Nejste přihlášen/a.
V návodu je 11,5 litrů.
Nejprve zapni topení naplno, aby se vypustilo při odpojení nejnižší hadice co nejvíce vody. Dal bych auto čumákem z mírného kopce a sundal spodní hadici chladiče. Dobré by bylo udělat proplach tlakem vody napojením na systém třeba zahradní hadici pitnou vodou.
Koupil bych Fridex G48 od Velvany. Rozhodně bych nelil Fridex Stabil (moc agresivní a dnes se vyrábí několik normálních lepších kapalin) a vyhnul bych se G12 růžové a červené, které se nesnáší s modrou a zelenou (staré těsnění pod hlavou těmito kapalinami může být nasáknuté a rozežere se).
Při pořáddném výplachu a výměně těsnění pod hlavou pro jistotu bych přešel na moderní G13 od VW koncernu.
Někde u přední kapoty je tuším odvzdušňovací ventil. Kapalina je agresivní vůči laku vozu, tak pozor (pokud je auto pěkné, jinak neřeš).
Poměr je na lahvičce od kapaliny. Udělal bych 1:1. Když je tam více vody, tak lépe předává teplo od motoru do radiátoru topení.
Tak snad znáte svoje auto, ne? chladič je vepředu. Od motoru dopředu vedou pod autem trubky k chladiči. To je taky důvod, proč má tak velký objem chladicí kapaliny, kvůl několika metrům trubek
Samo se to neodvzudšní, je na to právě ten odvzušňovací ventilek pod přední kapotou, který jsme tu popsali.
Motor je vzadu, chladič je vpředu. Proto taky těch 11,5 litrů. Odvzdušnění (kohouty) jsou vpředu ve žlábku za kapotou před předním sklem.
Vypusti VŠE ,udělat proplach (nejlépe zahradní hadice a v opačném směru proudění chl kapaliny. pak soustavu (rozpojené hadice či hadici na chladič) zapojit,spojit a nalít směs -ne kapalinu a pak vodu!promíchat mimo soustavu a pak teprve nalít, nastartovat a odzvušnovat.
ALE PROTOŽE SE NA VŠE PTÁTE A ANI NEVÍTE KDE MÁTE CHLADIČ-SVĚŘTE TO NĚKOMU ZKUŠENĚJŠÍMU!
Neohřívat. Je to zbytečné a motoru ten teplotní šok, když do horkého motoru nalijete studenou kapalinu, zrovna svědčit nebude. Vypustit co nejvíc půjde, já to minule ještě proplachoval hadicí čistou vodou, protože původní fridex tam byl kdoví jak dlouho a chtěl jsem to mít vyměněné komplet, tak aby tam zbytky nezůstaly.
Takže pustit topení (ne ventilátor, ale páčkou ve směru červené šipky, aby se otevřel kohout do výměníku topení), u motoru či chladiče odpojit hadici a nechat toho co nejvíce vytéct, nejlépe auto i naklonit tím směrem, aby to bylo co v nejnižším místě. Nezapomenou vrátit hadici zpět a stáhnout sponku
Potom tam buď střídavě lít fridex a vodu dle potřebné koncentrace, nebo si to namíchat někde mimo a lít to tam už namíchané, dokud nebude expanzní nádržka dolita na maximum.
Nastartovat, najet autem na rovinu či čumákem nahoru, a při nastartovaném motoru odvzdušňovacím ventilkem odvzdušňovat, dokud se budou objevovat bubliny vody. Doporučuju to co vyteče zachytávat do čisté nádoby, za prvé jak už tu padlo, tak je to agresivní látka k laku, za druhé to můžete potom nalít zpátky.
Vypnout motor, dle potřeby dolít mezi rysky min a max a hotovo.
EDIT: Diesel byl rychlejší jen bych neviděl problém ve střídavém lití fridexu a vody, však ono se to v soustavě promíchá.
Proto se po výměně nastartuje apostupným zahříváním se odvdušňuje a dolívá kapalina-mělo by až do sepnutí sahar -větráku=otevřen i velký okruh a kapalina cirkuluje-motor-výměník topení-chladič.Jinak po otevření termostatu by se měůa zahřát skokově hadice z motoru do chladiče-což je u opačné konstrukce (vše vpředu) jednoduššíTyto škodárnu už žel nepamatujim jak to mají -měl jsemji před cca15 roky a jen jeden rok.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.