Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej v sání

Od: lubosgls* odpovědí: 9 změna:

Zdravím,

na ventilém víku mám napojedné dvě hadice. První vede do sání před turbo/ Druha je prevděpodobně separátor olejových par . Mám podezdření, respektive jsem si téměř jistej, že mi přes tu první "žere" olej. Nevíte někdo jakou to má na ventilovém víku funkci? Případně jestli to můžu na zkoušku zaslepit.


Olej v sání

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel
V tom víku modrý kroužek č.2 bude něco jako pojistný ventil který uvolní nahromaděný tlak v motoru a pustí to zpět do sání - zjednodušeně něco jako ventil na papináku
Bejvá tam membrána a pružina
Ta membrana pokud je poškozená tak to neplní svou funkci a múže tudy unikat olej do sání
Leč si osobně myslím že problém se spotřebou oleje bude jinde - pístní kroužky nebo gufera na ventilech
lubosgls*
hodnocení

Tj jestli to dobře chápu jak to soudruzi vymysleli tak, že hadice č.2 je přes separátor připojena pod klikovku a hadice číslo č.1 ta dělá podtlak. Olej by tam teoreticky žádnej neměl být. Ten pojistný ventil, respektive asi nějaká membránu bude pod tím kolečkem v leve na víku.

Tady sem podobnej ventil rozebiral na svím tdi
club-opel.cz/...
lubosgls*
hodnocení

Je to defakto to samé. Změnilo se něco po vyčištění?

Ne bylo to stejny skončilo to generálkou motoru - nový pístní kroužky a komplet udělaná hlava
Dřiv to brala litr ole na 1000km ted od výměny do výměny nic nedolejvám
Motor 30000km po go

 

hodnocení

0x

Nesmíš to zaslepit. Motor normálně vytváří uvnitř jakoby vítr vzduchu, jak pracují písty. Akorát obsahuje aerosol oleje. Stará auta měli trubku či hadici směrem na podvozek. Dnešní k vůli ekologii to musí žrát v sání.

Nemá motor olej na MAX hladinu a více?

Nevím, jak "stará" auta máte na mysli, ale odsávání olejových par měl už "Spartak" z roku 1955 (dřív nepamatuju), tedy z doby, kdy nikdo ani netušil, že existuje nějaká ekologie.

Opel Rekord P1,P2? 1961? Němci na ekologii tehdy moc nehleděli :-D


Modrá trubka z víka zdvihátek.

lubosgls*
hodnocení

Olej nedolévám.
V rámci výměny 10-15 tkm sežere cca 1l.
Hadice č.2 jde do vany, tak jak tomu bylo i u 120.
Hadice č1. jde do sání před turbo kde je pottlak. Pak chladič, filtr, erg a sání
Problém je, že mám zablitou celou převodovku od oleje ( dle mě je to větší část z toho litru ) a je to právě z hadice která vede od turba do ERG ventilu.
Osicčka na turbu má má vůli dle odhadu tak 0.5-0.7 mm proto si nemyslím, že by bylo turbo zdrojem tak "velkého" uniku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]