Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nikde na internetu nemohu najít informaci, jak dlouho mohu jezdit z rezervní pneumatikou (s nápisem max. rychlost 80km/h). Neplánuji to dlouhodobě, ale volno na přezutí mají v servisu kam vždy chodím až za týden v úterý. Jezdím každý den. Mohu jezdit i po dálnici? Moc děkuji za rady (stejně tak děkuji za pomoc u předchozí otázky)
Nouzová rezervní pneumatika do 80km/h je jen na nouzové dojetí, jezdit by se s ní tedy nemělo. Ovšem znám i takové řidiče, kteří na ní jezdí jako na běžné pneumatice a také už jsem ji vidět "oholenou" až na kord. Nedoporučuji.
Nevím, co se vám stalo s tou pneu, místo které máte teď rezervu, ale obyčejný defekt (průpich) vám v každém pneuservisu opraví za 3-5 minut, často i přímo na vozidle.
Petře, asi myslíte toto:
Dojezdové pneumatiky jsou určeny pro dočasné limitované použití v případě defektu. Jsou schváleny pro použití do rychlosti 80 km/h.
V předpisu nestojí, že můžete dojet jen tam, nebo sem. Je však jasné, že není určeno na několikadenní ježdění. Nevím, jak by Vám ale někdo prokázal, že již od včerejška nedojíždíte ale jezdíte na rezervě.
Na dálnici samozřejmě můžete.
Nouzové dojetí = jen na první místo kde lze závadu odstranit tj. pneuservis.
Pokud tě stopne policajt tak musíš říct "píchla jsem před chvilkou a jedu do pneuservisu" = nouzové dojet a vše je OK. Jen tě nesmí stopnout odpoledne cestou zpátky V praxi tohle ale policie moc neřeší...
Pozor na druhý defekt, teď už nemáš rezervu...
Běžně píchlou pneu opravují na počkání.. Pozor "knoty" nejsou trvalá oprava ale jen na dojetí, a dost často brzy netěsní. Průpich běhounu správně "hříbkem" zevnitř (pneu musí dolu z ráfku) tj. víc práce - líný mechnaik ale prohlásí že knot je v pohodě a vrazí ho tam bez zouvání a vyvažování..
Za skoro 20 let taxikaření jsme dohromady s manželkou měli nejméně 20-30 defektů (průpichů). Všechny opravovány "knoty", ani jednou se nestalo, že by "knot" přestal těsnit. Tím nechci zpochybňovat tvou informaci, zároveň se však chci podělit o svou dlouhodobou zkušenost.
A pozor. Při opravě "hříbkem" nemusí vždy pneu dolů z ráfku. Existují "hříbky", které se protlačí zvenku stejně jako "knot", dokonce mám dojem, že se používaly ještě než se začaly používat "knoty". Alespoň já si takové opravy pamatuji, ale to už je hafo let, možná i 40.
a víte vůbec někdo proč je to omezeno na 80km/h? a někdy i na 80km najetých?
to je hlavně z důvodu že dojezdová pneu je na průměr měnší než pneu na autě, tudíž pak při jejím namotování na hnací nápravu dochízí k něrovnoměrnému zatěžování diferenciálu - rozdílný obvod pneu
takže u aut s náhonem na předek je při defektu na přední nápravě vhodné hodit dopředu kolo ze zadu a tuhle šlupku dát dozadu, ona pak i nějaké kilometry vydrží, ale nevidím důved proč píchlou pneu neopravit dřív, za sebe tedy, pokud se do auta vejde klasická rezerva tak bych si ji sehnal a tenhle eko vynález, ketrý se používá, aby se papírvě snížila hmotnost vozidla, bych někam zahodil, plnohodnotné kolo hodíte na auto a můžete jezdit dle libosti a nebát se...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.