Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolik vlastně stojí nové auto

Od: zvedavec odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, pokukuju po nějakém autě. Rád bych si dopřál úlně nové. Něco mohu dát hned v hotovosti na zbytek bych si musel půjčit nebo vzít na splátky? Co myslíte, že je výhodnější? Půjčit si v bance a nebo využít financování přímo od prodejce? Samozřejmě bych chtěl mít auto havarijně pojištěné, když bude nové. Možná i proti krádeži?

Když se ale koukám na nabídku financování u prodejce, tak tam je uvedeno, že cena platí při financování a při odkupu starého auta. Když bych ale nechtěl financování od nich a ani bych jim žádné staré auto nedal a vzal si úvěr u banky, tak kolik to auto bude vlastně stát?

Třeba tento příklad - stock-cars.skoda-auto.com/...

Konkrétně jsem zatím nic nepočítal a ani u žádného prodejce nebyl.

Děkuji za Vaše rady.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar libor007
Nech si udělat nabídku auta za hotové a to stejné s financováním. Ideálně osobně na prodejně. Nebo více prodejnách - já vyhandloval v rámci konkurenční nabídky nějaké věci navíc - je blbost kývnout na první nabídku. A porovnej to s půjčkou části peněz z banky. Počítej ale do ceny povinné ručení a pojištění - to u financování prodejce může být v ceně(kterou samozřejmě do halíře zaplatíš). Já kdysi bral Thalii. Něco jsem dal na prkno a 2roky splátky. Přeplatil jsem tehdy celkem 10tisíc, protože na úvěr dali nižší cenu za auto - to dorovnalo nevýhodnost půjčky. Ale po oba dva roky bylo v ceně povinné ručení i pojistka. Takže v reálu bylo výhodnější financování, než platba hotově. Po odečtení ušetřeného povinného ručení jsem měl vlastně za nějakých 5tisíc havarijko na dva roky :) Nutno ovšem říct, že takové akce moc často nebývají.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

vem si auto na tretinky, nepreplatis ani korunu, jediny poplatek je nejake procento s ceny auta pri uzavreni smlouvy, me to vyslo na 12tkc, a cena za auto : 3 splatky

pokud si koupis auto na leasing tak ho havarijne pojistit budes muset, presneji ty budes jenom platit a pojisti ho leasingovka, pocitej s nejlepsi pojistkou, protoze auto bude jejich a havarijko platis ty, takze je je jim jedno kolik zaplatis

 

vilik*
hodnocení

0x
Vezměte si cenu třeba 300 000. Nabídka bude buď hotově nebo půjčka. Při platbě hotově samozřejmě můžete mít půjčku od někoho jiného, třeba od banky. Různí prodejci budou mít jiné podmínky úvěru a jinak nastavené minimální částky, které musíte mít na začátku.
Úvěr bude buď klasický, kdy vy jste majitel a ručíte jiným způsobem, třeba tím autem, nebo leasing, kdy majitel je úvěrová společnost a auto může kdykoliv při neplnění podmínek třeba prodat. Vypadá to podobně, ale třeba při nehodě peníze od pojišťovny vy nedostanete.
Pak musíte platit povinné ručení a u nového auta i havarijní pojištění. To sice není povinné, ale velmi rozumné a bývá často podmínkou u úvěru. Cena za obě pojištění může být dle typu vozu například tisíc korun měsíčně a samozřejmě více.
Po roce jdete na záruční servis. Bývá okolo 5 a více tisíc korun, mění se zároveň filtry, olej, po stanovených intervalech svíčky (u mého vozu 25000 km), a jiné věci. Po dvou nebo čtyřech? letech můžete také kvůli záruce na prorezivění na prohlídku, jinak v rámci případného uplatnění záruky dle podmínek prodejce, tedy například po dobu stanovených roků nebo do počtu stanovené maximální hranice najetých kilometrů.
No a pak případné nezáruční opravy dle ceny v servisu.
Dále počítejte sadu zimních a letních kol a pravidelné přezutí, můžete mít i sadu dalších disků a pozor, někde potřebujete i sadu dalších ventilových čidel měření tlaku pneumatik, takzvané TPMS senzory.
Další výbava jsou příplatky za dodatečně montovaná tažná zařízení, nosiče kol a střešní nosiče a další věci, za koberce a potahy, za plastovou vanu do kufru...
A ještě zbývá zmínit poplatek za vložení do evidence vozidel a po pár letech poplatky za STK.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Prodejci mívají akce, kdy prodávají auto v akční slevě při použití částečného financování úvěru, který vám zajistí a podmínkou třeba je, že použijete povinné ručení včetně havarijka u nějaké jejich smluvní společnosti. Také jsem takto vůz koupil. Složil jsem polovinu ceny, zbytek jsem pak splácel dva roky měsíční splátkou, kterou mě vypočítali. Zajímavé bylo, že pojištění i havarijko bylo po tu dobu zdarma. Ta splátka přesně pokryla deklarovanou cenu vozu, kterou jsem musel doplatit. Letos po skončení splácení jsem přešel k jiné pojišťovně. Měl jsem kopii velkého techničáku (auto bylo napsané na mě), originál měla společnost, která za mě auto doplatila prodejci a které jsem splácel. Po zaplacení poslední splátky mě velký techničák automaticky poslali.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]