Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Po měsíci praskl rozvodový řemen, motor KO

Od: peter* odpovědí: 49 změna:

Ahojte,

je to přesně měsíc, co jsem zakoupil auto v autoservice za 160K a to Focuse 1.0 ecoboost, kde jsou rozvody v oleji a defakto se nevyměňují nebo spíše až po 240K nebo 10-ti letech. Auto je z roku 2013.

Na autě jsem vyměnil olej a filtry a za měsíc rozvodový praskl a poškodil motor.

Nelze tohle řešit jako skrytou vadu?

 

 

49 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumid
hodnocení

2x

Co CEBIA? Nebyl stočen tachometr? Prasknout klidně může. Životnost řetězu určuje olej a jízdí styl předchozího majitele. Dále řeší soudní znalec.

 

jezevec*
hodnocení

1x

Tohle na skrytou vadu rozhodně neuhraješ. To je boží trest za to, že si někdo koupí auto s tříválcovým litrovým motorem...
A říkám to přesto, že třeba v Německu se tento model těší veliký oblibě, dokonce jsem někde četl, že po těch 240.000 se doporučuje jen kontrola a mnozí dokonce tvrdí, že by ty rozvody měly vydržet po celou životnost auta.
Otázkou tedy je, kolik má ten Focus nalítáno, protože těch aut s krutě stočeným tachometrem jezdí v Česku strašně, ale fakt strašně moc... Ale na skrytou vadu tohle fakt nebude.

break
Boží trest... Ty máš dost
Životnost je brána jako těch 240 000km...přežije vic ale...
mathew

Evidentně nepřežije*smich* Jediné co se s tím dá dělat je zkusit to reklamovat u výrobce, ale obávám se, že je to ztráta času

break
Matthew, třeba už to najel. Co my víme :D

 

break
hodnocení

0x
Buďto je to stočený anebo jde i jinou vadu. Jinak motory s mokkrym remenem jsou na kvalitu oleje docela háklivý...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Dle toho co se běžně udává o ojetinách, tak auta v česku mají v průměru každé stočený tachometr o 70 000km!Alespoň to tak psali někdy před cca5 roky ,kdoví jestli to dnes nečiní už víc jak 100 000km.

Asi nezbude než auta předat na vrakáč nebo koupit jiný - motor se stejným označením -u něj dokud je venku udělat rozvody a další dle potřeby (spojka,těsnění pod víkem ,vanou ...) a tento dát do auta, nebo Váš původní (nwn jak to u těchto může být devastující) opravit

peter*
hodnocení

Modlím se, aby to šlo opravit levně nebo spíše aby to šlo opravit. Jel jsem 55 km/h při nějakých 2000 otáčkách. Je to benzín, kde jsou nižší tlaky. Ventily asi budou ohlé, jak na tom budou písty nevím. Doufám, že hlava motoru a celkově motor bude OK.

Když si vemu, že jakýsi chlápek jel po dálnici při 130 km/h a praskl mu rozvoďák a motor šel opravit ... no i když při mém štěstí dopadnu asi hůře.

break
Nemotej do toho tlaky, to s potkanim nemá nic společného. Opravit pujde, ale počítej, že jen výměna rozvodů je tady přes 20 000,- hádám, že to bude oprava 35-50 000,-...
break
Ale nebudu zbytečně plašit , ceny znám jen z autorizak. Určitě to půjde levněji, jen zkušenosti s temahle motorama mimo ofiko servis moc není a jak jsem psal, je na to potřeba přípravků. Nicméně sada rozvodů se pohybuje tuším do 8000 ,-... Ventil cca 300 za kus, je jich dvanáct popř. zdvihátka, těsnění, olej, oprava hlavy, fridex , práce ...tak těch 25 000,- a víc to s klidem může být...
h0042*

Bavíš se,ale o tom,že si to opravíš sám.V servise ti takové ceny samozřejmě nedá.Já bych koupil druhý motor,třeba z bouračky,udělal rozvody atd.Vyšlo by to levněji.

asd1

To těžko.. Bazarový ekobuřt bude tak za dvacku (?) rozvody v servisu taky 20 + přehodit motory... To vyjde tak na 50k a nevíš jestli nevyskočí další problém, protože to tutově bude z bouračky...

break
Ne, o práci v servisu. Vymena motoru je hovadina, pokud není KO neznáš stav, historii, stejně by došlo na rozvody. Olej atd. Takže by se to prodražilo. A výměna motoru je časově náročnější plus cesta...

 

mak*
hodnocení

0x

To je nebezpečný mýtus, že pokud je rozvod řetězem, nemusí se měnit. Bohužel Vás to poznání přišlo dost draho. Řetězy se měnily i u OHV rozvodů, kde je řetěz krátký. Jestli máte auto z bazaru, tak nejspíš neuhrajete nic. Přečtěte i smlouvu a sázím, že speciálně rozvody tam budou výslovně uvedeny, že je nutno je vyměnit, nebo alespoň zkontrolovat.

break
Ten motor má řemen v oleji.ne řetěz..a řetěz u škodovky je šunt...
asd1

A on je tam snad řetěz? *zed*

Řemen + napínací kladka 2k, sada Gates s vodní pumpou 6k, přípravky na rozvod ca 3k. Hlava dolu, zjistit co se rozmydlilo a vyměnit... Ohlý ventily, zabrousit, kontrola rovinnosti/ srovnání hlavy, nový šrouby, těsnění, smontovat, olej voda a jedem... Svépomocí do 20k, levný dobrý servis 30k... Nastavení rozvodu asi náročné, nesmí to dělat blbec... Autorizák cenově úúúúplně mimoni..

Mohlo to být nevhodným olejem příp. se rozsypala kladka... V každém případě velká smůla, na tomhle motoru rozvody moc neskáčou... Byla svolávačka na hadici chlazení = ověřit jestli proběhla..

break
Vše se dá udělat levněji, ale ne každej si spraví potkana sám...
Na olej byl háklivý i poslední Lynx, které měl místo řetězu mokkrym řemen. Často se motor potká ještě před 160000km. Pretazenej interval výměny, nekvalitní olej.
Druhá věc. Spousta mechaniku ví, že dříve měl motor dva řetězy , takže se vyměnil jen horní suchej řemen a spodní se do 180 rozpustil...

Mně se stalo u X traila, že při startování - startérem - mi skočil řetěz, který by měl být pro celou životnost motoru. V servisu jsem se ptal přejímacího technika na životnost rozvodového řetězu a bylo mi řečeno, že se zaživotnost motoru nemění / tenkrát najeto poctivých cca 100.000 km/ a pak dodal" no ale někdy se to stane".Auto bylo leasingovky, tj cena opravy se mne netýkala, ale byla 210 kKč. Měnil se motor za repasovaný.

asd1

jj souhlas.. Je to ale dilema jestli dát raketu nebo to udělat sám.. Ale chce to už něco umět... Noty se najdou snadno, např. přístup k rozvodům je hezky tady:


K tomu ještě shodit hlavu + oprava ventilů + kontrola/ srovnání hlavy, montáž + nastavení rozvodu... Rovnou zkontrolovat vačku pal. čerpadla a to těsnění vodní pumpy viz video.. Chce to dílnu, nářadí a pro šikovného laika co to dělá poprvý týden dovolený aby se to dělalo v klidu... Dodržet noty a musí to jezdit. Zlatej Zmetec 1,6, teda spíš zlatá Fiatí FIRE 1,2 8V, tam je to úplně o něčem jiném resp. blbovzdorné...

mak*

break: Tak tím spíš je třeba ho měnit.

break
Mak: nepochopil si mě. U 1.8 TDCI býval původně řetěz od kliky na čerpadlo a řemen od čerpadla na váčku. Cca v roce 2008 došlo na inovaci a řetěz byl nahrazené mokkrym řemenem. Jenže spousta aut dojezdila na to, že mechanik mylne předpokládal řetěz a vyměnil se jen horní řemen.. od oka rozdíl nepoznas...

 

tycoon*
hodnocení

0x
Určitě bych zašel do autobazaru, že je to je skrytá vada, a pokusil se s bazarem domluvit (plná či částečná kompenzace opravy, výhodná cena opravy v režii bazaru, pokud má smluvní servis atd.). BTW Ford udělal past na druhé/třetí majitele auta. Řemen uvnitř motoru máčený v oleji se víceméně nedá vizuálně zkontrolovat a kdo po x letech zajistí, že motor celou dobu dostával olej určený speciálně pro tyto motory s máčeným řemenem?
asd1

Ford nejspíš počítá že těch 240 kkm/ 10 let je na životnost auta a pak se hodí do šrotu.. Nejen v tomhle se servis neřeší, viz např. na 1,6 praskaj písty a samotný píst se nedodává.. Na 1,0 prdne membrána regulace turba a dodává se jen komplet turbo a podobný perly co jsou u staršího auta prakticky totálka...

break
Zkontrolovat se dá, ale jako mechanik bych nikdy neřekl u žádného řemene jak dlouho vydrží a krom toho, nejde jen o řemen, ale i kladky a pumpu

 

hodnocení

0x
Ehm...všichni klid...a začněme důležitou otázkou.
Co jste tam nalil za olej při výměně? Byla to doufám přesná specifikace co stanoví Ford. Pokud ne, není se dál proč bavit.
doplněno 13.11.19 18:03: Pokud to byl olej od Fordu plnící specifikaci WSS-M2C948-B, pak je to v pohodě.
Ale na skrytou vadu to neuhrajete, o tom jsem přesvědčen.

 

peter*
hodnocení

Olej přesně podle specifikace FORD. Značka oleje i vyzkozita 5W20. Myslím si, že předchozí majitel na výměnu vyloženě sral, hodil auto do autoservisu, ten mně auto prodal a já za měsíc dopadl tak, jak jsem dopadl. V podstatě je to rozvod v oleji, nelze to zkontrolovat v jakém je stavu.

Docela bych i řekl, že to skrytá vada je, protože řemen jako takový má výdrž 240K / 10 let, tudíš přechozí majitel mohl zatajit špatné zacházení s autem, špatný olej, neřekl o tom nic. Já s tím autem jedu sotva měsíc a motor je díky tomu KO.

To přeci není možné!

Auto se aktuálně odtáhne do autorizovaného servisu a budu se modlit, aby celková částka nevyšplhala nad 30 tisíc. Zeptám se přímo na místě, zda-li tohle prostě není skrytá vada. Autobazar by v podstatě měl nést vinu, klidně částečnou na úhrazení této opravy.


doplněno 13.11.19 13:35:

Za 21500 Kč mám výměnu rozvodů, vodní pumpy řemene olejového čerpadla, gufero klikového a vačkového hřídele, těsnění krytu rozvodů, oleje a olejového filtru.

Teď ještě přičíst cenu za sundání hlavy motoru a zjištění poškození částí. Tak že počítám další 15 - 20 tisíc :(

asd1

Skrytá vada to je určitě... Zkusit můžeš, uvidíš jak se k tomu postaví, právní cestou pravděpodobně uspěješ (nutný správný postup, pokud se cukne tak soudní tahanice, znalecké posudky apod.tj. musíš mít prostředky a další auto než se tohle vyřeší...)... Buď tam byl mechanický problém (rozsypaná kladka) nebo předchozí údržba (jiný olej nebo přetahování termínu výměny) nebo to je stočenka a najeto má třeba 300kkm... Všechno by to mělo jít za minulým vlastníkem...

Autorizák jedině pokud to zatáhne překupník, tam to bude za raketu...

asd1

30k to bude u levnýho garážníka, u Forda bych to viděl tak na rozmení 50 - 100k *ua*

gregorian

peter: autobazar ponese vinu? Jste nezlobte se naivní.S autem jste jezdil a nikdo neví jak.Poškodil jste ho sám.Tohle má každý auutobazar ,,ošévovaný,, už v kupní slouvě a i když se budete soudit,tak si pár roků nezajezdíte ( soud zabaví vozidlo ke zkoumání) než se to vyřeší a potom se může stát že zaplatíte všechno.

jurajjuraj*

nikde neni psano ze rozvod vydrzi 240tkm / 10 let, je psane DOPORUCENA vymena po 240tkm/10 letech

to ze mokre remeny u fordu padaji, klidne i pri 60tkm, jak listi na podzim je vec znama

ono uz litr od forda znamena jedno, kdo chce kam ...

asd1

Stačí dobrý právník + znalecký posudek a z prodávajícího to vytáhneš nakonec exekucí včetně nákladů na vymáhání. Resp. pokud uvidí že se umíš bránit tak to menší radši opraví za svoje nebo rovnou vezme zpátky a větší dostane platební rozkaz příp. exekuci.. Posudkem doložíš, že to nebylo nesprávným použitím ani údržbou po koupi, termíny výměny taky neuplynuly tj. skrytá vada to je jednoznačně. Ustanovení v kupní smlouvě pokud odporuje zákonu a je nevýhodné pro kupujícího je neplatné (viz např. kdysi oblíbená větička "jak stojí a leží")..

Tyhle věci bazaristi zkouší hodit na kupujícího a většina lidí jim to sežere a do sporu nejdou, tak se na to vesele hraje..

Mmch tenhle motor patří k tomu lepšímu z moderních motorů...

jurajjuraj*

tak ono je hlavni co podepsal u nakupu a muze mit treba deset pravniku, dneska i autorizaky davaji bezne ke starsim autum predavaci protokol typu vsechno je doporucene zkontrolovat/vymenit

umi cist? je svepravny? nakonec bude platit krome opravy motoru jeste prohrany soud

asd1

Plán údržby od výrobce a zákony jsou nad pindama ve smlouvě, takže jeden dobrý právník tu smlouvu roznese na hadr na vyfakování nepoužitelný ;)

V tomhle případě je termín výměny (nebo jen kontroly?) 240kkm/ 10 let, kilometry má na tachometru a let bylo jen 6 tj. pokud skočily tak to je vada. Údržba po koupi správná, způsobem jízdy skočit nemohlo, resp. příčinu doloží znaleckým posudkem. Reklamace, upozornění na vymáhání, soud, platební rozkaz, exekuce. Možná nějaké odvolávky a potvrzení rozsudku. Při správném postupu pokud se bude cukat tak nakonec zaplatí v exekuci klidně pár set tisíc..

Taky bazaru můžou chodit kontroly z finančáku, životního prostředí, od hasičů, policajtů... To se mu vyplatí vyfakovat zákazníka který reklamuje naprosto oprávněně... Je to ca 15 max. 20k za materiál a dva dny práce..

Podobně se cukal Ford když známému skočil rozvod na MK1 před FL, taky to zkoušel uhrát na styl jízdy a nakonec to zatáhnout musel...

jurajjuraj*

tohle na skrytou vadu neuhraje ani nahodou, snad jedine ze by to prodejce chtel resit

asd1

Zrovna tohle jde celkem jistě za prodávajícím - termín výměny/ kontroly rozvodů ještě nebyl tj. nemůže jít o běžné opotřebení; v údržbě po koupi chyba nebyla; nesprávný způsob jízdy se vyloučí znaleckým posudkem a za vady prodávající odpovídá ze zákona, takže nějaké pindy v kupní smlouvě "je to opotřebený vrak a dooručujeme výměnu všeho" na odpovědnost za vady nemají vliv.. Jedině že by v kupní smlouvě bylo např. "rozvodový řemen je poškozený a je nutno ho před jízdou vyměnit", ale to tam předpokládám nebylo...

Peter: Pokud zjistíš proč rozvod selhal tak to sem prosím napiš.. Tipuju napínací kladku - vysypaný ložisko nebo prasklý péro napínáku... Případně to byla stočenka s 300+ kkm... Kolik to mělo najeto?

jurajjuraj*

nebudu se tu hadat ale sem si jisty ze u soudu s timhle nema sanci, snad jen kdyby prokazal ze to je stocenka a to taky neni jiste, zhruba 2 mesice zpatky se dosoudil po 3,5 letech jeden zakaznik, koupil 5 let stare auto, do rozvodu zbyvalo 30tkm, rikal sem mu zaklad po koupi, oleje, filtry, rozvody, mel tisic vymluv proc rozvody ne, po 6tkm mu to prdlo, dohadoval se s bazarem, nakonec to dal k soudu a krome opravy auta platil i za ten soud

break
Zadnej potkan není levnej. A ještě nejspíš dojde na sundání vany. Zbytky řemene se dostávají do olejový vany a hrozí ucpání sacího koše olejového čerpadla...

 

gregoiran
hodnocení

0x

A je někde jak píšete že jste dával nový olej.Dal jste ten správný? To jste měnil sám nebo servis .

Jinak na skrytou vadu to zkusit můžete,ale pochybiji že to nějaký autobazar uzná.Co máte v kupní slouvě napsánoo?

 

joudis*
hodnocení

0x
Měl jsem něco podobného před x lety. Po 14 dnech a najetych 314 km praskla ojnice. Původní majitel dělal že neví ale našel jsem servisaka který mu právě poradil ať se auta rychle zbaví. Ale na rovinu mi řekl že u soudu vše popře. Soudní znalec advokát a několik soudu začlo splácení auto stálo jak bylo a vrátit se mělo po uhrazení. Majetek rychle přepsal a došlo na splátky celé to nakonec trvalo cca 10 let. Tak záleží na vás co je snazší ...oprava nebo se soudit.

 

asd1
hodnocení

0x

Peter: Jít s timhle do autorizáku je rozmar milionáře. To fakt jedině pokud to zatáhne bazar, autorizák = 50k vidim jako minimální cenu, ještě naskáče za ventily, zabrušování, rovnání hlavy a podobný blbinky... Dobrý garážník bude za 30 a svépomoc tak 15 - 20 včetně pořízení přípravků...

peter*
hodnocení

Přes známého se podařilo vyjednat slevu 20%, Tak že pokud si řeknou 50K, tak to budu mít za 40K. Autorizák proto, protože mají na to přípravky, které servisák mít nemusí. Autorizák to prostě udělá na originálních dílech se zárukou bez nutnosti se pak hádat, kde byla vina. Přijedu, vymění to a hotovo. Tyhle úkony s tímto autem ... mám obavy jít k nějakému servisákovi :(

asd1

Ty přípravky stojí 1,5 - 4k podle toho co máš na dílně tj. z přípravků nepotřebuješ (např. aretace setrváku) Materiál 20k je za kvalitní díly včetně pořízení všech přípravků... Lempl to dělat nesmí, ale osobně mám s autorizákama špatné zkušenosti - dobří mechanici jim zdrhli a zbyl povl který toho moc neuměl.. Jediná výhoda je záruka kterou řeší velká firma, ovšem zrovna Ford taky nic moc - známý z nich celkem jasnou reklamaci musel tahat soudama. Prostě snaha vyfakovat při problému je i od Fordu. Mají sice vybavení a postupy, ale zásadní je kvalita mechanika a aspoň tady to byla fakt bída...Počítej že 50k bude minimální cena a spíš to bude ještě víc, tj. dáš tam i se slevou minimálně 40k. Pokud je někde tebe poblíž "Foki" tak zkus u něj, to je jeden z mála kdo Fordy upravdu umí a nechce raketu...

asd1

PS: Pokud to chceš tahat z prodávajícího, tak musíš reklamovat u něj. Nechat opravit a pak vymáhat je špatně, to nefunguje.

 

hodnocení

0x
Tam je tuším řemen v oleji, ne retěz.. Už jsem viděl, že se roztrhl po 5letech a 113.000 km... Teď už nevím jistě, ale mám pocit, že oprava stála okolo 50.000.
Auto bylo od nova, nestočené...
Ale mění se řemen normálně...

 

bz*
hodnocení

0x

Nám se to stalo taky. Kdysi jsme měli ve firmě Nivu ... 1,7i - nekonečná pokladnička. Nakonec jsme si nechali poslat jiný motor z Ukrajiny - dovozní clo, vývozní clo, DPH sem, DPH tam, protože ten kdo nám to opravoval to nějak od řetězu nevyčistil, ucpal se olejový jímač a auto se přidřelo. Pak odešla hlava - žralo olej a nakonec to zaměstnaec zadřel úplně. Převodovka se dělala 3 krát, ani borec z Mercedesu to nespravil - řadilo 1,2,3, a 5. Nakonec to opravil nějaký pán od učňů ze Zemědělského učiliště někde u Lysic, Mezinápravová převodovka na Ukrajině 8.000 u nás za 42.000,-. Jo a atuo není 4*4 protože nemá uzávěrky vpředu ani vzadu. Prostě stojíte a točí se vám jedno kolo vpředu a druhé vzadu. STRAŠNÁ KRAKSNA. 1km = 12Kč.

 

je to 4x4, ale s otevřeným diferákem vepředu i vzadu. Takže v terénu nepoužitelné :)

bz*

Za 20 let bych mohl psát romány, kde nás všude ochcali. Matičky v převodovce a tak ... Zrovna pán ze Bzence, který Nivy dělá ... si na nás udělal živnost. Třeba taková pojistková skříň za 23.000,- hmmmmm ... Jenže tehdy nebyl čas to řešit. Dnes bych takové auto nikdy nekoupil.

4*4 = to je ta konspirace ... to je ta víra ...

:)

bz, mě stačily recenze na Buchanku. Neslícované díly a zalakované pavučiny na karoserii. Prostě střep! Taky bych to nikdy nekupoval. Raději ojetá T5 a T6

 

davidnajer
hodnocení

0x
ted mam motor po generalce stala 55000.- auto melo najeto 105000km prokazatelne takze kdo vi po oprave jede pekne :))

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]