Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto fouká studený vzduch

Od: lokomotiv odpovědí: 11 změna:
Zdravím, když si zapnu topení na 29 stupňů tak fouká studený vzduch a né teplý. Pokud se motor zahřeje a vypnu třeba na 5min topení a pak to zapnu tak třeba na 3s fouká teplý vzduch. Díky za odpovědi

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

U Felicie (topení Siemens - všechny krom 1.9D) je vložka výměníku taková, že mezi vstupními nátrubky má přepážku, která zajišťuje, aby voda tekla celou polovinou výměníku a zpět druhou polovinou výměníku (radiátoru). Pokud přepážka (je plastová) praskla, tak voda mohla téct cestou nejmenšího odporu, tedy z nátrubku rovnou do nátrubku a topení moc netopilo. Vzduch ventilátoru vložku stále uchlazoval.

Při demontáži pouhým hrkáním nejde poznat, protože vložka hrká i nová. V trubičkách výměníku jsou něco jako těstovinové vrtulové špagety. Voda díky nim rotuje kolem celé trubičky. Asi vychytávka.

U topení s kohouty je většinou problém v kohoutu (Favority,Felicie 1.9D,jiná auta...).

Termostat motoru funguje a teplota motoru je stále na provozní hodnotě 90C?

Hadice do radiátoru jsou horké?

Kolik má najeto? Může být zanesen, pokud se nemění pravidelně chladící kapalina.

lokomotiv
hodnocení

Zdravím, zjistil jsem že mi chladící kapalina dokonce solidně ubyla.. Auto jsem měl před měsícem v servisu kvůli výměně topení, protože mi řeklo dovnitř a mlžilo se sklo mastnotou. Provozní teplota je stále na 90C, ale bliká červené světýlko a na začátku jízdy 3x zapípá ale to už mám od koupi auta asi 4mesice. Topení by mělo být právě vyčištěné protože jsem tam sypal ten prášek na zalepení dir tak mi to v servisu vyměnili a vyčistili. Mám Seat Leon 110kw a najeto 290000
asd1

Musíš najít kam chladicí kapalina mizí.. Může to souviset s výměnou radiátoru, může být ruplé těsnění hlavy, téct vodní pumpa atd...

Netopí je jen následek - málo vody, zavzdušní se výměník a logicky topit to ani nemůže

lokomotiv
hodnocení

Můžu to nějak zjistit sám nebo bych to měl hodit do servisu?
asd1

Záleží jak moc jsi blondýna ;)

Koukni na chladičhadice, napojení hadic, dekl pod vodní pumpou atd. jestli někde neteče nebo není barevně vykvetlé.. Zaměř se na to co se nedávno dělalo tj. kolem výměníku topení..

Mohlo to být i po výměně zavzdušněné a po projetí se to odvzdušnilo = úbytek v nádržce, pak stačí dolít to co tam patří...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

A co třeba klapky co otevírají průchod vzduchu přes topení?jsou pohyblivé?

Jinak jak je to s teplotou-nepřehřívá se či není "podchlazený" motor? Neubývá chladicí kapalina?nejsou hadice po jízdě extrémně tvrdé?

lokomotiv
hodnocení

Extrémně mi ubyla chladící kapalina a teplota je na 90C.

 

hodnocení

0x

Někde to musí mít ventil, uzavírající vodu do radiátoru, může být přivřený, anebo zarostlé kolínko sajrajtem z fridexu apod.

Nesmysl takto to neměl ani Fiat 125p rv 1972. Je běžné že chladicí kapalina neustále proudí přes výměník topení a topení se spouští jen klapkami co vedou vzduc přes radiátor či napřímo-mimo radiátor topení!

Fiat Panda/Seat Marbella ventil topení má. Rok 1980

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma auto netopí

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]