Nejste přihlášen/a.
jde asi o tuhle křižovatku -přejezd mapy.cz/...
takže jak píše ernie ,vjed tam nesmíte.Jak to funguje v praxi nevím,ale zajímal by mě ten trest.Bral by se jako jízda na červenou-5bodů pokuta až 2500Kč,nebo jako nedovolená jízda přes železniční přejezd (přes který nepřejedu)-7bodů,správní řízení a papíry až na 6 měsíců?
TAk moment kolikoli ,píšete v Lokti a Milanovi potvrdíte Opatovice
Takhle křižovatka je fakt zajímavá, nic méně z pohledu zákona zcela jasná. Když bliká červená, musím před semaforem zastavit. Není v mé kompetenci řešit, jestli by se dalo nebo nedalo odbočit doprava.
Kolikoli, ale já Vás taky pochopil, proto jsem dal příklad křižovatky a přejezdu, ktrý znám.
Zdali se ptáte, jak rozhodne nějaký orgán ve správním řízení, to nelze předjímat.
Každopádně nejde o semafor, ale o "výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení". Přejezd bude označen některou značkou dle vyhlášky 294/2015 a ta vyhláška stanoví, že musíte zastavit před touto značkou. Lze z toho usoudit, že železniční přejezd začíná u značky. Takže přejetí světel je vjetí na přejezd, se všemi následky.
Milane, promiň, že ti opět oponuji. Obecná povinnost zastavit před dvojicí blikajících červených světel je stanovena jen v §71, odst.6 z. č. 361/2000Sb. Vyhláška 294/2015Sb. stanoví tuto povinnost jen v případě signálu S13, který se na žel. přejezdech nepoužívá. Pro signál S14a na žel. přejezdu tuto povinnost vyhláška nestanoví!
A klidně si dovolím polemizovat i s ust. §71. Šikovný právník by určitě ustál výklad, kdy by poukázal na rozdíl mezi "dvojicí blikajících červených světel" a "dvojicí blikajících červených světel doplněných bílým světlem", když tyto signály považuje za různé i vyhl. č. 294/2015Sb. Podobně lze různě vykládat i povinnost zastavení před DZ A32a a A32b v případě, že na železniční přejezd nepřejíždím, ted na něj ani nevjíždím.
Pokud bliká červená,nesmím vjet na přejezd. Pokud před přejezdem odbočuju,na přejezd nevjíždím, jet můžu .Myšleno takto?
Asi tak to myslím. Otázkou je následná polemika s policajtem, dále se správním úředníkem. Bez advokáta bych to sám nezvládl, s advokátem je to drahé. Takže jsem schopen obhajovat svou pravdu, ale nevím, zda by se mi to povedlo.
Milane, nechci tady rozjíždět rozsáhlou debatu o ničem. Takže jen odkaz str. 12-14, odkud jsem čerpal co to je železniční přejezd. Ani v zákoně 361/2000Sb. ani ve vyhlášce 294/2015Sb. není stanoveno přesně co to je železniční přejezd. Dopravní značka se musí umístit do místa, kde to je technicky možné a to nemusí vždy být na hranici železničního přejezdu.
Chápu, že obyčejný člověk nemůže znát vše, ale když půjde do tuhého, využiji všechna dostupná fakta, která hovoří v můj prospěch.
Už víš, že výklad zákonů je velmi pružný, ne-li přímo ohebný. A za pomoci šikovného advokáta bych dokázal leccos.
Ernie, to máš sice pravdu, ale ta práce vychází z platných železničních předpisů. Takže tam uvedená fakta mají nějakou zákonnou oporu.
@satam Oprava. Teď jsem zaznamenal rozpor v tvém okazu na S13 a S14a. Je to opravdu zajímavé. Dík za poznatek. Fakt se to dá ohýbat
Ernie, je to jen o nedokonalosti našich zákonů. A taky o tom, že naši zákonodárci neví, co dělá levá a co pravá ruka.
Pro ilustraci z jiného soudku. V levém sloupci podle NOZ, v pravém podle Zákona o rodině. Neuvěřitelné rozdíly. A čím se pak má "občan"řídit? Podotýkám, že s naší diskuzí to vůbec nesouvisí.
Zamysli se nad tím a je jasné, že ti co navrhují i ti, co schvalují zákony, vůbec nemají přehled.
Pavle, můžeme vést polemiku, vždy to může přinést pro ostatní jen zlepšení znalostí. Já to vrátím zpět na dotaz tazatelky. Zdali je přejezd od označení, nebo odkud je přejezd? Já se domnívám, že od označení dle některé značky, a Ty? Odkud?
Kousek z Bakalářské práce:
Železniční přejezdje vČeské republice nejlépe definován dle zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích[8]a o změnách některých zákonů,jako místo, které je označené příslušnou dopravní značkou a dochází zde k úrovňovému křížení pozemní komunikace s železnicí, případně sjinou dráhou ležící na samostatném zemním
Milane, už mě znáš a víš, že se jen tak nedám a jsem šťoura, který ve všem hledá háčky. Takže i tady: Tvůj citát je hezký, ale nikde ani v něm, ani v odkazovaném zákoně není nic o hranicích železničního přejezdu. Navíc v té bakalářské práci je pak rozpor mezi tím, co cituješ a tím, co autorka uvádí na stránkách 12-14 o železničním přejezdu. Řekl bych, že na rozdíl od všeho jiného, co jsme tu zatím probrali, je prostor železničního přejezdu na těch str. 12-14 bakalářské práce poměrně přesně definován.
Ale už jsme se dostali někam jinam. S pravděpodobností 95% musí řidič zastavit před označením přejezdu pomocí DZ A32a (A32b). Tím je zodpovězen prvotní dotaz tazatele. Ovšem co to je "železniční přejezd" se budeme těžko dohadovat, pokud si nestanovíme jasné podmínky. Pak tedy asi podle zákona č. 361/2000Sb. budu muset sklonit hlavu a uznat, že ty a ostatní se stejným názorem máte pravdu. Ovšem pokud to vztáhnu k železničním předpisům, pak jsme někde jinde. Pak je otázkou, jak se k tomu v případě konfliktu postaví příslušný rozhodčí orgán (správní úřad, popř. soud).
Pavle, já jsem rád za šťourání, páč to může, a taky přináší, jen více informací. Já taky hledám, háček, odbočku, jak to vysvětlit, aby to bylo logické pro provoz VŠECH vozidel. Ať malých, či velkých souprav. Tu bakalářskou práci jsem nečetl celou, páč je to zbytečné, ale hned v ůvodu jsem v ní našel odpověď na dotaz.
Samozřejmě že šťouráním a hledáním toho nejlepšího se odchýlíme od otázky, ale zase se vrátíme zpět. Shodli jsme se, že tazatelka musí zastavit před světly. Zdali by nějaký právník přesvědčil soudce o jiném názoru, netuším. Taky jsem byl přesvědčen o přejezdu se stopkou a bílým světlem, nežli jsem četl odvolací rozhodnutí nejvyššího soudu a změlil jsem názor. Ale to jdeme zase jinam, takže pokud neuvidím rozhodnutí soudu, tak zastavit před světly.
(lovím v paměti, zdali neznám normální křižovatku, kde je semafor dále jak hranice křižovatky...)
.
Milane, souhlasím. S tím semaforem v závěru tvého příspěvku už bych toto téma nerozšiřoval. Buď z toho udělej běžný dotaz/příspěvek, nebo to můžeme zkusit v SZ. Takže tím asi v tomto vlákně končím.
Asi budu za kacíře, ale nedá mi to.
Železniční přejezd je definován šířkou (v ose koleje) a délkou (v ose vozovky). Zároveň je definováno nebezpečné pásmo, jehož hranice je 2,5m od osy koleje. Lze tedy říci, že mimo prostor vyznačený délkou a šířkou přejezdu již není železniční přejezd.
Zákon č. 361/2000Sb. v §§ 28 a 29 mluví pouze o přejíždění žel. přejezdu a o vjíždění na něj. Nenalezl jsem ustanovení, které by v souvislosti s výstražným zařízením u žel. přejezdu stanovilo povinnost zastavit před tímto zařízením. Sice je zastavení před zařízením logické, ale pokud nepřejíždím žel. přejezd, popř. na něj vůbec nevjedu, není přímo stanovena povinnost před výstražným zařízením zastavit. To by znamenalo, že v dotazovaném případě pokud při odbočení vpravo nevjede vozidlo do prostoru žel. přejezdu, nemělo by mu nic bránit v pokračování v jízdě zvoleným směrem.
Možná, že jsem nenašel vše, co jsem najít měl a budu rád, když mě kdokoli za podpory zákonných důkazů přesvědčí, že nemám pravdu.
Ernie, díky, to mi uniklo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.