Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řídící jednotka

Od: matyo odpovědí: 10 změna:

dobrý den, myslíte si, že je možné, že došlo k poškození řídící jednotky (ford galaxy 2.0 TDI 2009) kvůlí ´´jiskřícímu´´ startéru? Mechanik byl nucen na autě svařovat aby odmontoval zátku olejové vany. Po tomto zásahu nebyl schopen auto nastarovat a musel do ŘJ nahrát čísla vstřiků (info bez záruky,zkrátka vyžadovalo to nějaký zásah tohoto typu přes diagnostiku). Shodou okolností mechanik objevil, že startér při staru jiskří a tímto zdůvodnil záležitost s ŘJ. Ovšem jiskření se jistě dělo dlouho před servisem (a svařování) i po něm. Ovšem včera auto nechytlo a pal. počítač hlásí engine malfunction (stejně jak u něj v servisu).Co může být příčinou, jiskření nebo neodborné svařování? (Mechanik tvrdí, že baterku odpojil)

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar magdon

Myslím, že jiskřící startér je jen výmluva mechanika, aby nemusel přiznat svojí chybu (a nahradit škodu). Tím, že nedodržel základní zásadu sváření (odpojit baterii) pravděpodobně řídící jednotku oddělal .

matyo
01.12.19 18:36
hodnocení

díky

 

hodnocení

3x
avatar dabel
Jiskřící startér to nebude to je blbost
Osobně svařuju na autech a nikdy sem baterii ani altík neodpojoval a nikdy mi řj či něco jinýho v autech neodešlo
Leč už sem videl auto kde se dělali prahy a schořela celá motorová elektrika - opravoval sem to tahal sem nový dráty
Stalo se to pro to že dotyčný zapojil kostru na motor a měl odpojený ukostření mezi kastlí a motorem
Osobně dávám kostru vždy co nejblíž místu kde svařuju a vždy bez problémú a to už sem pár zátek hlavně z převodovek navařoval
Čert ví co se stalo či se mechanikovi povedlo ale vypadá to že se to stalo při tom svařování
matyo
hodnocení

díky, budu to řešit s ním

 

hodnocení

2x

Nejspíš neodborné svařování! V každém případě pravděpodobně určitě neměl při svařování odpojenou baterii..

Jiskřící startér určitě ne! Při svařování je pravděpodobnost zavlečení napětí, případně vznik úbytku napětí mezi kovovými díly (mezi kostrou a svářečkou) ze svářečky (napětí svářečky 50-70V) do palubní sítě, kde se případný úbytek přičte do série s napětím napájecím...

Už jsem to viděl na vlastní oči několikrát a v jednom případě to stálo i dvě ŘJ, motoru a komfortu...

matyo
01.12.19 18:32
hodnocení

díky !

 

hodnocení

2x

Mechanik pravdepodobne neodpojil baterku a alternátor v ktorom sa naidukovalo napätie a mohlo poškodiť riadiacu jednotku. Na druhej strane,nech vám ukáže komutátorový motor,čo štartér je,ktorý neiskrí medzi komutátorom a uhlíkami.

 

asd1
hodnocení

1x

Neodborné svařování - ŘJ odpálená přepětím v síti, to vzniklo při svařování od svářečky (viz zapalovací napětí - invertory kolem 90V)...

Jiskřící startér je nesmyslná výmluva - vznik přepětí není technicky možný.

 

matyo
hodnocení

ten starter mi ukazoval, sklutečně tam nějaké jiskření probíhalo, ale nechce se mi věřit, že by tento jev začal zrovna u něj v dílně a následně poškodil RJ. Taky u něj v dílně...každopádně díky

Nevím ,ale z principu-starter je v podstatě elektromotor a ty při chodu jiskří -něklterý méně,nělterý více.To je dle mého soudu jen bohapustá výmluva mechanika ,který něco pohnojil. byl jsem s autem u mechnika -předtím dělal automechanika u naší firmy potom prošel dva tři autorizované servisy,nyní raději asi 15 let soukromě-neodpojoval nic, s kamarádem jsme vařili na autě asi snad 10x a nikdy nic,bez odpojení AKB .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]