Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
na ventilém víku mám napojedné dvě hadice. První vede do sání před turbo/ Druha je prevděpodobně separátor olejových par . Mám podezdření, respektive jsem si téměř jistej, že mi přes tu první "žere" olej. Nevíte někdo jakou to má na ventilovém víku funkci? Případně jestli to můžu na zkoušku zaslepit.
Tj jestli to dobře chápu jak to soudruzi vymysleli tak, že hadice č.2 je přes separátor připojena pod klikovku a hadice číslo č.1 ta dělá podtlak. Olej by tam teoreticky žádnej neměl být. Ten pojistný ventil, respektive asi nějaká membránu bude pod tím kolečkem v leve na víku.
Nesmíš to zaslepit. Motor normálně vytváří uvnitř jakoby vítr vzduchu, jak pracují písty. Akorát obsahuje aerosol oleje. Stará auta měli trubku či hadici směrem na podvozek. Dnešní k vůli ekologii to musí žrát v sání.
Nemá motor olej na MAX hladinu a více?
Nevím, jak "stará" auta máte na mysli, ale odsávání olejových par měl už "Spartak" z roku 1955 (dřív nepamatuju), tedy z doby, kdy nikdo ani netušil, že existuje nějaká ekologie.
Olej nedolévám.
V rámci výměny 10-15 tkm sežere cca 1l.
Hadice č.2 jde do vany, tak jak tomu bylo i u 120.
Hadice č1. jde do sání před turbo kde je pottlak. Pak chladič, filtr, erg a sání
Problém je, že mám zablitou celou převodovku od oleje ( dle mě je to větší část z toho litru ) a je to právě z hadice která vede od turba do ERG ventilu.
Osicčka na turbu má má vůli dle odhadu tak 0.5-0.7 mm proto si nemyslím, že by bylo turbo zdrojem tak "velkého" uniku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.