Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefungují přední stěrače

Od: solc odpovědí: 13 změna:

Dobrý den, může mi prosím někdo poradit s malou drobností? Koupil jsem VW Sharan 10/2013 a nefungují mi přední stěrače. Nedokážu nikde najít na webu schéma pojistek. Nemá s tím někdo podobnou zkušenost? Velice Vám předem děkuji za případné reakce

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mak*
hodnocení

1x

Pojistka, vadný přepínač nebo vadný motorek. Jiná možnost v podstatě není. Bohužel nejčastěji to bývá ten motorek, k tomu stačí, aby někdo pustil stěrače, které jsou přimrzlé ke sklu, díky vůlím v mechanismu se motorek pohne ze základní polohy a i při vypnutí stěračů je pod proudem, protože chce udělat celý cyklus a zastavit koncákem. Takže dotyčný netuší, že do motorku teče stále proud a pokud to vydrží pojistka, tak to nevydrží motorek. Když pak stěrače odmrznou, zjistí, že opět nejdou a udělá si závěr, že se prostě porouchaly a netuší, že je zničil zapnutím když byly přimrzlé.

gumid

Ještě může být poškozena palubní řídící jednotka (BSG) v případě, že pojistka drží (špatná vyžší hodnota měněná uživatelem).

mak*

Stěrače spíná řídící jednotka? Možná pokud jsou ovládány senzorem. Ale nehádám se, dnes je možné vše :).

gumid

Třeba Fabia 1 má stěrače z BSG jednotky (akčními členy v diagu jde otestovat i rychlosti). Směrovky taktéž z BSG (žádná relé někde v pojistkách).

mak*

Zlatej Favorit :).

gumid

mak: V tomhle jo. Akorát funkci wish&wash (stříkni setři) nemá, to až Felda v relátku AEV2032 nebo xx52 nebo xx62

 

fran56ris*
hodnocení

0x

Proč je to tu dvakrát. *cteni*

Protože 1. dotaz je v sekci motorky a to je zrovna u stěračů docela problém :-D

fran56ris*

Hlavně že v Hlavním menu jsou hned pod sebou A to je docela problém. *smich**smich**smich*

 

gumid
hodnocení

0x

Tak je změřte všechny. Stačí multimetr přepnutý na pípák. Pojistky mají seshora dva hroty. nemusíte je tahat ven. Jinak servis.

Některé pojistky nemají měřící body a asi je i nesmysl měřit je zapojené v obvodu ...

Některé pojistky jsou třeba i pod napětím a v případě vadné pojistky může dojít i k poškození pípáku...

Ale určitě to není špatný nápad, je to to nejjednodušší a osvědčené co lze amatérsky udělat, pokud máme pípák...

Jen doporučuji vytahovat pojistky pečlivě jednu podruhé, neboť není problém jí pak nedat na své místo...

gumid

Pípáku se to nebude líbit jen v případě, když bude pojistka přerušená a okruh stěračů aktivovaný.

Jinak to jsou nulové odpory se skoro žádným úbytkem napětí.

 

xenofob
hodnocení

0x

zatuhlý mechanismus, stači rozebrat a rozpohybovat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]