Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Ted se mi dvakrát stalo při lehkém mrazu,že jsem měl problém nastartovat auto-Ford Mondeo mk3.
Chytlo jednou asi až na 8 pokus,podruhé asi na 4 pokus.Tak jsem změřil baterii v očekávání že bude nejspíše vybitá a na
měřil jsem 13.8V Je tato hodnota ok? Co jsem koukal na netu,tak někde píšou že je to ok a někde že je již"vyvařená" tedy
na vyhození.Jak to tedy opravdu je?
A pokavad je ok,co by ještě mohlo zbůsobovat problém nastartovat při chladném počasí kromě baterie?
Předem díky.
Měříte napětí "na prázdno", tedy bez odběru. Při startování teče z baterie do startéru proud kolem sto ampér a napětí tím trochu poklesne, což vidíte, že při rozsvícených světlech nebo puštěném autorádiu světla lehce pohasnou a rádio také reaguje a také slyšíte jak svižně nebo sotva a těžce se motor startuje, jestli se točí rychle nebo ne.
Pokud byste měřil napětí při zátěži, například i bez startování při rozsvícení světel, můžete na stav baterie uvažovat z poklesu napětí při tomto zatížení. Při dobré a nabité baterii je tento pokles malý, při vybité baterii je znatelný.
Je to spíš taková úvaha, netvrdím, že to tak určitě je, ale já myslím, že kdyby byl problém v baterce, ani by k osmému pokusu o nastartování nedošlo, protože už napoprvé a napodruhé by startér motorem točil buď hodně ztěžka nebo vůbec.
Jak se ten špatný start projevuje?
Právě že při otočení klíčku to nedělalo vůbec nic..jsem to asi špatně napsal.Cca na ten 8 a 4 pokus to normálně chytlo.A jak se oteplilo,tak to zas chytne na první dobrou.
Nemyslel jsem si,že úplný kolaps baterie,nebude ve špatném kontaktu na vývodech,kolících .Než jsem šel koupit novou,perfektně jsem očistil vývody a také objímky koncovek kabelů.Najednou auto nastartovalo hned napoprvé.Venku byly -3 stC.Startoval jsem od té doby už několikrát,jízda po 5 km.Baterie je naprosto v pořádku.Dodatek.Startovací proud je nyní 290A.
JABRAKA
Benzín,žhavičky jako svíčky? ty by snad měli být ok...To že by mohla být v háji baterka mě napadlo v tý souvislosti s mrazem...neřešil bych to poprvé...
Benzín =normální zapalovací svíčka na konci 2 kontakty mezi nimiž přeskakuje jiskra.Naftové = ŽHAVICÍ svíčka-její špička se rozžhaví a napomáhá jkke vznícení paliva.nafty.
Z Vašeho popisu se nedá vyčíst zda-li při startování protáčí motor ale ten nechytá nebo starter motor ani neprotočí-upřesněte
Jak jsem psal výše,nic se neprotáčelo když to nechtělo chytit...prostě nic to nedělalo při otočení klíčku.až na xtý pokus.
Tak včera bylo večer kolem nuly"auto stálo cca 2 dny"a auto naskočilo ,ale evidentně se mu nechtělo a na digitálních ukazatelích na palubovce zmizeli údaje a asi po ujetí 1km naskočili..resetoval se údaj o počtu aktuálně ujetých km"ten údaj jak sem dá ručně resetovat" řekl bych tedy že to bude ta baterie.nebo ne? poradte.díky.
Loggy-když nevíte,neumíte,nemáíte kamaráda co zná a ví,nemáte dvorního mechanika-dejte do servisu. co víc poradit-měsíc se babráte zda-li je baterie KO ale může to bát jen starter,špatné okustření až po kdoví co.Nokonec něco takového může dělat taky jen špatná svorka-oko na kabelu na AKB.
Ještě-rad je to dostatek. za ty rady a ten čas strávený dotazováním na PC bych to měl již dávno vyřešeno!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.