Nejste přihlášen/a.
U felicie je ventil topení v motorovém prostoru, vedle baterie. Vedou tam dvě hadice mezi baterií a tělesem topení. Je tam lanko které to otvírá, a ručně by s tím mělo jít pohnout taky.
U felicie jde teplá voda přes topení pořád (ventil je u favorita to jsem si spletl). Lanko ovládá klapku v topení která reguluje teplej vzduch do kabiny.
Táhla jsou po bocích topení přístupné z mot. prostoru.
Na teplý vzduch jsou klapky dvě spražené táhlem uvnitř. Bez rozebrání moc nerozhýbeš. Navíc vlivem úniku chlad. kapaliny se rozleptají po obvodu klapek těsnící gumy a ty se žvejknou.
Dále může drhnout samotné kolečko. Je potřeba sundat ten černý ovál palubky i s přístrojovkou (přístrojovku neoddělovat od oválu - hrozí poškození úchytů a správně se to demontuje komplet po uvolnění bowdenu tachometru na převodovce). Pak ovládací vačkové kolečko na ovladači topení prostříknout třeba wd-40.
Kohout topení má jen a pouze 1.9D.
Felicie 1.3SPi, 1.3MPi + 1.6MPi mají radiátor otevřený stále a teplota ventilace se reguluje mícháním vzduchu, ne otevíráním kohoutu!
Prasklá přepážka nebo ucpaný radiátor (obojí je výměna vložky radiátoru).
Navíc se za čas dostává z venku do topení pěknej humáč s jehličí,listí,apod.. a ten klapky blokne.
Patří tam filtr K1100 od Filtronu, ale nikdo ho tam skoro nedává a většina tam má alespoň síťku.
Tak v tom případu jsem jezdil raritou (nebo filetu /1,9D/ napadenou kutilem-o čemž pochybuji pže když bylo cokoliv špatné-šla do servisu-služebák) žádný ventil tam nebyl .
Je to možné, že to někdo přebastlil. Problém asi byl z dlouhým ohřevem motoru při zapnutí topení v zimě, tak tam dali kohout.
Díl je vpodstatě vylepšěním Favoritích ATESO dílů. Třeba jiná páčka a zesílená příruba (odlitek má žebra a Favority plechový rámeček od roku cca 93)
Kohout je pochopitelně schován/zakomponován v těle radiátoru. Není nikde na hadicích.
Vložka pro siemens 13 a 1.6 má pouze nátrubky pro stálou cyrkulaci vody.
Diesel.
Topení pro Feldu 1.9D lze poznat i pohledem zvenku, kdy chybí jakoby "prsa"směrem k mot. prostoru "hrb".
Topení siemens:
doplněno 26.11.19 17:48:
topení ATESO (Fav a 1.9D)
Lze rozeznat i podle ovladače, kde:
Siemens má polohu větráku 0 ... dlouho nic ... 1,2,3,4
A Ateso má na větráku ihned 0,1,2,3,4
Je to díky bowdenovému táhlu, které je spřaženo s ovladačem větráku pro venkovní zavírací hlavní klapku do topení, které Ateso nemá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.