Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna blatníků - originál, či repliku?

Od: aldas odpovědí: 9 změna:

Mám v úmyslu výměnu předních blatníků na VW Bora a řeším, zda použít nové originální za cca 5000 Kč/kus, nebo stačí druhovýroba za cca 1000 Kč/kus. Auto má 20 let a nijak dlouhou budoucnost s ním už logicky neplánuji. Originály samozřejmě lépe lícují, jsou pozinkované... Co si o tom myslíte?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Druhovýroba nemusí lícovat, ale namontovat půjde.
Při ceně auta pod 50 tisíc nemá smysl dávat nové blatníky za 10, ne?

 

hodnocení

0x

U takového "dědečka" bych o originálech vůbec neuvažoval. Kup druhovýrobu, dobře je ošetři a nech nastříkat a počítej s drobnými problémy při lícování.

Při použití originálů cena těch blatníků včetně laku a montáže vysoko převýší cenu auta.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Jak dlouho bude jezdit? Udělá další TK za rok? ... Do 20 let starého auta, pokud to není voňafka - hýčkaný kousek... to bych neinvestoval, pokud bych si nebyl jist dalšími léty užívání...

Spočítal bych si plánované investice a dost možná jezdil s deformovaným ručně vyklepaným blatníkem dál.

Když jsem moje auto 14let staré půjčil manželce a ta při parkování o nějakou značku vryla svůj podpis do dveří, koupil jsem si zinkový sprej a bylo opraveno za 120,-Kč.


doplněno 11.11.19 13:17:

Pak záleží na místě koroze - třeba lemy se dají jen přelepit plastovými polepy...

aldas
hodnocení

Neměním kvůli poškození, ale kvůli korozi.

asd1

Nejlíp vyvařit původní, stříknout blitkou (resp. kvalitní barvou ohledně ochrany proti korozi/ estetika nezajímá) aby to nezrezlo po jedný zimě a jezdit.. Pokud neni čas to vozit ke klempířovi a čekat až to udělá tak druhovýrobu.. Originál je ekonomicky nesmysl.. Ledaže bys u takový piksly řešil i vzhled *smich*

break
Asd1: kravína, to je lepší pohrat si s druhovyrobou. Tak hrozný to u Bory není...jen vnitřní stranu vytřít před lakem epoxidem...

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

nektere druhovyroby nez srovnas tak padne dost kitu, a nakonec stejne nelicuji, u starsiho auta ktere uz nemas v planu moc dlouho provozovat bych mozna pohledal starsi originaly

 

mak*
hodnocení

0x

Kdysi jsem měnil blatníky na Favoritu, jeden byl origo, druhý Turecký. Originál byl namontován za 15minut, Turek za půl dne a nikdy nepasoval přesně jak by měl. Nadával jsem si, že jsem nepočkal na originál. Ale fakt je, že u Favorita to byl rozdíl asi stovky, 4000.- už stojí za zamyšlení.

gumid

Přesně. Stejná zkušenost. Nakonec stejně oba letěli do šrotu a šli origo.

Vzal bych blatník na Boru na vrakáči origo a je to.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]