Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký golf 4

Od: pavel3 odpovědí: 12 změna:
Zdravím chtěl bych si koupit golfa 4 benzín nechci jakej naftové motor by ste my doporucily? Díky

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jenyk
Můžu, i když nejsem holka? Nevadí?
Já bych hlavně vybíral podle celkového stavu auta. On čtyřkovej Golf už nebude žádný mladík.
pavel3
hodnocení

Co to jako mělo za význam to že nejsi holka ses nemusel tak strapnovat já se ptal jakej naftové motor ne jestli muze odpovědět holka nebo chlap nechapu
Ztrapňuješ se ty, neb se ptáš jen holek.
pavel3
25.10.19 22:52
hodnocení

Aha
Čeština je hodně tvárná.

 

break
hodnocení

0x
Kamosovi jsem před více jak rokem doporučil 2.3 VR5.a je spokojenej...má nádherné zvuk, moc nežere, jede slušně a je levnější než 1.8T, kterou bych doporučil...vyhnul bych se ovšem do 2.0 krom turba, VR6 je drahá...jinak petihrnek má stejný necnosti jako sestihrnek. Doporučuji 10ventil...dá se sehnat i s recarama a sportovním Origo podvozkem.
pavel3
hodnocení

Jj o těch verzích jsem slyšel je to pěknej ďábel ale potřeboval bych spíše naftu jezdím 80km do práce proto nevím jestli je lepší 81kw nebo 66kw.
break
Sorry, blbě jsem to přečetl. Jdi do 81kw a máš klid

 

daniela1
hodnocení

0x

Oprava. Přiznávám, že jsem si dotaz přečetla přesně obráceně a odpovídala tazeteli, který naftu nechce a vybírá z benzinových motorů. Stane se, no. :)

1.8T , to je celkem bez diskuse, ale.. Pak přícházejí samá ale. Sehnat zachovalého čtyřkového Golfa prodávaného za rozumnou cenu, se kterým všichni předchozí majitelé zacházeli s rozumem, je dost těžký úkol i bez omezení motoru. S 1.8T je to úkol skoro nemožný, protože, stejně jako u ostatních povedených motorů (např. TDI 81 kW), kdo má v pořádku motor i kastli, buď nebude prodávat vůbec, nebo za špatnou cenu. 1.8 Turbo 132 kW je taková legenda, které si každý rozumný majitel váží. Spolehlivý motor s přijatelnou spotřebou, který dává autům, jako je Golf, křídla. Rotačka TDI, byť "v čipu", nemá nárok 1.8T stačit.

Tyhle motory, obzvlášť v G4, z nějakého důvodu lákají zvýšené množství "frajerů", kteří si koupili silný motor, ale zacházet s ním slušně nechtěli (kdo by čekal skoro dvacet kilometrů, než se motor prohřeje a kdo by chladil turbo po dojetí, spěchám, ne?) a na servis už nezbylo (té-dé-íčko v čipu by žralo 5, jedna-osmička mi bere deset, tak olej a filtry musí počkat). Jestli někdo pochybuje, tak ano, vím i o takovém případu ze svého okolí. Na druhou stranu znám i jednoho majitele GTI Golfa, který ho má jako mazlíka, nikdy by ho z ruky nedal. :)

Takže 1.8T asi ne. Podle aktuálního stavu jde vybírat ze všech motorů, myslím, že žádný nebyl natolik problémový, aby bylo nutné ho vyřadit z výběru. 1.4 moc nejede, spotřeba taky žádný zázrak, ale špatný není. 1.6 8V mají většinou zvýšenou spotřebou oleje, u těch se nejlíp pozná, kdo honil motor za studena. Nevylítaná 1.6 je fajn, spotřeba OK, špatně nejede, no ale na závodění to není. :) O 1.6 16V a 1.6 FSI toho moc nevím, nejsou to moc běžné motory v G4. Atmosférická 1.8 20V ujde, kdyby se povedlo natrefit na zachovalý kousek, proč ne. O 1.8T, ať už 110 nebo 132 kW, jsem psala. 2.0 se asi radši vyhnout, vysoká spotřeba. 2.3 VR5 je na tom podobně jako 1.8 T, možná ještě hůř, protože jich bylo méně. No a o 2.8 a 3.2 nemám informace, těch asi bylo úplně minimum, tak mě třeba ještě někdo doplní.


doplněno 25.10.19 21:48:

Tak doplnění. Jakou naftu do G4? To není zase tak složité říct, horší je to provést. Je třeba si rozlišit, jestli je prioritou spolehlivost a nižší servisní náklady, nebo výkon. Motory s PD vstřikováním můžou potkat větší investice než motory s rotačním čerpadlem, ale ani to nemusí být nutně pravidlem. U TDI bude situace ještě horší než u benzinových motorů, protože naftu si nikdo nekoupí na to, aby mu stála v garáži. Za ty léta bude mít i Golf často najeto kolem půl milionu kilometrů.

1.9 SDI bych asi úplně vyřadila, pokud není hlavní kritérium výběru co nejvyšší spolehlivost, jednoduchost motoru a nízká spotřeba. Ten motor vážně nejede.

1.9 TDI 66 kW (ALH i AGR) je skvělou volbou, výkonu sice nemá na rozdávání, ale pokud není člověk závodník, úplně dostačuje. Servis je za podobné peníze jako u benzinových motorů.

1.9 TDI 74 kW, proč ne. Je to PD motor, složitější než "rotačka", a jako takový má svoje nároky na olej i naftu. Špatný určitě není, ATD se montoval třeba i do Fabie, Octavií a dalších aut, takže další plus.

1.9 TDI 81 kW je další klasika, rotační čerpadlo. Skvělý motor, kterého se ale nejspíš nikdo jen tak nezbaví. Slušně jede, málo žere, servis je taky za málo.. :)

1.9 TDI 85 kW má výhodu šestikvaltu, ale taky PD motor, ne zase tak častý.. Proč ne, špatný asi nebude.

1.9 TDI 96 kW je další šestikvalt, ale taky PD motor, převážně v kombi, co mám tak vypozorováno. Taky dost dobrý motor.

1.9 TDI 110 kW se montoval do GTI (vlastně spíš GTD, ale tak se to neznačilo) verze, taky 6 rychlostí, taky PD. Navíc má, myslím, oproti slabším, další vychytávky. Z TDI PD pravděpodobně úplně nejlepší motor, ale zároveň nejméně častý a platí u něj to samé, co u benzinového 1.8T - kdo má hezkého GTD Golfa IV, proč by se ho zbavoval? Skoro rarita, která na ceně spíš získá, než ztratí. No a ten výkon taky může lákat různé "frajery" a pak na tom autě jde všechno do kopru.

pavel3
hodnocení

Klobouk dolů Danielo díky moc jsi pomohla
break
Přiznám se, že jsem to jen proletěl. Koncern znám, ikdyz mi nesmí už do baráku... Rotačka je jednoduchá, PD je složitější, ale naštěstí první generace není tak poruchová jak ty pozdější... nicméně u G4 bych 81kw bral jako jasnou volbu. Tady je u nafty jasná volba...pokud jde o slušném kus, tak bych kilometry neřešil...jde spíš o údaj na budíku, takže klidně slusnej kousek s nájezdem přes 300 000km než rádoby vonavku se 150 000km, co má v reálu půl míče na hrbu...slusnejch kusů je furt dost. U takový ojetiny bych se nebál dovozu...
Jinak VR6 není úplná rarita. Petihrnek byl kompromis, ten je vážně taková rarita. Častěji jsem na ně narazil v Boře než v Golfu

 

hodnocení

0x

Golfa 4 na denní ježdění 80 km do práce? To je masochismus.
Co spíš Passat B5.5? Motory stejné, spolehlivost stejná, cena stejná, komfort a výbava mnohem lepší.
Hledal bych 81 kW rotačku nebo 74/96 kW PD.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]