Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 1.0 tři válec?

Od: skodaslov odpovědí: 35 změna:
Ahoj,
Máte nějaké zkušenosti, nebo názory na skoda octavia combi 3 1.0 85kw?
Co se motoru týče, jak to jezdí? Dá to 100k a konec? Malý motor velké auto?
Prosím, když už psát, že tří válec, je na ho*no, tak aspoň nějaké argumenty. Díky moc za pomoc.
Autům zdar.

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar martincakl

Argumenty..

No, podle mne dát do velkého auta a v provedení kombi (které by z principu mělo jezdit "naložené" - proč jinak bych si ho kupoval) 1.0 85kW, by mělo být trestným činem.

Ale určitě mne někdo ukamenuje argumentem, že Praga V3S měla motor 81kW a první verze dokonce jen 71kW. No ano, pravda..v roce 1953..

A k tomu co za to chtějí...raději nic neříkám.

Ale jinak OK...za menší peníze.

asd1

200Nm/ 85 kW na běžnou jízdu v pohodě stačí i s naloženým autem.. V dnešním provozu se předjíždět moc nedá a klidnou pohodovou jízdou dojedeš na 100 km o pět minut později než se silným autem a jízdou brzda - plyn.. Na větší časový rozdíl už musíš jet je kretén a porušovat předpisy "všude" tj. jak limity tak místa k předjíždění.

Větší silnější turbobenzíny mají naopak problém s nízkou zátěží a karbonama (až samozápaly a praskání pístů), tohle honíš furt tak se karbony stíhaj vypalovat...

Řekl bych, že tak slabý motor ve velkém autě, se musí nějak projevit. Vysoká spotřeba, malá životnost.

asd1

Fobie velký auto? 200Nm/ 85 kW slabý motor? Co pak HTP s 40 kW? Nebo snad nový litr MPI? Bavíme se o normální jízdě v normálním provozu a na to to stačí bohatě... Spotřeba lepší než podobně výkonná atmosféra, spíš se to blíží naftě...

vernon
Ten motor rozhodně neni slabý. Do Octavie I. se dával i 1.4i16V 55kW a jak to jelo...
Životnost je v pohodě, akorát spotřeba při plně naloženém autě bude jak u třílitru a ten jeho zvuk není zrovna sympatický...

 

hodnocení

1x

Když se objevily Fabie HTP, všichni z nich měli srandu, prorokovali různě nízké smrtelné nájezdy a hle - už je to víc jak 15 let, většina má najeto přes 200 tkm, některé přes 300 tkm, a jezdí dál. Jestli jste klidný řidič, poslouží vám litrová oktávka dobře. Jen kdyby tak byla o sto litrů levnější.

asd1

Tak zrovna první HTP byly sen mechaniků, chcípaly ve velkém... Že tenhle paskvil občas vydržel nad 200kkm je skoro zázrak. Podobně první TSI s řetězem, to je taky perla...

HTP je tragédie z návrhu typu "testováno na lidech", časem je modernizovali, proto se zdá, že ta poruchovost neni tragická ale u tech prvních byla, samej skočenej na rozvodech, podfouklej ventil atp.

mak*

Pokud vím, tak jedinou výhodou tříválce HTP je, že ho lze za přijatelné peníze generálkovat. Nevýhodou naopak je, že se velmi brzo generálkovat musí. Některé nenajely ani 100tis km.

Osobní zkušenost mám s litovou Dacií (taky tříválec, 54kW) a je to něco strašného. Pod 4000 ot/min to nejede a nad taky ne. Pokud za vesnicí nedáte trojku a plný plyn, tak zdržujete. Předjíždět se s tím v podstatě nedá, udolal jsem s tím traktor a Avii, na víc jsem si netroufl. Podle mě to není ani pro klidného řidiče.

jurajjuraj*

nejenom prvotni HTP, delaji se rozkvetle ventily i na rocnicich 2009

jezdi 200 - 300tkm ale motor uz ma dve generalky za sebou

vernon
Tento motor byl relativně v pohodě až u Rapidu. Tam ho ovšem přejmenovali na "1.2MPI".

 

 

asd1
hodnocení

1x

Při správné údržbě a stylu jízdy nevidim problém. Jede to celkem slušně, na běžnou jízdu v pohodě stačí.

break
Souhlas...

 

hodnocení

1x
avatar stir
Argumenty? Dřív jezdily dvoulitry se stejným výkonem a nikomu to málo nepřipadlo. Běžně člověk využívá 10-20kw výkonu.
asd1

To možná s elektromobilem pokud chceš papírový dojezd ;)

Jinak pouze na udržení rychlosti. Zrychlování s 20 kW moc zrychlení neni...

No vzhledem k tomu, že účinnost spalovaku je 5x nižší, tak máš pravdu.
daniela1

Takže elektromotor má účinnost přes 100 %? ;)

Tak přesněji je to 4X
garaz.cz/...
Účinnost spalovacího motoru s udaným výkonem nesouvisí, je už zohledněna v jeho výkonu. 20kW u spalovacího nebo elektrického je snad pořád stejných 20kW.
Tak tak, 20kw je pořád stejných bez ohledu na to, zda se jedná o dvoulitr, jednolitr, nebo jednohrnek, pořád je to 20kw. Bohužel, vzhledem k emisnim normám není jednoduché vyrobit auto, aby tohle splnilo a i přesto, že nynější auta mají takto malé motory jsou ve výsledku dražší a dražší. A i tak se stane, že po čtyřech letech vás z těch emisí vyhodí.
asd1

Záleží jak to počítáš a co se bere jako příkon a co výkon. Ekosluníčko počítá el. motor od svorkovnice na motoru na výstupní hřídel motoru a spalovák pěkně od nádrže.. U el. motoru stačí začít od nabíjecí zásuvky a účinnost je hned trošku jinde (ztráty při nabíjení/ vybíjení baterky).. Přidáš ztráty v rozvodné síti, turbíně elektrárny, energii na vyrobení a likvidaci baterky a vyjde to podle mne mnohem hůř než spalovák... Ten má ztráty od ropnýho vrtu přes rafinerku po hřídel kola. Myslim si, že ohledně ekologie vyjde líp spálit benzín v autě než vyrobit elektřinu a dostat jí k motoru přes baterku a ekocesta jsou auta na metan nebo výroba uhlovodíků z CO2, tj. "baterka" uhlovodíky a ne elektřina...

break
A benzin roste na stromech nebo na jeho výrobu , spravování a přepravu není potřeba energií?
asd1

Však se zmiňuju o ropným vrtu a rafinerii... Ale můj nepřesný odhad je že spalovák celkově vychází líp než elektřina... Většina je uhlí + jádro a obnovitelné zdroje rozhodně nejsou tak čisté jak vypadají na první pohled.. Podobně starý primitivní auto s životností 20 let vyjde na ekologii líp než nejmodernější složitost s životností poloviční...

Nejlíp samozřejmě vyjde bydlet v dosahu práce/ školy/ obchodu a na tyhle věci auto vůbec nepotřebovat...

Vidíš, a tak vznikají fámy. Kdyby sis o tom něco přečetl, tak nebudeš šířit tyhle hospodské řeči dál. Nejhorší na tom je, že tomu pak věří další takoví tobě podobní, protože nečtou. Elektromobil je prokazatelně čistější na provoz, i na výrobu a několikrát úspornější jak na provozní, tak servisní stránce. Baterie se nevyhazují, při poklesu kapacity slouží dále, jen mají nižší dojezd nebo mohou několik dalších let sloužit jako úložiště energie ze solárních panelů. A ani poté se nevyhazují, ale recyklují. Kolem roku 2050 již bude tolik baterií, že nebude potřeba těžby ničeho, poněvadž ze starých se jednoduše vyrobí zase nové. Prostě kruh bez zásahu do přírody. V té době už tady ani nepojedu uhelné elektrárny nebo jen ve velmi málem měřítku. Doufejme, že se do té doby lidstvo samo nezahubí.
asd1

To je jen teoretická představa. Praxe spíš pomalu ukazuje, že elektromobil v současné podobě je až na vyjímky nesmysl.

Kolik těch starých baterií z auta aktuálně slouží jako úložiště? Kolik těch baterií je starších 10 let? Jak chceš využít baterii která chcípla natolik že neni použitelná už ani na ježdění kolem komína?

Ad účinnost elektroauta - vzali to od zásuvky, tj. elektřina v té zásuvce vzniká sama od sebe? Kde jsou ztráty v turbíně? Jako benzín k pumpě se musí dovézt i palivo do elektrárny.. Větrníky soláry fajn, ale taky nejsou úplně čisté a dělají spíš hokej v rozvodné soustavě než aby to byl přínos.. Zatim se jede na uhlí a atom, takže elektromobil pořád čudí z komína v Tušimicích...

V současnosti má pro normálně použitelné auto smysl hybrid s malou baterkou která rekuperuje brzdění + el. motor pomůže při akceleraci a k tomu furt jede slabší benzín který stačí na jízdu stálou rychlostí...

stir® - přál bych ti mít doma úložiště ze solaru s takhle vybitou baterkou. "elektromobily mají budoucnost" křičeli "odborníci" už před 100 lety...a krom křiku který zesílil - co se změnilo?
break
Nech me se do budoucna překvapit. Aut je víc než miliarda, ropa je strategická surovina a vyrábět elektřinu jde mnoha způsoby. Lepší to zkusit než na začátku tvrdit, že je to nemozny...
Kleklá baterie u Elektromobilu znamená, že má nižší kapacitu než 70%. Takže v pohodě se dá používat, jen má menší dojezd, nebo se dá používat jako úložiště energie. Ničemu to nevadí, jen se do ní míň vleze. Tesly z roku 2012 stále jezdí, jezdí i nissany první generace s původní baterií. Dnes už jsou ty baterie ještě lepší, s větší kapacitou, s nižší cenou a stále se vylepšují. Opravdu doporučuji si o tom něco přečíst, než furt mlátit prázdnou slámu. Výroba energie je věc politická, ta s tím nemá co dělat. Jen je třeba říct, že to, co vyrobí Temelín za rok se prodá za hranice. Je to byznys a s tím nic neuděláš. Takže klidně by se mohly uhelné elektrárny používat jen z poloviny. Ale je to byznys. Kup si akcie ČEZu a budeš rád za dražší elektřinu. Dividendy ti to vše vrátí. Taky si kup akcie Tesly, já je mám nakoupené za 240 USD kus a po třech měsících jsem v zisku 40%. A ještě dodám, že jeden komín někde na periferii se dá odsířit mnohem lépe než miliony aut, které smrdí přímo tam, kde je největší koncentrace lidí - ve městech, od rána do večera nonstop. Hluk nepočítám. Na následky znečištění ovzduší zemře u nás víc lidí než na následky kouření. Indie si odsouhlasila v některých městech, že v sudých dnech budou jezdit auta, kterým končí SPZ sudym číslem a v lichych dnech, lichym číslem. Protože se tam nedá dýchat.

 

hodnocení

1x
Svet motoru tento agregat rozebral po 100 tis a nenasli zadny problem krom klasiky karbonu na ventilech. Takze asi se neni ceho bat. Stejne neni z ceho vybirat. Vsechno je uskrcene emisema a je jedno jestli si koupim litr nebo dvoulitr
asd1

A karbon na ventilech/ vstřikách jde snadno ošéfovat VIF kem (viz testy na TSI motoru) a občasným vyhnáním pavouků (což vzhledem k litrovýmu tříhrnku je i běžná jízda do kopce - podobně z Fordích Ekobuřtů je nejmíň problémový nejmenší litr.. Dobře vypadá nová 1,5 která má částečně nepřímý vstřik, tj. karbon na ventilech by neměl být takový problém...

 

xenofob
hodnocení

0x

je to mlynek na kavu, stači zapojit 350 kg obytny prives a ješte pred českoněmeckou hranici se rozsype spojka

asi nejdele vydrzi stop-start system, protože jej nikdo nepouživa a každy jej vypina, přesto jej skodovka cpe do vseho

nox®

Klasické hospodské pindy.

vernon
Už dlouho jsem se tak nenasmál... Typicky xenofobní (a nesmyslná) odpověď...*smich2*
dariors
Převodovky bych se opravdu nebál... spíš bych se bal o klik. hřídel vzhledem k rozložení výkonu pouze na 3 body (3 válce). Což znamená že pokud by to auto bylo často zatížené třeba jízdou s plně naloženým autem do prudkých kopců tak by to v budoucnu mohlo udělat nějakou tu neplechu a myslím že i to turbo bude mít nižší životnost vzhledem k tomu jaký jde na něj nápor ale tak samozřejmě to nejdůležitější je to jak se o to kdo stará jelikož ty rozdíly v nájezdech bývají obrovské u všech aut. Když to vezmu všeobecně tak bych řekl že tyhle 3 válce a podobné motory dělané na nízké emise by se měly nahradit elektromotory které jsou daleko lepší volbou vzhledem k tomu že jejich údržba i provoz je daleko levnější a snazší.

 

jester*
hodnocení

0x

Nejjednodušší co můžeš udětat, zajet někam do škodovky a stím autem se svézt těch chytráků je dost co to auto ani neviděli natož aby v něm jeli.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]