Nejste přihlášen/a.
Jak kdy Plný plyn a 2000 rpm se nekamarádí snad nikdy... Na druhou stranu při jízdě s minimální zátěží (z kopce) nevadí ani volnoběh...
Druhá půlka souhlas, nízký otáčky v zátěži = kmitání = dvouhmota, ložiska, ventily atd., nízká zátěž dlouhodobě = tvorba karbonů se všemi následky..
Vysoký otáčky/ velká zátěž za studena taky škodí.
Obecně motor "musí jít lehce" a podle toho se řadí, s ohledem na potřebu výkonu a stav prohřátí motoru..
PS "řadit při 2000" mohl myslet taky při 2k už cpát vyšší kvalt, to je v zátěží opravdu prasárna...
Na 1500? To ti při zrychlování zpomaluje
Dost jsem přešel po ohřátí motoru z malé rychlosti 2 vytočit do 6000 a pak rovnou 5 a šolícháním držet rychlost, vesnice po rovině 4, za vesnicí někdy šolíchat 4 (pokud je víceméně rovina), do kopce spíš podřadit na 3, vytočit do 5000 a rovnou 5 a držet rychlost, 6 nemám... Vytočit na plný výkon a pak držet rychlost vychází na spotřebu líp než zrychovat šolícháním a pak držet rychlost, navíc to jede svižněji... FF 1,6/ 74 kW dálky jezdim v pohodě za 6,0 a rozhodně nejsem brzda provozu, měl jsem i průměr 5,8 na 1000km 2/3 cesty dálnice, průměrná rychlost 100kmh tj. dálnice furt 130 - 140 občas rozkopáno = omezení na 80.. Měřeno dotankováním plná - plná... Motor jde jak hodinky, emise ideální.. Panák VIF na nádrž, olej měnim po 10 kkm...
To pak jo, pochopil jsem že 2000 min. otáčky a 1500 překlep a mělo být 3500..
Proč prasárna? Na dvojku jede kilo (omezovač na 6500), při 90kmh točí 6000., dám rovnou pětku ta má pak ca 2500 otáček a udržuju tachometrových 100... Motor je evidentně v ideálním stavu, olej nežere, benál taky ne, volnoběh nekolísá vůbec ani s puštěnou klimou, svíce vypadají OK, kat i lambdy původní, na emisích výborné hodnoty (teď už se opravdu měří tj. hodnoty jsou reál). Samozřejmě vytočit se může až po komplet prohřátí = minimálně 10 km.. Prasárna je spíš držet motor 1500 - 2000 kdy v zátěži trpí hlavně dvouhmota a šály, na to je třeba opravdu silný motor který i při akceleraci brumlá na 30% výkonu...
Snižuje spotřebu paliva a zvyšuje spotřebu motorů. A to je přesně to, co se požaduje. Zákazník ušetří dvě deci na 100km a je spokojený a motor nevydrží dlouho a výrobce je spokojený, že prodá další auto. Proto se propaguje ježdění na nízké otáčky. Dokonce i některý "napovídač" řazení napovídá řadit moc brzo.
Motor nemá plynulý konstatní chod, jako třeba elektromotor, který ho má.
Jak dochází k výbuchům ve válcích, tak to pulzuje a jakoby škube. Plynulý chod určuje váha setrvačníku a díky němu je motor klidnější. Při rozjezdu nebo pomalé jízdě v zátěži pod plynem se váha setrvačníku moc neuplatní a trhavý chod se projeví při samotné jízdě. Motor je hrubý, bručí a vibruje. Navíc i více žere. Tím, že tak kmitá v plném zápřahu navíc poškozuje rozvody a ložiska. Ničí se i silentbloky na závěsu motoru a díly v převodovce.
Chod je nejlépe vidět na alternátorech, kdy při plné zátěži dobíjení na volnoběh začne poskakovat napínací kladka. Třeba u HTP Fábií je to pěkně vidět.
Pokud pojedete plachtěním po rovince nebo z kopce, tak to motoru vadit vůbec nebude.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.