Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr emisní třídy

Od: domin* odpovědí: 24 změna:

Zdravím lidi, potřeboval bych od Vás moudrou radu do života.

řeším koupě svého prvního auta (26let) a poslední co řeším je obava o budoucnost aut dle emisních tříd.

Je podle Vás moudré v roce 2020 ( už to je za pár) kupovat vozidlo s EURO 4? nebo raději sáhnout po 5 nebo rovnou po 6?

řeším z pohledu budoucnosti, aby mi za pár měsíců či let došel papír ať začnu platit emisní poplatky v řádech desítek tisíc nebo rovnou zákazem vjezdu do měst ( viz Německou či Rakousko ).

Řeším to hlavně z toho důvodu, že se mi moc nechce utrácet celý rozpočet na nové auta ( stáří 5let), když můžu mít 10-12 let stejně fungující vozidlo s euro 4/5, které mi nabídne ještě lepší vlastnosti, než novější auta. raději bych si koupil starší auto, k tomu motorku a ještě mi zbyde na dovolenou než abych utratil všechno za 5 let staré auto s euro 6.

Příklad - za cenu ojetého passatu s euro 6 mám např. trojkového bavoráka s třílitrem a ještě 75 tisíc v kapse.

Děkuji

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar ferax

Tak si ještě trochu našetři a kup si auto, o kterém nemusíš pochybovat. Nebo si ujasni, co je pro tebe důležité, auto, motorka, nebo dovolená. Někdy se člověk musí rozhodovat, někdy nelze mít vše najednou. Až jednou vyděláš "balík", budeš se na věci dívat zase jinak.

domin*
hodnocení

Peníze se snažím minimálně řešit spíš jak "drobnost", kterou asi moc lidí v ČR ještě neřeší. Tu člověk čte, že svaz prodejců aut chce emisni poplatky (ta ironie), tam za hranicemi zákaz vjezdu, tam zase nějaké dětství narušené dívky, tady zase EU apod.
Pro mě je je auto jako auto - 20 let staré auto může být lepší a pohodlnější, jak nová vyšší třída a to ve mě budí otázky, jestli je opravdu nutné si připlácet třeba 100-150 tisíc jenom za nějaké označení emisni třídy. To je ta otázka.

OK, tak to poopravím, kup si takové auto, kde tyto problémy nebudeš muset řešit. Vývoj jde dopředu, takže čím méně bude "škodit", tím pro tebe lépe.

gumid

Buď kup něco za pár šušňů, aby ti bylo jedno, že to zakážou k vůli emisím a nebo kup elektromobil.

A k tomu elektromobilu taky elektrocentrálu ..

Kupovat elektromobil je zatím ještě hloupost. Vysoká cena, drahé baterie (náhradní), malý dojezd, dlouhé nabíjení. EU se zbláznila. Prostě se to nevyplatí

 

hodnocení

2x
avatar arne1

No tak když řešíš koupi prvního auta, tak se vykašli na třílitrové bavoráky a podobné kočkolapy, a kup něco normálního. Když to bude benzíňák (a ještě lépe na plyn), tak v Německu dostaneš zelenou plaketu bez problémů. Nebudeš se muset starat o filtr DPF. Jaké budou limity pro německé dálnice se vedou i u nich diskuze, četl jsem vícero variant a nic kompletního - takže ani tohle ti nepomůže. Pro ježdění po světě opravdu nepotřebuješ 150 kW v naftě.

 

rv*
hodnocení

1x

První auto? Tak to něco levného a emisní třída by bylo to poslední, co mě zajímá. Teda spíš zajímá z toho pohledu, že u ojeté nafty bych nechtěl DPF.

 

hodnocení

1x

Ceny určuje trh, nejedná se tedy o žádné "připlácení". Je známá věc, že mladí muži tíhnou k vylítaným, starým vránám s obrovskou spotřebou, servisními naklady za pár korun, protože je nikdo jiný nechce, taková je realita, ještě si na ně často berou úvěr, je to tak asi i správné. Čas letí jak pominutej, pořiďte si něco co vydrží alespoň 10 let.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

E3 a výše je zatím bez poplatků, když takové před schválením té ... se zavedením placení pro E4 a 5 koupíte,tak Vy ,nebudete mimo poplatků za nápis změny ,nic platit.Inak tedy nevím o o Vám jde.

 

mathew
hodnocení

0x

Emistní poplatky se platí pouze při převodu takže pokud koupíte něco na co se nevztahují tak už vám to může být jedno. Emisní zony jsou jenom v centrech měst a tam stejně nikdo normální pokud nemusí autem nejede. No a konečně nikde není záruka, že vám nezakáží jezdit i s tou euro 6*smich* No a v takovém případě je lepší mít auto za 30 tisíc nikoliv za 500 tisíc;)

No a pokud jsme u 3l BMW euro 4 a Passata euro 6 tak bych vzal toho Bavoráka, protože je to lépe opravitelné než ten novej ojetej Passat...

 

hodnocení

0x
avatar stir
Pak už zbývá jenom elektromobil. Tyhle problémy máš navždy vyřešené. Investice do budoucnosti.

Elektromobil v dnešní době kupovat je hloupost. Vysoká cena, drahé náhradní baterie, malý dojezd, dlouhé nabíjení. To je pouze kampaň z EU, kde se všichni zbláznili. Vyrazili do světa s něčím, co není zdaleka připravené. Troufnu si tvrdit, že až tak za deset let.

Poradit někomu, komu je 26 let a chce ojeté auto za pár korun...elektromobil, to je opravdu síla.

Ale možná by si na něj mohl vzít hypotéku...a splácet ho do důchodu, to je fakt.

mathew

No s tím, že elektromobil navždy vyřeší problémy bych si rozhodně moc jist nebyl, stačí se podívat jak je zdaněná Tesla v Číně poté co se spočítalo kolik emisí na víc vypustí uhelná elektrárna*smich*

Ferax souhlas. Elektromobil je zatím cenově nedostupný. Jen jsem psal, že to vyřeší jeho emisní problémy nebo to, co zatím ještě nepřišlo a přijít nemusí - zdanění emisí pro občany. S tím zbytkem ale nesouhlasím. Náhradní baterie? K čemu? Přežije zbytek auta úplně hravě. 1500 nabijecich cyklů 0-100%. Při dojezdu cca 450km stačí nabíjet jedenkrát týdně, tak si to spocitej. A i kdybys měl touhu po 20ti letech baterii vyměnit, bude stát rozhodně méně. Ale myslím, že tatko prodlužovat životnost auta bys nechtěl a koupil bys zase nové, lepší.
Mathew Tesla v Číně je zdaněná? Na to jsi přišel kde?

stir@- S těmi bateriemi bych to moc růžově neviděl (zatím). Nejsou ještě tak dokonalé, aby na ně byl spoleh dlouhodobě. A při tom jak to dnes chodí, bych se vůbec nedivil, že přijdeš do obchodu za nějaký čas, že koupíš na výměnu baterie a dovíš se, že ten typ už se navyrábí.

Ferax že to tak vidíš ty, ještě neznamená, že tomu tak není. A to jsem záměrně nemyslel baterie Tesly, ty jsou mnohem dál. Navíc pokud k tomu dojde například poškozením jednoho dvou článků, nemění se celá baterie, ale jen jeden modul a to je otázka patnácti stovek.
asd1

Pokud se poškodí jeden dva články, tak to to spíš shoří *smich* Ne, elektromobil je natolik v plínkách že to je totální nesmysl. Jediná výhoda je zátah při rozjezdu a pár "ekovýhod" v provozu, ale to je asi tak všechno... Zajd si na prodloužený víkend k moři, to bude supervýlet :D Aneb bez vozíku s centrálou to nedáš...Papírový dojezd je mimo reál - nemůžeš baterku vyjíždět do nuly a "ekorallye" taky neni to pravý. V zimě jet na lyže 100 km daleko už bude mimo dosah auta. Doma můžeš mít vyhřívanou garáž, ale pod vlekem ti to přes den promrzne, navečer bude -15 a domu to nedáš, budeš nabíjet přes noc v penzionu :D To všechno v nejlevnější verzi Citigo nákupní taška za půl mega = lyže na střeše = další snížení dojezdu... Elektromobily jsou pořád úplně mimo realitu...

 

 

mak*
hodnocení

0x

Si moc nevyberete. S Euro 1 vás za chvíli vyhodí z města a s Euro 6 z STK. Euro 6 je už tak našponovaný, že jsou s emisemi na hraně už nový auta. Přitom je to nesmyslný dohadování se o zlomky procent. Význam mělo jen Euro 1, ostatní je už je lobby. V absolutních hodnotách má SUV s Euro 6 mnohem větší emise než Felicie s Euro 1. Takže pokud by šlo skutečně o ekologii, tak se to řeší asi jinak.

To máš pravdu a právě proto si jedna velká německá automobilka (BMW, kterou podporuje Merkel) nechala vypracovat studii přímo na míru a výsledek je jednoznačný. Velký těžký BMW s trilitrovym motorem ve výsledku vyprodukuje méně emisí než malé lehké městské autíčko. Protože výsledné emise přepočetly váhou vozu. A takhle se klamou zákazníci jen proto, aby se dělala reklama od vrcholných politiků, kteří právě tyhle vozy používají zdarma. Od politiků, kteří hlásají snižování co2 a dalších emisí to opravdu sedí.
mak*

Jo, emise na 1kg auta bude mít asi ještě lepší kamión. Pak nechápu, proč je do většiny center měst zákaz vjezdu náklaďákům :).

asd1

Tak na dálnici to třílitrový bávo má lepší emise i absolutně.. Při dálniční rychlosti si v pohodě vrní, zato pidiauto žere i trávu kolem silnice...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]