Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vybíjení autobaterie

Od: maruska1 odpovědí: 25 změna:

Dobrý den,

na autě Peugeot 207 se potýkam s problémem vybíjení autobaterie. Po nabití vydrží nejdéle měsíc v provozu. Autobaterii mám již druhou za dva roky. Při měření v klidovém stavu mi opakovaně nebyl naměřený žádný odběr a dobíjení bylo také dle mechaniků v pořádku. Autorádiem to také není,je odpojené. Nemáte prosím někdo podobnou zkušenost v čem by mohl být problém?

Děkuji za radu

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

smutnyklaun*
hodnocení

3x

Musí tam být někde zrada,to není normální.Pokud je baterie dobrá a auto v provozu,bude problém v dobíjení a pokud i to je dobré,musí být někde malý trvalý odběr.Chce to servis,kde něco umějí.

Souhlas nejčastěji dobíjení. U mě chyba alternátor .

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Jaké sou hodnoty dobíjení na volnoběh s puštěnými hlavními světli?
Jak tam neni 13.8V až 14,3V je něco špatně
Jaký je klidový odběr z baterie po uzamčení vozu?
Jak je to víc jak 30mA je něco špatně
Jaká je značka baterie?
Pokud starline či naka podobná nou name značka je to špatně
starline bych osobně v životě nekoupil, jednou jsem ji ale od známého dostal a světě div se ona už funguje v autě pět let a na vyhození není. Může to být i náhoda to uznávám.
Ja mam se starline přesně takový zkušenosti co se tu popisujou
Je to 14 dni co sem řešil sousedovu baterii starline taky nedržela a reklamace velkej problém
Tak sem se namích do motoru namontoval odpojovač baterie a kupodivu je po problemu
A to dobijeni i klidovej odběr má v pořádku
gumid

Zákazníkovy po zapnutí obrysových světel svítila i brzdová světla. Na vině byla šmejd žárovka starline dvouvlákno P21/5W, která měla v patici více cínu.

asd1

Dabel to je nesmysl, odběr tam být musel, jinak by odpojení nemělo vliv...

Odběr je v každem autě a ja ho do cca 30mA považuju za normální
Je i v tý felicii cca 20mA
Pokud má auto dobrou baterii dobíjení a klidovej odběr tak se jezdí a baterie 5 a vic let vydrží
Pokud je baterie naprd tak muže bejt v pořadku vše a válčíte se starty každou chvíli
Jinak ješte sem nenarazil na auto co by mělo klidovej odběr 0 mA
asd1

Pokud vadí 30mA odběr tak je to hoooodně chcíplá baterka... To by muselo minimálně měsíc stát aby byl problém se startem...

gumid

Škoda Favorit verze s karburátorem a s rádiem CC 20 a cc 22 Blaupunkt Boston a Lubeck a bez digi hodin na stropě mají klidový odběr 0mA :)

 

gumid
hodnocení

0x

No jestli jezdíte denně 2-8km, tak není divu. Zapnete si topení, světla,... a baterka se nestihne dobít. Kupujte kvalitní autobaterie Banner a s co nejvíce Ah a aby se vlezla vpohodě do kastlíku. Dále občas řešte nabíječkou. Ta z Lidlu je super nebo CTEK.

Nesmysl.s naftou v p405 jsem jezdil jen městské cesty , denně,navíc špatné tlaky= 3-5 startů než jsem chytlo a za celý rok nebylo třeba akb nabíjet!

gumid

diesel: A co teda, když ti napíše :

...Při měření v klidovém stavu mi opakovaně nebyl naměřený žádný odběr a dobíjení bylo také dle mechaniků v pořádku. Autorádiem to také není,je odpojené...

Osobně si taky myslím, že je chyba v dobíjení nebo v odběru. Navíc koupě no name baterky někde z obchoďáku tomu moc nepomůže...

Já mám s no name akb dobré zkušenosti.Po jisté zkušenosti nekupuj o polovinu dražší "znackove" baterie.

Jinak měření bylo asi špatně provedeno,jak odběr v klidu,tak i dobíjení.proste ne vše tam má ok nebo je ko baterka.

gumid

diesel: Banner unibull drží mi už 7 let (občas dobíjím a hlídám)

Varta Silver 6 let bez péče a drží.

asd1

Už dvě Varty mi chcíply po 4 letech, dobíjení OK = nepřiplácí se za kvalitu ale jen za značku.. Stará Varta z prvovýroby vydržela mnohem víc (10 a 11 let na FF MK1) Na značkové už taky kašlu a beru levnější...

Je třeba měřit, buď je odběr (krátké jízdy) nebo je něco připojené, je možné že i jen občas... Dost napoví i voltmetr do zapalovače a sledovat napětí - vždy před startem, pokles při startu a za chodu jak se to chová...

gumid

Měl jsem banner v astře G 10 let bez udržby. Tak se jich držím.

asd1

Originál Ford byla Varta vyrobená ve Španělsku, tak jsem vzal zase Vartu a ejhle šmejd a stalo se mi to už u dvou.. Poslední jsem dával Exide a zatim OK..

Měl jsem jich povícero různých značek, Proto vzhledem k ceně upřednostním ty levné z Kaufu,Albertu... než drahou z "mototechny",tím spíše že vydrží +- stejně dlouho -4 roky a je rozdíl dát za to 1000 nebo 2000kč.To ten přebytek raději vrazím do benálu-ropy.

Jinak tazatel i když naměřil 0 odběr a servisu nabíjení že je OK=NENÍ jinak by to vydrželo rok a ne měsíc.TSpíše bych soudil na špatnou baterku!

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Zkus mezi kostru od baterie a vozu vložit odpojovač, třeba něco takového. Po každé jízdě vypni. Pak po nějaké době poznáš, zda je chyba v autě, nebo v baterii. Mě kdysi dávno vybíjel baterii startér. Dalo to práci, než jsem na to přišel.

asd1

Po každé jízdě reset ŘJ?

 

 

hodnocení

0x

Tak když si to tak spočítám, tak při odběru 50mA, což v dnešní době není vůbec neobvyklý klidový odběr u aut plných elektroniky, tak to dělá za měsíc úbytek 36Ah, což na baterii co je v kondici je třeba i polovina kapacity, k tomu vezmu optimální sebevybíjení , dejme tomu 0,5% (u starých snad i 1%) denně což je třeba u 60Ah baterie dalších 18Ah a baterie je vyřízená... Celý rok nabita na 100% nevydrží žádná... V dnešní době je vše založeno na dobíjení a provozu vozidam, prostě minimální odběr tam je, zkušenost praví co jsem kdy naměřil, tak asi od 10mA - 60mA unikajícího proudu...

Jen stará auta byla úplně bez odběru, proto je to možná i trochu matoucí...

A pak stačí i jednou baterii vybít do mrtě a už podpis sulfatace neodpouští snížení kapacity a zvětšeného samovybíjení...

JInak zkušenost, baterie Starline (až na výjimku) se chovají jako akumulátory neznačkové s Kauflandu, Obi apodobně. Životnost 1-2 roky... Výjimečně více.

Zkuste třeba jen potěžkat baterii 60Ah z Kauflandu a 60Ah Vartu... Zásadní rozdíl...

Varta není jako Varta. Záleží jestli je černá, modrá, stříbrná, zkušenost celkem dobrá, ale akumulátor v novém vozidle jakékoliv značky vydrží ve vozidle 6-9 let a další i též již cca tak 4-5let, podle provozu. Banner je to podobné a i Exide..

Je to na jedno brdo... Záleží na štěstí... Toť zkušenost... Měl jsem i sám několi Bannerek a i několik modrých (s vápníkem) Vart

gumid

U škodovek a VW musíš počkat a zavřít dveře. Cca do půl hodiny dle kodóvaní diagnostiky se jednotky uspí z 100mA na 20 - 30mA

 

hodnocení

0x
avatar stir
Nastartovat, zapnout vše co je na elektriku a měřit napětí. Výsledek je kolik?

 

miraf
hodnocení

0x

Slyšel jsem že může mít vliv na odběr z baterie nezamčené auto - když parkuješ v garáži...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]