Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
máme doma trabanta, nově jsme ho zakoupili. Má jen jednu vadu.. Nestartuje.. Tekl z něj benzín a olej, vyčistili jsme kohouty, karburátor.. Nachvilku naskočil, projeli jsme blok, zastavili, vypnuli motor a pak už nenaskočil... Nemůžeme přijít na závadu.. Když zkoušíme nastartovat, starter se točí, ale nepohne to s motorem..Svíčky hážou jiskru, tím to není... Bez spojky i se spojkou to nechce chytit... Opravdu nejsme nějací spešl mechanici, spíš lajkové, ale dokážeme si s menšími opravami poradit...
Prosím, pokud jste se někdo setkal s touto závadou, sem s radou, budeme vděčný za vše!
Děkuji.
Lucie
a jak víte,že to ,,háže,, jiskru na svíkách když to nepohne s motorem? Je to jen sekačka v baketitu / stejně jako brouk / . Stačí GO motoru kladivem a hurá jedu.Když kladivo nepomůže tak písty/kroužky/těsnění atd,atd,, Ale v tomto motru se vyznám...Pořád lepší jak opravovat Dacii 1300.Nad pedálama plynu je ventil který u originál tabantau adá jak starý ventil u topeníí a ten bývá dost často zanesený
Dole pod palubní deskou je kohoutek přívodu paliva z nádrže. V jedné poloze ze zavřený, ve druhé otevřený a ve třetí přepnutý na rezervu. V nádrži asi benzín ve správném poměru s olejem máte, jen vám asi neteče do karburátoru a dál do motoru...?
Teď jsem si lépe přečetl váš dotaz, kde píšete " starter se točí, ale nepohne to s motorem"...? Nepohne s motorem, nebo nechytí? To je rozdíl.
Píšete: "nastartovat, starter se točí, ale nepohne to s motorem..Svíčky hážou jiskru, tím to není... "
a) takže při startování slyšíte zvuk točení motoru, ale nechytne. Jak psal předchozí rádce, je možné, že je motor "přechlastaaný", tedy plný nespáleného paliva ale to se po nějaké době odpaří a opět se dá nastartovat, jen to z počátku ohromně z výfuku kouří modrošeným dýmem.
b) asi jste zkoušeli jeslti svíčka hází jistku když je vyndaná z motoru a položená na bloku motoru. To je na vzduchu. Ale když je uvnitř válce, kde je pohybem válce vyvolávaný silný tlak, nemusí při nedostatečném napětí na svíčce být jiskra dostatečně ˇštavnatá", prostě aby to byla jiskra, která je schopná zapálit směs paliva ve válci. Pokud máte voltmetr, zkuste změřit napětí akumulátoru, ale i to je jen napětí naprázdno, při zatížení startérem napětí klesá. Při startování prosfě musí být slyšet rázný, silný zvuk, žádné utahané pokašlávání. Pak by to chtělo baterii nabít.
c) když vám někdo bude radit ještě hledat chybu v cívce a rozdělovači, nešťourejte se v tom a zkuste najít nějakého starého mechanika, který ještě pamatuje trabanty a jistě ho rychle a hbitě nastartujete i bez zbytečných zásahů, které by stejně k ničemu nevedly.
d) Trabant je spolehlivé autíčko, ale je citlivé na napětí baterie 6 V, jakmile je nižší, hůř startuje. Ale když nastartuje, jede jako šicí stroj, svižně, radostně a když se vypálí nalepené zbytky paliva ve výfuku, jede stovkou od berlína až do budapešti jako dráha.
Zkuste někde ve vašem městě nebo okolí najít nějaký TRABANT KLUB nebo jiného majitele trabantu a tito nadšenci vám jistě poradí. Na diskuzní fóra internetových stránek trabant klubů se nespoléhejte, najděte si přímý kontakt na nějakého trabantistu, nebo správce internetové stránky trabant klubu.
Také se podívejte na funkci sytiče. Při startování se vytáhne sytič, nastartuje a pak se sytič musí zasunout zpět. Viz Startování trabanta se sytičem (kliknutím na podtržený odkaz se otevře stránka). Podobně se trabant zhasíná, se sytičem, někdo bez sytiče, záleží na tom, jestli ještě za chvilku pojedete, nebo až ráno, nebo za týden..
Nebo se podívejte na video start studeného trabanta, viz
Dobrý den,
děkuji Vám za super rady... Jsem ženská, takže je možné, že si v něčem úplně jistá nejsem, nebo se vyjadřuji špatně, jak psal jeden pán v komentáři...
Je to těžké to vysvětlit...Motor se neroztočí ani když je trabant roztlačován... Je to takové startování, jako kdyby tam nebyla šťáva...
Samozřejmě i vím, že je to dvoutakt a musím to ředit s olejem ... Když jsme si ho přivezli, tekl z něj benzín - z karburátotu... Takže jsme to komplet vypustili, znovu nalili benzín s olejem... Jak píšete, strašně moc čoudil... Od té doby opět nenastartoval..
b) Ano, přesně takhle jsme tu svíčku zkoušeli Pokusíme se tedy vyměnit svíčky...
Každopádně všem moc děkuji za rady )
Lucie
Tak točí se motor při startu nebo ne? Tj. točí se a nechytne X netočí se vůbec (kouslý nebo zadřený) To je dost rozdíl..
Jiskra - i když svíce pálí mimo válec, tak to ještě neznamená že je jiskra i ve válci pod tlakem.
Motor pro start potřebuje palivo ve správném poměru, kompresi a dostatečnou jiskru ve správný okamžik.. Postupuje se vylučovací metodou od jednoduchého ke složitému... Např. vyšroubuju svíci a ta je suchá = není palivo. Je mokrá = není jiskra/ komprese atd.
V první řadě bych vyčistil palivovou soustavu (od nádrže po karburátor) a dal nové svíčky. I když by to nebylo tím, rozhodně to nebude zbytečná práce. Jestli to jednou chytlo a pak už ne, sázel bych na bordel v karburátoru.
Poznámka pro laiky: Víte, že Trabant je dvoutakt a musíte do benzínu přidávat olej? Nejspíš ano, ale pokud náhodou ne, tak jsem vám právě zachránil motor.
mak: a víte,že trabant stejně jako wartburg nejsou jen dvoutakty a nejsou jen šesti voltové ale i dvanácti? Nebo že se do ,,bakelitu,,dával motor od VW 1.1 a přední náprava z pola...
Ahoj,je to Trabant 601,6V.
A závada se projevuje tak, jako by nezapadával pastorek starteru do věnce.To při startování bez spojky.Při startování se spojkou se trošku změní zvuk, ale starter stále motorem netočí.takže by se mohlo zdát,že je závada ve starteru,že se nevysouvá pastorek.Ale to by se dalo obejít roztlačením. Ale... při roztlačování zařadím rychlost,pustím spojkový pedál,motor se dvakrát převalí a nic...,jako by"tam nebyl žádný převodový stupeň",sešlápnu spojku,pustím spojku,motor se zase dvakrát převalí a dál zase nic.Takže bych to odhadoval někde mezi starterem,spojkou (možná hřídel ,co prochází spojkou?). A néé mezi pedálem,sedačkou a volantem,jak by si mohli nějací pisálci myslet.
Startuj startérem se zařazeným neutrálem a zataženou ručkou. Točí se na motoru vrtule chlazení? Ne? Je vadný startér že nevysouvá, nebo vysouvá, ale do místa, kde ma setrvačník na věnci vylomený zub.
Točí se vrtule při startování startérem? Ano? Motor nemá kompresi. Buď nedotažená svíčka, nebo povolená hlava nebo jiná závada související s kompresí.
Pak napište a posuneme se dál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.