l/2000km... a nic nevyreklamuješ u nového (předpokládám ze zkušenosti, že je to anomálie) a motor je zmetek z výroby...
Je to hroznej trest, být otrokem dolévání a hlídání...
Otrokem dolévání jsou lidi, co míchájí různé specifikace oleje, protože tomu nerozumí, nebo olej nemění každý rok, pokud nemají nájezd.
Když pak za 3 roky vypustí černý mazut a nalijou tam olej z kauflandu v akci (myslím motorový) a jezdí kolem komína, tak se nesmí divit, že motor jde do kopru. Pístní kroužky se zapečou a přestanou těsnit. Gufera ztvrdnou a motor se zanese karbonem, který funguje jako abrazivum.
Kolik takových divilů mezi námi je. Kecat v hospodě, jak je to naprd a přitom si nezametou před vlastním prahem.
Berte to i s druhého pohledu
Bohužel se německá technika vzdaluje od značky kvality. Tento problém mají všechny motory a ty nové ještě více. Řeší se to změnou pístních kroužků za jiný typ a úpravou pístů. Tuto úpravu ale zvládne pouze zdatný soustružník ale mechanik v autoservisu ne. Tam max vytáhou písty z motoru a informují vás o nákupu nové sady. To je stav odbornosti v současné době. Kde jsou doby, kdy to ještě někdo znal, uměl a používal svou hlavu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.