Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolísání napětí autobaterie

Od: michalll odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

rád bych se zeptal, zda jsou normální změny napětí u autobaterie a ev. co napětí (mimo úrovně nabití/vybití) ovlivňuje - události z posledního týdne - asi 3 měsíce nabitá "záložní" autobaterie v teple doma měla cca 12,5V, po 3 dnech zapojená v autě v nevytýpěné garáži cca 12,0V - nastartování na první "drnknutí" zcela bez problémů, cesta 4 km na nákup a zpět, po zaparkování napětí na baterii 12,7V.

U staré fabie r.v. 2002 jsme před několika lety řešili rychlé vybíjení baterie. Auto bylo týden u autoelektrikáře, který závadu neshledal, od té doby nebyly žádné problémy.

V poslední době se opět objevilo naprosto nečekané vybíjení autobaterie, kdy auto v garáži nastartovalo a například před supermarketem už ne - někdy se toto stalo po několika týdnech od nabíjení, jindy klidně druhý den. Dobíjení OK - 14,6V na volnoběh, hodnoty napětí na baterii jsou však velmi proměnlivé a neodpovídají tomu, jak ochotně auto (ne)startuje.

Ptám se proto, zda mám v první řadě uvažovat o výměně baterie, či nechat auto znovu zkontrolovat u autoelektrikáře.

Díky za odpovědi :)

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Důležité je, jaké napětí je na baterce během startování. Pokud moc neklesne a přesto to nechce startovat, bude problém "jinde v elektrice" v nějakém velkém přechodovém odporu. Baterka jako taková může být v pořádku.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
No 14,6V na volnoběch je už dost leč pokud napětí již při zvýšených otáčkách nestoupá - měř při cca 2-3 tisících otáčkách tak je to o.k.
Dále je třeba změřit klidovej odběr z baterie při zavřeným a zamknutým autě nesmí odběr s baterie přesáhnout 30mA
Jak bude větší tak hledat problém
Pokud je odběr i nabíjení v pořadku tak nabíjím přez noc baterii a pokud do 14 dnú zas nenastartuju tak du a kupuju novou baterku
olinl

Souhlas s dabel. Mám stejné zkušenosti a postup..

 

jabraka*
hodnocení

0x

Na akumulátor je nutno se dívat jako na chemickou továrnu,ze které jako odpadní produkt chemických procesů zůstává elektrický proud.Ne napětí.Potenciál,tedy napětí na elektrodách,je závislý na teplotě,koncentraci elektrolytu,a nežádoucích chemických procesech,jako je sulfatace olova.Pokud dodržujeme pravidelné cykly nabíjení a vybíjení,chemický stav elektrod zůstává stabilní a baterie může mít dlouhou životnost.Nehrozí ji rychlé změny potenciálu,jako u baterie před dožitím.Tam může nedostatečná kapacita článků hrozit rychlou ztrátou energie třeba častým startováním.

JABRAKA

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Zde máš něco o autobateriích.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma dobíjení autobaterie

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]