Nejste přihlášen/a.
Zdravím lidi, potřeboval bych od Vás moudrou radu do života.
řeším koupě svého prvního auta (26let) a poslední co řeším je obava o budoucnost aut dle emisních tříd.
Je podle Vás moudré v roce 2020 ( už to je za pár) kupovat vozidlo s EURO 4? nebo raději sáhnout po 5 nebo rovnou po 6?
řeším z pohledu budoucnosti, aby mi za pár měsíců či let došel papír ať začnu platit emisní poplatky v řádech desítek tisíc nebo rovnou zákazem vjezdu do měst ( viz Německou či Rakousko ).
Řeším to hlavně z toho důvodu, že se mi moc nechce utrácet celý rozpočet na nové auta ( stáří 5let), když můžu mít 10-12 let stejně fungující vozidlo s euro 4/5, které mi nabídne ještě lepší vlastnosti, než novější auta. raději bych si koupil starší auto, k tomu motorku a ještě mi zbyde na dovolenou než abych utratil všechno za 5 let staré auto s euro 6.
Příklad - za cenu ojetého passatu s euro 6 mám např. trojkového bavoráka s třílitrem a ještě 75 tisíc v kapse.
Děkuji
Tak si ještě trochu našetři a kup si auto, o kterém nemusíš pochybovat. Nebo si ujasni, co je pro tebe důležité, auto, motorka, nebo dovolená. Někdy se člověk musí rozhodovat, někdy nelze mít vše najednou. Až jednou vyděláš "balík", budeš se na věci dívat zase jinak.
OK, tak to poopravím, kup si takové auto, kde tyto problémy nebudeš muset řešit. Vývoj jde dopředu, takže čím méně bude "škodit", tím pro tebe lépe.
Buď kup něco za pár šušňů, aby ti bylo jedno, že to zakážou k vůli emisím a nebo kup elektromobil.
No tak když řešíš koupi prvního auta, tak se vykašli na třílitrové bavoráky a podobné kočkolapy, a kup něco normálního. Když to bude benzíňák (a ještě lépe na plyn), tak v Německu dostaneš zelenou plaketu bez problémů. Nebudeš se muset starat o filtr DPF. Jaké budou limity pro německé dálnice se vedou i u nich diskuze, četl jsem vícero variant a nic kompletního - takže ani tohle ti nepomůže. Pro ježdění po světě opravdu nepotřebuješ 150 kW v naftě.
Ceny určuje trh, nejedná se tedy o žádné "připlácení". Je známá věc, že mladí muži tíhnou k vylítaným, starým vránám s obrovskou spotřebou, servisními naklady za pár korun, protože je nikdo jiný nechce, taková je realita, ještě si na ně často berou úvěr, je to tak asi i správné. Čas letí jak pominutej, pořiďte si něco co vydrží alespoň 10 let.
Emistní poplatky se platí pouze při převodu takže pokud koupíte něco na co se nevztahují tak už vám to může být jedno. Emisní zony jsou jenom v centrech měst a tam stejně nikdo normální pokud nemusí autem nejede. No a konečně nikde není záruka, že vám nezakáží jezdit i s tou euro 6 No a v takovém případě je lepší mít auto za 30 tisíc nikoliv za 500 tisíc
No a pokud jsme u 3l BMW euro 4 a Passata euro 6 tak bych vzal toho Bavoráka, protože je to lépe opravitelné než ten novej ojetej Passat...
Elektromobil v dnešní době kupovat je hloupost. Vysoká cena, drahé náhradní baterie, malý dojezd, dlouhé nabíjení. To je pouze kampaň z EU, kde se všichni zbláznili. Vyrazili do světa s něčím, co není zdaleka připravené. Troufnu si tvrdit, že až tak za deset let.
Poradit někomu, komu je 26 let a chce ojeté auto za pár korun...elektromobil, to je opravdu síla.
Ale možná by si na něj mohl vzít hypotéku...a splácet ho do důchodu, to je fakt.
No s tím, že elektromobil navždy vyřeší problémy bych si rozhodně moc jist nebyl, stačí se podívat jak je zdaněná Tesla v Číně poté co se spočítalo kolik emisí na víc vypustí uhelná elektrárna
stir@- S těmi bateriemi bych to moc růžově neviděl (zatím). Nejsou ještě tak dokonalé, aby na ně byl spoleh dlouhodobě. A při tom jak to dnes chodí, bych se vůbec nedivil, že přijdeš do obchodu za nějaký čas, že koupíš na výměnu baterie a dovíš se, že ten typ už se navyrábí.
Pokud se poškodí jeden dva články, tak to to spíš shoří Ne, elektromobil je natolik v plínkách že to je totální nesmysl. Jediná výhoda je zátah při rozjezdu a pár "ekovýhod" v provozu, ale to je asi tak všechno... Zajd si na prodloužený víkend k moři, to bude supervýlet :D Aneb bez vozíku s centrálou to nedáš...Papírový dojezd je mimo reál - nemůžeš baterku vyjíždět do nuly a "ekorallye" taky neni to pravý. V zimě jet na lyže 100 km daleko už bude mimo dosah auta. Doma můžeš mít vyhřívanou garáž, ale pod vlekem ti to přes den promrzne, navečer bude -15 a domu to nedáš, budeš nabíjet přes noc v penzionu :D To všechno v nejlevnější verzi Citigo nákupní taška za půl mega = lyže na střeše = další snížení dojezdu... Elektromobily jsou pořád úplně mimo realitu...
Si moc nevyberete. S Euro 1 vás za chvíli vyhodí z města a s Euro 6 z STK. Euro 6 je už tak našponovaný, že jsou s emisemi na hraně už nový auta. Přitom je to nesmyslný dohadování se o zlomky procent. Význam mělo jen Euro 1, ostatní je už je lobby. V absolutních hodnotách má SUV s Euro 6 mnohem větší emise než Felicie s Euro 1. Takže pokud by šlo skutečně o ekologii, tak se to řeší asi jinak.
Jo, emise na 1kg auta bude mít asi ještě lepší kamión. Pak nechápu, proč je do většiny center měst zákaz vjezdu náklaďákům .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.