Nejste přihlášen/a.
Jak pise ferax, jde o odlisnou konstrukci. A nejde ani tak o to, ktera kola jsou predni a ktera zadni, jako spise o to, ktera kola jsou hnana.
U nehnanych kol je obvykle stredovy cep, na kterem sedi naboj kola s lozisky, primo soucasti tehlice (nebo dnes casteji je na ni namontovan). Naboj a loziska jsou na cep nasunuta a zajistena matici s podlozkou. Lozisko tedy neni nijak zvnejsku zakryto / chraneno a je tedy potreba jeho zakrytovani. Dnes byvaji loziska zatesnena a tedy pri ztrate vicka se jeste nedeje nic hrozneho, ale muze snadno dojit k poskozeni tesneni loziska a tedy je mnohem lepsi vicko mit, nez nemit. Drive loziska zatesnena nebyla a zatesnena vicka tim padem samozrejme byla zcela nezbytna.
Oproti tomu u hnanych kol obvykle stredovy cep zcela chybi a naboj s lozisky je vlozen v tehlici. Lozisko je tedy z vnejsku nepristupne. Do naboje se pak montuje cep kloubu od hnaci hridele. Zde pripadne vicko slouzi pouze jako krytka zavitu kloubu a pokud neni, nic se nedeje.
Ložisko předního kola je kolem náboje, takže středem jde jen poloosa a nehrozí vylítnutí tuku (není ke,žádný tam není). Ložisko je zvenku uložené v těhlici dvojité zapozdřené se stálou náplní.
Vzadu jsou ložiska (třeba Felicia) kuželíková a tuk je uvnitř, takže při odvíčkování s ukáže tuk maziva.
Vpředu se klidně použít krytky dají, aby nerezl závit poloosy a šla dobře povolit.
Nebo na plecháče patří i krytka 6Y0601151B, která to chrání, podobný princip jako u Felicie.
Víčko má číslo dílu 1J0501249C a pasuje na koncern (Fabia,Golf,...)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.