Renovace vozíku

Od: ® odpovědí: 16 změna:

Zdravím kutilové.

Mám dotaz ohledně renovace vozíku (za auto). Dřevěné boční desky (palubky?) a podlaha jsou už v dosti dezolátním stavu, takže bych se přes zimu chtěl pustit do renovace. Máte někdo zkušenosti s náhradou palubek za OSB desky? Vydrží něco? Jde mi hlavně o podlahu, jak bude OSB deska snášet např. šmrdlání lopaty nebo hrábí a vlhčí materiál jako písek, hlínu nebo štěrk... Viděl jsem už rozmočenou a rozklíženou osb desku, ale ta byla neustále na dešti, větru a mrazu... Tady by to nehrozilo... Vím, že by se dala použít překližka, a byla by asi nejlepší, ale cena už nikoliv... Díky za vaše tipy.


doplněno 04.11.19 12:45:

@anonym: Díky za odpověď, ale ještě jsem nezažil, aby by mi na stk vážili vozík. Jde mi spíš o osobní zkušenost s výdrží osb desky jako podlahy a bočnic vozíku.

16 odpovědí na otázku

 

 


3x
avatar dabel
Ja ho renovoval o prazdninach a daval na podlahu i boky stavební překližku nebylo to nejlevnější tak uvidíme

 


3x
Ja vozik renovoval komplet pred par lety, bocnice jsem dal palubky natrene lazurou a bezbarvym lakem, dno vodeodolna preklizka. Ta preklizka vydrzi skoro vsechno, dostava dost zabrat a je jen lehce poskrabana. Davat tam osb povazuju za kravinu, musite ji nekolikrat natrit a to se se nevyplati a tim patlat a i pak vam do par let shnije.
Nejakou hmotnosti bych se vubec nezabyval, staci vymenit gumy nebo disky, zmeni se taky a o vic.

 


2x
avatar ferax

Když jsem renovoval vozík za auto (je vlastní výroby), použil jsem na korbu opět palubky, ale z borovice (je to pevnější dřevo než smrk), síla tuším 18mm a na podlahu jsem dal klasické palubky podlahové (opět borovice), síla tuším 24mm. Už je to nějaký čas, proto nejsem úplně jist tou sílou, ale jiné doma nemám, tak to bude vpořádku. Kolega dával na podlahu vodovzdornou překližku (má hnědočervenou barvu). A je to OK. Vozíky fungují dobře.

 


2x
avatar promon

tak jestli jde o legendární Sportjach 207P, kterýžto byl stavěn jako co nejlehčí s ohledem na výkony tehdejších vozidel, zůstal bych u palubek - jednak jsou lehčí, jednak to s nimi lépe vypadá a snadněji se to i s minimálně vybavenou dílnou dá realizovat

michaljh.rajce.idnes.cz/...

Sám jeden takový mám ještě ve zcela originálním vzhledu :)

Palubky však mají i své nevýhody - jsou měkké, snadno se poškodí, dostat z mezer písek či hlínu není jednoduché.

Pak by se nabízela vodovzdorná překližka, ze které se ostatně vyrábí i podlahy soudobých vozíků.

OSB bych tam v žádném případě necpal, jednak je hnusné a jednak nevydrží -zejména vlhké materiály, déšť a pod jej odepíšou

Pěkný jacht


Hezký vozík! Takový měl chvíli táta, ale šel z baráku, protože moc neuvezl a hrozně rezl.

Mám tento bez nadstavby: rago.zone/...

Nejlepší asi vážně bude překližka, nebo něčím napuštěná prkna, těch tu mám taky dost. Kdybych na ně dal staré lino, nemuselo by to být tak zlé...

Díky všem za rady, osb tedy nepoužiji.

Ano, ta 207P má nosnost 250kg, ale zase hmotnost 78kg, krom toho je na pružících jednotkách z ČZ175, takže perfektně sedí i prázdný. Kupovali ho naši v r 1983 a ač je nevelký, neuvěřitelně zvýšil schopnost naší Š100 na převážení nákladů *smich*

Za současným SantaFe vypadá sice dost komicky - ale je to retro jaxviňa

 

 


2x
avatar milancukrar

Já jsem pro voděodolnou překližku různé síly.

 


2x
avatar jmlc

Použil jsem desku s účely pro výrobu a opravu podlahy nákladních vozů a kamionů - při renovaci náklaďáku souseda jsem si jednu objednal navíc - deska na celý vozík vyšla na 1500,-Kč. Podlaha + předek a zadek. Boky jsem nechal laťové. Vše natřel stejnou barvou - Alkyton.


doplněno 04.11.19 20:45:

napsal jsem mu, netuším... já mám trochu větší vozík, proto ta cena, ale asi to byla některá z překližek - jako jsou běžné stavební stavebnistojky.cz/...

na podlahu se dá tloušťka podle možností - to bylo to nejhorší - rozřezat rám, vložit celou plochu do očištěného a nabarveného účka... zavaření, zatření... přesný typ uvedu, jak to zjistím.

Já ještě měl navíc možnost položit na podlahu tenký plast - 5mm - protože vozíme často štěrky a písek... takže doporučuji dát další vrstvu na tuto desku. Klidně může být pevné lino - v rozích bych to připevnil nějakým vinglem...


Dík za tip! Neměl bys, prosím Tě, odkaz na stránky s těmito deskami?

jmlc, nevím co tam máte, ale na náklaďáky se používají silné vodovzdorné překlišky na hustý rošt, páč po takové podlaze musí jezdit vysokozdvižné vozíky.

Na vozík nemusí být tak silná překližka.

jj, @milane - asi máte pravdu.

Já trochu díky tatíkovi předimenzuju, co můžu. Náprava nám prdla, když brácha chtěl uvést tunu na vozíku pro 490kg. Takže jsem kupoval novou nápravu - už se dělaly nápravy jen na 700kg, tak jsem ji tam hodil. Teď ten vozík dokáže opravdu tunu uvést - pokud neprdnou kola :D

Jo a teď mi psal - dávali jsme tam toto hornbach.cz/... ale možná tlustší...

 


0x

Renovace nesmí být přestavbou, nesmí se změnit žádné parametry, v tomto případě hlavně váha! Mnozí doplňují ložnou plochu vleku mdf, laminem, či podobným materiálem a posléze argumentují tím, že je tato deska vlastně "náklad". Je to levá, při nepřekročení maximální hmotnosti to ale ničemu nevadí, rozbodně takto ale nejde obhajovat nic, co je napevno přimontované ;)

 


0x

lepší je udělat ty bočnice i podlahu z hliníku

 


0x

OSB je na toto nevhodné! jak tu píší někteří.voděodolná překližka tuším mdf? prostě to z čeho sedělá šalunk na stavbách!Životností 1x ,spíše 100x předčí OSB,které není určeno do míst podléhajících povětrnosti!


MDF je myslím lisovaný papír a vlhko mu opravdu nedělá dobře - nabobtná. Dělají se z toho dvířka kuchyňských linek a snad je z toho téměř veškerý nábytek z Ikea.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]