Nejste přihlášen/a.
Mechanik když mi vracel auto, tak mi říkal že jsem měl málo chladící kapaliny ve vyrovnávací nádržce a že ji dolil.
Před jízdou jsem se na stav nepodíval.
Po ujetí 500 km při studeném motoru je ve vyrovnávací nádržce asi 5mm pod minimem.
Při jízdě byla ručička teploměru na tzv. 12 hodimách.
Zkusím dolít na max. a sledovat.
Je to jedničková fabie se 180000 Km.
Pokud by to dolil na max. je možné, že se tolik odpařilo?
Na MAX se to nedolívá. Tam to vyleze za tepla. Zastudena mezi MIN a MAX.
Asi ti teče chladič nebo topná vložka v topení nebo někde spoj či těsnění pod hlavou. Kdo ví. Musíš si to projít.
Kapalinu doleju tak jednou za rok asi 100ml (20 000km)
Na víčku oleje emulze (nevím jak komu, ale žlutá vanilková pěna se mi netvoří ani v zimě a jen v mrazech slabě). Pokud je, tak pod ventilovým víkem jí bude víc.
Na měrce oleje bude taky. Z výfuku jde bílý kouř i po ujetí několika km.
Někdy bývá přítomen v chlad. kapalině olej (mastná oka v nádobce).
Předpokládám, že těch "12 hod" je u Fabie normální stav (cca 90°C, ono např. u mého auta by 12 hod znamenalo totální přehřátí). Někde něco teče, nejspíš asi nějaká hadice. Fridexy jsou obarvěné mimo jiné proto, aby ten únik byl vidět, tak pátrejte, kde máte na hadici, bloku motoru a pod. barvu fridexu (modrá nebo červená).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.