Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak elektrostartovat?

Od: kjanik112* odpovědí: 20 změna:

Jak elektrostartovat?-Dotaz na odborníky v oboru elektro. Mnoho řidičů parkuje v mrazech u domu a mají k dispozici kabel 220V ev. 380 V.Potřebují spolehlivě nastartovat za každého počasí.Ptám se: Šel by vyrobit přenosný kufříkový aparát, do něhož by šel z jedné strany kabel a z něho startovací kabely 12V příkon např. 10 kW?Aby to dokázalo rázně otáčet zmrzlým motorem i dlouho a i při vybité baterii?A na kolik by takové zařízení asi přišlo? Vím že některé nabíječky nabízí i start, ale to je slabota.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cyril*
hodnocení

2x

Pokud jde o "elektrostartování", tak to lze zcela jednoduše uskutečnit pomocí běžné svářečky (usměrněné), pakliže ji připojíte přímo na startér. S větší svářečkou není problém nastartovat i velký náklaďák s 8 kW starterem. To je pro ilustraci, jinak pro usnadnění startu v zimních podmínkách je určitě vhodnější a méně náročný ohřev chladící kapaliny v motoru.(máte-li chlazení vzduchem tak oleje). Toto jednoduché zařízení se montovalo např. do Š 105-130 již ve výrobě v AZNP.Byly tím vybavovány vozy určené na vývoz do severských zemí.

celp*

Svářečky mají dost vysoké napětí provozní i na prázno,tak se mi to moc nezdá na 12 voltový okruh připojit až 110 V.

no tak nějak to taky vnímám . . . je to jak jít na náramkový hodinky s francouzákem . . . *ee* (při dnešní elektronice)

cyril*

Odpovídám jen na dotaz, zda existuje nějaký aparát na startování. To, že svářečkou lze startovat je mnohokrát v praxi ověřeno, a to,že se s tímto někdo ještě nesetkal neznaměná, že to není možné. Navíc jsem nepsal o připojení k soustavě vozidla, ale o připojení ke starteru,což je poměrně rozdíl. Jinak napětí svářečky při odběru kolem 100 A a více zcela jistě nebude v hodnotách kolem 110 voltů.

 

hodnocení

1x
avatar miramira

V severských zemích jsou myslím chytřejší než u nás . . . motory totiž nestartují zmrzlé, ale před startem je nahřívají pomocí toho proudu 220V v podstatě ohřívají olej nebo chladící směs okolo motoru, přesně nevím. U nás se tomu lidé smějí, ale mě se to zdá supr nápad. Co se týká baterky nemám šajnu co s tím. Ale když vezmeme v úvahu, že startujete v zásaděte oreticky (nahřátý) motor na cca 0 až 5st C (čož bohatě stačí) ušetříte baterce minimálně půl až rok života. Neporadím jen diskutuju sorry. *plac*. Osobně bych ocenil, kdyby diesel který používám měl podobný systém. Sice to stojí peníze navíc, ale šetříte zase motor a i spotřebované palivo. Zmrzlý motor po nastartování osobního vozu v 1 minutě provozu má spotřebu asi 20L.:(

ar*

Jo miro máš pravdu ve Švédsku to má pomalu každý . Maj to udělaný na ohřev oleje ve vaně a jeto jednoduchý je to pomalu jako ponornej vařič. Co maj švédové ale hrozný jak jim tam kouká ta koncovka od prodlužovačky z přední masky.U nás se to taky občas vidí ve Fy jsme to měli u Desty.

U nás tento způsob předehřevu motoru , mají již dlouho traktory ZETOR. Jedná se o podobné ohřívací těleso jako ve varné honvici , vhodně umístěné do chladící soustavy. Setkal jsem se také s tím , že toto těleso bylo instalováni v nástavci , který byl třeba i dodatečně , připojen k hadici chladiče. Připomínám , že aby tento žpůsob ohřevu byl účinný , musí být topné těleso umístěno co nejníže v chladícím okruhu. Tedy se tomu u nás lidé nesmějí , tento supernápad se u nás používá již dlouho . Smějí se jen ti , kteří bez znalosti věci obdivují jen tzv, cizí světové vymoženosti. miro

 

jabraka*
hodnocení

1x

Abych pravdu řekl,auto v garáži problémy mít nemusí,protože se dá zapojit přenosný fukar,který 2 hodiny před odjezdem auto komplet ohřeje.

Ale i ve studené garáži se nastartuje dobře nastavený motor během sekundy.Přitom akumulátor nemusí příliš utrpět.Doporučuje se na 2-3 minuty rozsvítit světlomety a proud ohřeje desky akumulátoru na provozní teplotu a start už je bezproblémový.

Pokud potřebuji druhý den jet,nechám připojenou baterii na nabíjecí zdroj na malý proud asi 0,5 A.Baterie je blně nabitá a ohřátá a start bez problému.

Pokud parkujeme venku,doporučuji jednoduše akumulátor vyjmout z auta a doma udělat totéž.Ráno baterii namontuji zpět a jedu.

JABRAKA

parizek*

Napad vyndavat baterii je sice dobry a urcite ji to prodlouzi zivotnost, ale osobne radeji budu pocitat s tim, ze mi vydrzi hold o pul roku min. Auto ma slouzit nam a tyto postupy by pro mne znamenaly opak. Tim samozrejme netvrdim, ze je to spatne, naopak. Ale tahat se kazdy den s 12kg baterku, znovu a znovu nastavovat hodiny a to nemluvim o tom nejdulezitejsim faktoru - vyradil bych si veskerou elektroniku, cili alarm, to opravdu ne.

jabraka*

U novějších typů aut je skutečně ten počítač dost problém,je odpojením baterie vyresetován,ale už jsem viděl několikrát pomocníka,kabel,zapjený do zásuvky zapalovače na palubce.Přes něj je zapojena náhradní baterie,po dobu výměny hlavního akumulátoru.Koupit se to dá v některých marketech.

JABRAKA

Tyhle problémy fakt nechápu. Mám 1.9 TDi, stojím pořád před barákem, kolikrát se stane, že jedu 14 jenom do práce a zpátky (2km) a nikdy se mě nestalo že bych měl problémy se startem. Akumulátor je starý jak auto - 6 let.

Provádím jenom základní údržbu - olej, filtry...

Pane jabraka , Vaše odpovědi jsou vždy odborně fundované , souhlasí s Vámi. Snad bych doplnil jen jednu maličkost. Všichni víme že s klesající teplotou akumulátoru klesá i jeho výkon. Nabízí se tedy , při třeskutých zimách akumulér z vozidla vyjmout a na noc nechat v teplém prostředí. miro

 

1jara*
hodnocení

0x

Tak například startovací zdroj Boostr P10-2200. Ale dá se udělat i podomácku.

 

ar*
hodnocení

0x

Spíše bych to řešil Konzervátorem autobaterie který zároveň prodlužuje její životnost. Buď koupit a nebo vyrobit

kkautodoplnky.estranky.cz/...

eldos.xf.cz/...

 

stirecek*
hodnocení

0x

Dnes se dá takové zařízení koupit kdekoliv. Dá se použít jako nabíječ nebo náhradní zdroj proudu pro startování. Spirála pro předehřev kapaliny v hlavě se dá taky koupit a vyjde to levněji. Spínání se dá zajistit spínacími hodinami na určitou hodinu. Na provoz motoru a životnost baterie je tohle šetrnější způsob.

 

celp*
hodnocení

0x

No jo,ale co nato elektronika ve vozidle?A nabutí alternátor při totálně vybité baterce?A co žhavení u dieselu?

 

stirecek*

Proud jde přes baterii...

 

kjanik112*
hodnocení

Pánové díky za odpovědi.To o těch svářečkách je možný-četl jsem kdysi, že startér je konstruován na krátkodobé větší zatížení.Ale pozor, to platilo kdysi, když startéry byly vinuté z poctivé mědi a předimenzované.Pamatuji si,že tenkrát, když byly dvě slabší baterie, spojil se plus s mínusem, tím dali 24 voltů a bez potíží se nastartovalo, startér to vydržel. Dnešní startéry jsou asi už o něčem jiném- samá elektronika...a taky pořádně drahé.Jen si tak říkám, že kdyby někdo toto startování vyráběl, možná by na to měl odbyt, je hodně profesí, které ráno musí za každou cenu včas vyjet.

Pro pousmání:kdysi jsem jezdil s traktorem,byly velké mrazy a každé ráno jsem čekal, až mě někdo roztáhne.Tak jsem vždy traktor vyvezl do polí a nechal ho běžet na volnoběh celou noc.Když mě to pak vedoucí vytýkal, tak jsem mu řekl, že na Sibiři to tak dělají, a že SSSR je přece náš vzor, nebo ne?

tesyk*

Myšlenka startovat auto svářečkou je už dost stará. Já jsem takto startoval Volhu24 za pomoci svářečky KS200, již před více jak 30ti roky. Dokonce se i k některým svářečkám dodával "startovací" nástavec. Jenže...napětí na svářečce bylo 42V a Volha neměla žádnou elektroniku. Na dnešní auta bych si to už netroufal zkoušet.

Použití náhradního zdroje pro startování má tyto požadavky: 1. Zdroj by neměl ani na prázdno , vykazovat větší napětí než cca 15 V - aby se nespálily žírovky-kontrolky , které jsou při startu rozsvícené. Tomu se částečně zabrání tím ,že při použití náhradního zdroje je akumulátor normélně zapojen ve vozidle. 2. Náhradní zdroj musí být dostatečně tvrdý , příkon 3 - 5 kW , aby při startu nedocházelo k razantnímu poklesu jeho napětí . miro

doplněno 16.02.10 09:19:

3. Musím doplnit , že výstup proudu musí být také usměrněn.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]