Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda jsou normální změny napětí u autobaterie a ev. co napětí (mimo úrovně nabití/vybití) ovlivňuje - události z posledního týdne - asi 3 měsíce nabitá "záložní" autobaterie v teple doma měla cca 12,5V, po 3 dnech zapojená v autě v nevytýpěné garáži cca 12,0V - nastartování na první "drnknutí" zcela bez problémů, cesta 4 km na nákup a zpět, po zaparkování napětí na baterii 12,7V.
U staré fabie r.v. 2002 jsme před několika lety řešili rychlé vybíjení baterie. Auto bylo týden u autoelektrikáře, který závadu neshledal, od té doby nebyly žádné problémy.
V poslední době se opět objevilo naprosto nečekané vybíjení autobaterie, kdy auto v garáži nastartovalo a například před supermarketem už ne - někdy se toto stalo po několika týdnech od nabíjení, jindy klidně druhý den. Dobíjení OK - 14,6V na volnoběh, hodnoty napětí na baterii jsou však velmi proměnlivé a neodpovídají tomu, jak ochotně auto (ne)startuje.
Ptám se proto, zda mám v první řadě uvažovat o výměně baterie, či nechat auto znovu zkontrolovat u autoelektrikáře.
Díky za odpovědi
Na akumulátor je nutno se dívat jako na chemickou továrnu,ze které jako odpadní produkt chemických procesů zůstává elektrický proud.Ne napětí.Potenciál,tedy napětí na elektrodách,je závislý na teplotě,koncentraci elektrolytu,a nežádoucích chemických procesech,jako je sulfatace olova.Pokud dodržujeme pravidelné cykly nabíjení a vybíjení,chemický stav elektrod zůstává stabilní a baterie může mít dlouhou životnost.Nehrozí ji rychlé změny potenciálu,jako u baterie před dožitím.Tam může nedostatečná kapacita článků hrozit rychlou ztrátou energie třeba častým startováním.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.