Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám seat leon 110 kw 1.9tdi a dnes jsem jel s kamarádem který má golfa 96kw 1.9tdi. Jde o to, když on na to šlápne tak je to dost znát. Oproti mě když na to šlápnu já ano jo jede to ale podle mě né na 110kw. Jsem v tomhle lajk, ale baví mě motory a snažím se o ně zajímat. Proto se chci zeptat co bych jako lajk měl skontrolovat. Napadlo mě turbo vyčistit, protože jde z výfuku lehce i bílí kouř, ale zase udělat něco s malou invisticí. Myslel jsem jestli nejsou zanesený klapky vrtat se do toho nevím jestli bych zvlládnul tak jsem našel sprej, ale připadá mi to jako kravina abych s tím nezpůsobil něco jiného. Co by jste mi poradili zkontrolovat jako lajkovi bez velkých investic v servisu?
Díky všem za odpovědi.
A kolik máte oba najeto km?
Bez větších investic... no nevím co laik může zkontrolovat. Nebyla zatažená ručka ?
Co filtr vzduchu? Měníš? Olej také častěji měníš?
Já mám 290xxx a on 270xxx... No co bych mohl tak zkontrolovat a názor na ten sprej. Nefunguje takže.. :D
Tak to už jsou velké nájezdy. předpokládal bych i fakt, jak bylo auto zajížděno a opečováváno předešlými majitely. Zda byl pravidelně měněn olej nebo se na to kašlalo (černý karbon všude v motoru viditelně laicky pod víkem ventilů nebo při sundání vany). Jestli to někdo honil dozblbnutí nebo zda to někdo podtáčel. Co dotoho kdo tankoval za srajdy (paliva), jestli to jezdilo denně nebo jen občas,atd... je to věštění ale k čemu?
Motor otestovat na tlaky komprese, vyčistit sání a EGR, vyměnit vysypané výfuky,repasovat nebo koupit nové turbo,vyměnit podtlakové hadičky a nejlépe odkarbonovat BG přípravky viz youtube.
Popř rozebrat celý motor a vyměnit šály vačky a kliky,nové pístní kroužky,atd...
Motor bude opět na svém, ale za jakou cenu,že ?
Laicky mohu doporučit Metabond výrobky. Opravdu fungují stejně jako osvědčená aditiva VIF. Někdo může namítat opak, ale tak už to v životě je. Sám jsem to nalil do plečky do práce, kterou jsem nehodlal opravit (nemělo to cenu) a motor výrazně ožil a hlavně stišil se. Chtělo to najet asi 25 000km a 3 výměny oleje. Jediné co jsem tehdy udělal bylo, že jsem sundal vanu a umyl jí od sajrajtů benzínem - ml jsem v kanystru naural 95 a krásně to šlo.
Malá investice je VIF do nafty, a "vyhnat pavouky z výfuku" tj. dokonale prohřátý motor, vysoké otáčky a zátěž (nejlíp dlouhý kopec na dálnici ideálně v Německu). Pak nový vzduchový filtr atd.
Pak zjistit stav motoru = diagnostikou načíst live data a porovnat hodnoty z čidel s normálem, to tě nasměruje kam dál...
Netáhne = může být chybná regulace turba, EGR ventil, váha vzduchu, čidlo teploty, lambda sonda atd. atd., blbým zásahem to můžeš snadno do...t...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.