Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proražena pneu z boku

Od: tomy odpovědí: 52 změna:
Mám týden staré pneumatiky Goodyear ultra grip 9+ včera jsem najel na obrubník a pneumatika praskla (jedná se o cca 0,5 cm dirku) z které utíká vzduch. Nasadil jsem rezervu.
Jde pneumatika opravit nová stojí 2000 Kč a na to teď nemám po nedávné investici do nových. Musel bych čekat do 30. než dostanu výplatu. A 2 tisice za kolo se mně nechce dávat, když na něm bylo ujeto max 100 km hold jsem nešikovný.

 

 

52 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Chodte do pneuservisu a oni vám po dôkladnej prehliadke poškodeného miesta povedia,či je možnosť opravy alebo nie.Dierka môže byť malá a opraví sa,no ak je vnútorne poškodená bočnica,je to riziko.

 

break
hodnocení

3x
Záleží jak moc a kde přesně je poškozená, když to půjde, dá se zavařit...

 

007cz
hodnocení

2x

Bočnice opravit jde, ale opravovat se nesmí. Já bych takovou pneu na auto nikdy nedal.

 

hodnocení

2x
avatar amper

Dneska jsem gumu zavařenou z boku sundaval z auta. Má za sebou 3 sezóny. Je pravda, že se to ofiko nesmí, taky je pravda, že se to běžně dělá. A do třetice bych měl dodat, že ta moje díra nebyla skrz. Po defektu jsem dojížděl "za roh" a v tomhle místě se guma asi skřípla. Samozřejmě je vzadu. Dopředu ji dávat nebudu. Tedy ekonomičnost tohohle opatření je ve hvězdách.

 

hodnocení

1x
avatar ferax

Některé pneu se dají opravit i z boku (záleží na konstrukci), ale přesně vá to řeknou v pneuservisu. Vždy je možnost použít duši, pokud poškození není větší.

Kolego,mně kdysi v jednom Brněnském pneu odmítli do bezdušové dát duši.Vysvětloval to tím,že pruhy v pneu podřou duši a je vymalováno a druhý důvod, že prý u bezdušové nikdy nenastene prudký či okamžitý únik jako když prdne duše.Tak nevím ale jestli to pro něj nebylo taky z lenosti-v neděli musel být v práci a on jej někdo otravuje s opravou pneu!

Je to "kus od kusu", těžko někomu nařizovat. Někdo se třeba i chrání, záleží jak mají nastavené směrnice.

Prasklina necelých 5mm kousek od patky,k dojel jsem s tím z Mostkovic (Prostějov) k obalovně -betonárce před Rohlenkou kde jsem dal rezervu,bylo to hooodně poznat a na příjezdu do Brna jeden pneuservis který měl v neděli otevřeno .Nakonec jsem dojel domů (do JH )na rezervu.Tehdy mi přišlo jako by to někdo probodnul tenkou úzkou čepelí

 

kepler*
hodnocení

0x

Ano, takový defekt se dá opravit. V nejhorším případě se to dá řešit vložením duše.

 

hodnocení

0x

Je mi líto, ale proraženou pneumatiku vyhodit a koupit novou stejnou.

Opravit lze, ale jízdní vlastnosti opravené pneumatiky jsou katastrofální (vlastní zkušnost). Opravou se v místě změní tuhost boční stěny a pneumatika se za jízdy bude chovat asi jako kdyby měla bouli. Lidově řečeno začne drncat. Nevydržel jsem s tím dlouho jezdit. A to nešlo o průraz 0,5cm, ale o pouhý úmyslný průpich (pachatel známý), který však bylo nutné bezpečně opravit. Drncalo to hrozně*zed*


doplněno 16.11.19 12:54:

Pánové, boční průraz 0,5cm VŽDY znamená podstatné poškození boční konstrukce pneumatiky (kordu). Takové pneumatice již dále nevěřím a na autě nemá co dělat. Sebepečlivější opravou totiž nelze opravit poškozený kord!

To, že se bočnice opravovat nesmí, slyším poprvé a je to nesmysl, pneuservisy vám to bez připomínek udělají, pokud uznají, že oprava bude efektivní.

Vím, že si má tvrzení odporují, ale jeden názor je můj a ten druhý je obecný fakt.


doplněno 16.11.19 13:53:

@007cz: To školí Continental. Školí něco podobného i ostatní spousta výrobců pneu?

007cz

Nevím co opravují pneuservisy, ale na každoročním školeni v Continental je nám každoročně zdůraznováno, že bočnice se opravovat nesmí.

007cz

:) Co školí ostatní,nevím ale konstrukce pneu je u všech výrobců v podstatě stejná. Neakceptují ani bouli = poškozená bočnice=nebezpečná pneumatika.

break
Je to logicky, že to neakceptují...
007cz
16.11.19 19:06

?

break
Že výrobce neakceptuje zásah do bočnice.
Jsou servisy, kde se opravujou. Pochopím to u nový pneu, ale lidi, co chvou nechat zavařit zpuchřelou gumu s 1,5mm vzorkem...
007cz

*palec2* Nědělal bych to ani u nové. Ta guma zase tolik nestojí...i když jsou i gumy v ceně ojeté fabie;)

break
Souhlas, sichr je sichr. Pro spoustu lidí je pneu jen guma a některý pneuservisy jsou dobytkove. Když občas vidím debilne vyvážený kola nebo duši v bezdušaku, tak bych vraždil. Ani nespočítám, kolik duši jsem na zouvačce díky tomu protrhnul.
Já bych prorazenou bočnici neřešil. Štvalo by to, ale jen tenhle rok jsem na švy auta koupil 12 gum a příští rok mě čeká podobný číslo...potřebuju jezdit, ale ne se zabít...

 

hodnocení

0x

Určitě ne!

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Záleží jak je hodně velká díra. Já mám na pláště fleky o průměru 5 cm, a dobře vyztuží díru. Pro jistotu bych dal na půl roku plášt na zadní kolo.

 

vochomur
hodnocení

0x

vyhodit nebo na rezervu.Na boku jsou vlákna která drží tlak pneu.A ta vlákna jsou přetrhaná.Může se to během jízdy zvětšit a pak to praskne úplně a vyletíš ze silnice.Jedině blbec vsadí svůj život za mizerný dva tisíce.Když bouchne pneu vepředu tak to neudržíš nikdy a letíš ze silnice pod auto nebo do stromu.Vzadu při větší rychlosti to samé

 

tomy
hodnocení

Všem děkuji za rady, byl jsem s ním dnes v pneuservisu a odmítli mně to opravit, že je to nebezpečné když to zalepí. Zkusím ještě nějaký a uvidím.
Prasklo mě kolo na dálnici v rychlosti 150 km ve předu. A ní hrozného to s autem neudělá. Jen jsem začal slyšet šílený rachot a auto drncalo, odbočil jsem do levého pruhu a dojel na benzinku, kde plast už byl celý na kusy, tak jsem tam dal rezervu.
Takže když praskne kolo, tak to určitě není na zabití.

To si snad děláš srandu! Hele, doufám, že někde cestou po těch servisech potkáš mozek! Jednou jsi to ustál, víš kolik ale ne? A co je nejhorší, většinou takoví bl... zraní nebo zabijí někoho úplně nevinného a jim se nic nestane. Asi tak.

007cz

Až se něco stane, tak si přijdou pro "mechanika" , který tu gumu "opravil", zákazník až ho pustí ze špitálu bude v pohodě.

berger*
" odbočil jsem do levého pruhu" - ehm,cože? Tomu nerozumím...
tomy
hodnocení

Teda myslel jsem do pravého pruhu. A rozhodně nechci riskovat, ale dočetl jsem se, že někde to spravují, musí mít na to vybavení. Takže ne v každém pneuservisu to dělají.
Ale určitě nechám posoudit odborníka, já se v tom nevyznám.
I když u osobního auta když praskne pneu a věnuje se řízení, tak by měl bezproblemu zvládnout, protože to opravdu není zas tak nic hrozného. Na dálnici mnně praskl úplně nový Nexen - výrobní vada. Proto jako zimní jsem si koupil Goodyear.
Rozhodně nechci riskovat svůj ani jiný život. Kdyžtak do výplaty budu jezdit na rezervě a po výplatě koupím novou. Mám rezervu plnohodnotnou jen je tam celoroční Barum s jiným vzorkem než Goodyear, takže tak špatně se na tom nejezdí. Samozřejmě tak do 100, pak už je to trochu znát.
asd1

Žádné vybavení na to nemají, prostě tam plácnou velkou záplatu s kordem. Ovšem původní poškozený kord to nenahradí. Oprava dobrá leda někam do Afriky... Takováhle oprava může kdykoliv selhat rychlým defektem a nikdy bych si to dobrovolně na auto nedal, protože rychlý defekt při vyšší rychlosti v zatáčce je vždycky velký průšvih...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Pneumaika je mechanicky zpevněna kordovým,nebo ocelovým "úpletem právě na bočnici.Pokud není poškozen nárazníkový kord,pak by mělo stačit jen zalepení dirky.Ale záruka maximální pevnosti tu není.Možná že na požádání to v servizu opraví,ale záruku nedají

JABRAKA

 

dusger*
hodnocení

0x

Před několika lety jsem prorazil pneu o rozbitý obrubník trčící z chodníku. V boku pneu byla díra, kterou se daly prostrčit dva prsty. V servisu mi to zalepili tak, že to vypadalo jako boule na steřelé pneu. Ojel jsem ji na minimum, tj. cca 1,5mm. A dostal jsem na záplatu záruku, bude-li nejhůř, možná jí ještě doma najdu a tady zveřejním.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Asi bych se ptal, kdo takto opravený plášť měl a jezdil na něm. Páč spoustu lidí odpovídá jen o pocitu, páč nikdy nejezdili s takto opraveným pláštěm. Neví, co to vydrží.

V mé odpovědi ze 16.11. 12:39 hod. píšu "VLASTNÍ ZKUŠENOST". A to nešlo o průrazy, ale o velké průpichy, asi jako do špičky nabroušeným velkým šroubovákem a nedošlo k tomu za jízdy, kdy je riziko většího poškození daleko vyšší, ale na stojícím vozidle. Po skutečně odborné opravě pneu jsem na tom jezdil pár dní, ale to se nedalo. Drncání a kmitání již i v nižších rychlostech a jízdní komfort žádný. Od té doby už jsem se o podobnou eskapádu nikdy nepokusil.

Tolik k vlastní zkušnosti a proto souhlasím (až na vulgarity) s vocomurem a asd1.

 

vocomur
hodnocení

0x

normální člověk pochopí,že to může vydržet ale taky možná ne a vyhodí ji.Blbec to zkusí opravit jednou,dvakrát,vyjde to a nic se nestane.Po třetí mu to bouchne a zabije se nebo zabije jiného.Na silnici je spousta takových blbů,co zkoušeli a zabili jiné,nebo zabijí zítra

vocomure, proč urážíte ty, co to zkusili a nic se nestalo? Nikdo Vám neupírá Váš názor, nikdo Vás neuráží pro to, co jste napsal.

asd1

Vždyť má pravdu a blbec je ještě slabé slovo... Podobně jako ten píííp co vědomě jel s nebrzdí Avií a sejmul školku na přechodu...

člověk s jiným názorem a zkušeností je blbec? Ten, co nemá žádnou zkušenost, ale má jiný názor je kdo?

asd1
To není jiný názor a zkušenost, ale člověk který vědomě pro pár ušetřených korun za gumu riskuje nejen sám za sebe, ale do rizika tahá i ostatní. Buch a hodiny = loterie, a tím i vážné ohrožení ostatních. A ty tomu říkáš "má jiný názor"?To že poškozenou bočnici plnohodnotně opravit nelze je známý fakt a že ti to ještě nebouchlo neznamená že to je v pohodě. Když ti to buchne a někoho zabiješ tak budeš říkat co.. "Já myslel že to drží v pohodě"? Na uzavřeném okruhu - tam si lep jak chceš, ale mezi ostatní s tim nelez.

 

asd1
hodnocení

0x

Cvaklá bočnice = nekompromisně vyhodit.

Ad defekt " v pohodě" - leda na rovině. Jak ti takhle prdne v zatáčce tak neuděláš nic a jdeš ven.

Pokud to někdo opravuje tak je debil, obzvlášť profík v pneuservisu - za to bych mu urazil ruce. Tolerovat to jde někde u káry do lesa ale na silnici fakt ne. Sebe klidně vybourej, ale velice snadno můžeš trefit auto v protisměru se všemi následky. Doufám že by to byla tatra s pískem a ne rodinka ve Feldě... Šetřit 2k s takovým rizikem může jen idiot... Nedivim se, že je u nás tolik bouraček (prakticky kařdý den aspoň jedna mrtvola...)

asd, bez urážení, Vy jste viděl někdy, že takto spravovaná pneumatika praskla?

asd1

Vzhledem k tomu, že takhle neopravuju, ani nikdo ze známých, tak ne. Ale viděl jsem dost svlíklých protektorů a pneumatik na hadry podél silnice. Hlavně vim, že poškozný kord na boku pneu nelze plnohodnotně opravit. Podobně s těma brzdama - prorezne trubička borec kleštěma zatočí konec a vesele jezdí dál, opraví to až před technickou kdy by ho vyhodili - jak bys někoho takového pojmenoval? Prostě je to pííííp..

sundaný protektor je něco jiného, není to problém o kterém se bavíme.

Já měl zalepený plášť a nebyl problém.

prorezne trubička borec kleštěma zatočí konec a vesele jezdí dál
nejezdí vesele, ale hloupě, páč kdyby odborně zaslepit trubičku, tak brzdí jen tři kola a nehrozí uvolnění zatočené trubičky.

To udělá jen řidič, který ví jak to spravit a nejezdí brzda plyn, ale rozvážně a ohleduplně.

asd1

Svlíklý protektor = příklad, že ani profi vulkanizace nezaručí dokonalé spojení. Podobně záplata na bočnici a to ještě lepí na dílně kdovíkdo, resp. "profík" který ignoruje předepsané postupy oprav. Poškozený kord záplata sice přeplátuje, ale vlákna nejsou v kuse a kord v záplatě je oddělený vrstvou gumy tj. jednoznačně to nemá plnou pevnost. Nedá se tomu věřit a kdykoliv to může selhat. Šetřit 2k za novou gumu a spoléhat na štěstí považuju za píííp.

@milancukrar -

nejezdí vesele, ale hloupě, páč kdyby odborně zaslepit trubičku, tak brzdí jen tři kola a nehrozí uvolnění zatočené trubičky.

To udělá jen řidič, který ví jak to spravit a nejezdí brzda plyn, ale rozvážně a ohleduplně.
No to snad nemyslíš vážně! Beru tě tu jako fakt odborníka a teď napíšeš takovou krávovinu. S takto upravenýma brzdama může jezdit jen úplný bezmozek a ne řidič. Ještě prý ohleduplný. Ach jo, pak to nemá na těch cestách tak vypadat...

Souhlasím s tebou a nestačím se divit. Milan nám nějak začíná blbnout. Dovolím si v kontextu jen připomenout jeho názory v diskuzi se mnou a ra252 v tématu o dopravním značení na kruhovém objezdu.

kolegové, už jste někdy na cestě měli podobný problém? Před sebou 200 km domů? Zaletuje se trubička a jedete opatrně domů. To není blbost.

Můžu mít ze zkušenosti jiný názor nežli Vy? Zkuste sdělit, co se stane, když dojedu 200km s brzdami na tři kola?

Jiný si možná neporadí a pošle rodinu vlakem a zaplatí odtahovku.

Pavle, prosím, netahej sem kruhák, Ty jsi přesvědčen, že tam musí být tři značky, já tvrdím že stačí dvě a na kruhácích jsou opravdu jen dvě značky.

Toť vše. A nepíšu, že blbneš, když máš svůj názor.

Milane, promiň, ale to je blbost. Já tedy osobně letlampu ani jiný podobný přístroj nevozím, takže buď to jistí nějaká dílna a tam by to mohli rovnou opravit odborně nebo v takové nouzi (pokud to ještě bude možné, brzdy nebudou zavzdušněné a mám brzdovou kapalinu) skutečně trubičku mechanicky zaslepím a opatrně dojedu.

Jinak bych rád viděl někoho, kdo ti to na cestě opraví zaletováním a tím podstoupí riziko, že to záhy praskne znova a on pak bude spoluzodpovědný za následky případné nehody. Já bych do toho tedy nešel. S tou mnou mechanicky zaslepenou trubkou bych ale v pohodě opatrně domů dojel.

Ad kruhák: Nikde jsem nenapsal, že tam musí být tři značky. Pouze polemizuji vytrvale o tom, že současná zákoná úprava je hrubě nedokonalá a měla by být upravena.

Jen doplním: Názor, který ve svém důsledku vážně ohrožuje zdraví a životy ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích sice mohu respektovat, ale budu ho nemilosrdně kritizovat.

Milane, omlouvám se za své tvrzení, že začínáš blbnout. Není to pravda. Ale tvé názory jsou posledních pár dní přinejmenším trochu podivné ve vztahu k platným předpisům a obecně i ve vztahu k bezpečnosti provozu na PK.

asd1

Snad Milan kdysi blbnul z neznalosti, ale teď zjišťuje jaký to dělal kkk...ny a blbnout doufám přestává ;)

Opatrně dojet s nouzovou opravou a vědomě jezdit furt jakože v pohodě je hodně velký rozdíl...

 

asd, o opravě brzd je jasné, že jako nouzovka, nikoliv stále jezdit na brždění třech kol. Nebo jste si myslel, že jezdit takto nafurt? Radím to jen ze zkušenosti. Páč v cizí obci, kde je kutil, nemá novou trubičku na výměnu, tak si to u něj opravím sám. Nezdůvodnuji, že sebou nevozím letování, ale poradím si v každé situaci.

asd1

Ona je taková nouzová oprava na dojetí i to lepení bočnice pneu a jak o tom mluvíš tak to vypadá že jsi s tím jezdil pořád a bral to jako plnohodnotnou opravu. Ale to opravdu není, vlákna kordu nespojíš a přeplátování záplatou (i když má uvnitř kord) někdy drží ale někdy ne. Navíc v místě podlepení má bočnice jinou tuhost. Takové opravy nech afričanům do pouště... Nerad měním/ vyhazuju věci které jdou opravit, ale poškozená bočnice pneu patří mězi věci které bez milosti vyhodim a vezmu novou pneu (příp. dvě nové na nápravu)...

asd, ale kdepak trvalé řešení, nouzovka do doby, nežli seřene prachy na novou gumu, brzdu nežli dojede do servisu.

Žádná záplata, ani zaslepení trubky nemůže být nafurt.

 

pave*
hodnocení

0x

Přesně tak. Není otázkou ZDA TO JDE, ale CO TO UDĚLÁ.

Může se stát, že pneu poslouží bez úhony, nebo se může při najetí na obrubník, do díry,.. defekt znovu objevit, způsobit nestabilitu vozu a nehodu.

V dnešní materialistické době, kdy chtějí lidi/firmy na všem ušetřit, nebo vytřískat co nejvíc, bych to neriskoval z morálního hlediska(vozím děti, I OSTATNÍŘIDIČI VOZÍ DĚTI, nechci způsobit někomu újmu) a pak z finančního hlediska(za 2000kč nové auto nekoupím, placení škody či krácení od pojišťovny).

Rada: koupil bych , co by bylo levnější - buď novou stejnou pneu, nebo dvě použité dobré pneu.

Přeji jízdu bze nehod.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma boule na pneumatice

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]