Nejste přihlášen/a.
Auto (VW Bora 1,9 TDI PD) 4 dny stálo. Poté nešlo nastartovat – baterie točila, ale nesvítila kontrolka žhavení. Asi po 2 hodinách jsem zkusil opakovaně jen do kontrolek spínat a vypínat zapalování. Po možná 15 sepnutí se začalo rozsvěcet i žhavení. Auto chytlo na škrtnutí. Máte tip, čím by to mohlo být (relé žhavení?) – že bych to třeba preventivně vyměnil?
Tak následné dění bylo takovéto: Čtyřikrát jsem normálně nastartoval – žhavení fungovalo, motor naskočil na škrtnutí. Popáté už ne a opět ani neproblikla kontrolka žhavení. Pouze při zkoušení metodou popsanou v předchozím bodu asi při 20. sepnutí kontrolek jednou opožděně (asi 5 sekund po zhasnutí ostatních) problikla (ale motor nenaskočil). Diagnóza by nemusela být tak složitá – problém je někde po cestě ke žhavicím svíčkám (pojistky, relé...)...
Relé, hlavně ta, přes která tečou velké proudy nebo jsou zapnutá po celou dobu jízdy auta, odchází na opal kontaktů nebo přehřátou cívku. Výměnou nic nepokazíte. Ba naopak se vyhnete nahodilým problémům, které vás mohou nechyt stát někde na cestě. Nové pojistky doporučuji kvalitní co se při vytahování nerozpadnou (třeba Littelfuse z TME.eu) nebo origo relé VW koncernu.
Co kdo dá, ať si pak nestěžuje na kvalitu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.