Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vybitá baterie nebo je po ní?

Od: vladislava* odpovědí: 28 změna:

ahojky,mám baterii BOSCH-novou ,přes noc mi svítilo světýlko v autě a ráno jsem nenastartovala.Je to v pořádku,nebo je někde zkrat? Děkuji za odpověď

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fidonet*
hodnocení

2x

male světýlko? jaky odběr? Neřešte, nabijte a uvidíte. Ale jedno malé světýlko by to vybít nemuselo. bylo ale opravdu jen jedno? jaké? někaja kontrolka nebo spíše parkovačka? zasadní informace jste nepodala.

vladislava*
hodnocení

je to světýlko v kabině nahoře-nic jinýho nesvítilo

fidonet*
Autor: vladislava
Datum: 08.02.10 - 13:12
Předmět: RE(2x): vybitá baterie

je to světýlko v kabině nahoře-nic jinýho nesvítilo

tak to už nemusí být jen male světýlko. Tam už můžete mít nadhernou 15W zátěž. Podle PUI vám vyjde spotřeba na hodinu 1.5 AmperHodin a pokud máte v autě takovou 55A baterii, tak jste si cucla třeba 20A. K tomu mráz, předpoklad, že jste neměla baterii nabitou po okraj a při startování vám to chce odebrat třeba ( teď hádám ) 200-300A, ... ... tak to se te promrznuté baterce opravdu moc chtít nebude.

Ale jak jsme řekl. Nabijte to, uvidíte. Baterce to vybití neuškodilo. Bohužel Vám to nemile zkřížilo plány.

 

repak*
hodnocení

2x

Kolik žárovek? Třeba v Octaviích svítí i 3 žárovky (po 5W?) najednou. Noc znamená od 22 do 6 nebo od 16 do 10? Startér se ani nehnul nebo se trochu točil?

 

hodnocení

2x
avatar gotrekzagary

Kolegové rádci (oni i ony)...

nezapomínejte, že v noci mrzlo a mráz jak známo snižuje kapacitu baterie (až o 30%), bez ohledu na tom, zda je baterie nová či stará. Když k tomu přičtete to svítící světlo, tak se klidně mohlo stát, že baterie je vycucaná...

Takže Vladislavo... jak psal kolega přede mnou. Neřešte to a baterii nabijte. V noci nenechte svítit a ráno uvidíte. Problém k řešení to bude, teprve poté co nenastartujete a nenastanou následující podmínky (baterii nenabijete dostatečně, nebude v autě nic svítit, v noci nebude 15 a více pod nulou).

jabraka*

Já jsem pro jednoduché počty.Pravděpodobně jde o žárovku 5W a při 14 V počítejme zhruba 0,5A to je za 10 hodin 5 AHod.

Pokud jsou ve světýlku žárovky dvě,bude to 10 Ah.

Když by byla baterie plně nabitá a nová,asi by to možnost nastartovat neohrozí.Zbývá kapacita z 45 Ah ještě 40 Ah,respektivě 35 Ah.Pokud není nová a případně není ani nabitá,pak to k úplnému vybití stačí.

JABRAKA

fidonet*

.. a promrznutá :) Taky jsem to počítal o kousek výše.

pepanek*

Baterie nemá 14V a nepředpokládám, že matiz bude mít 55Ah baterii.

fidonet*

myslíte , že matiz má jen 45Ah? Chudáček malej. Chtějí šetřit na všem.

pepanek*

No osobně bych tam dal 35Ah baterii a vůbec by mě to netrápilo. *smich*

fidonet*

ja bych si tam raději dal 55Ah. na tech 5 km co jezdim tam a zpět, bych byl v klidu, protože bych to nestíhal ani dobít. Samozřejmě, pokud by to zvládalo dobíjet. Ale jak píšete, mít Matize, asi by mě netrápilo nic *zed*. nebo vlastně všechno. Kolega ma matize a vejde se mu tam jen pes. Kam já bych naskládal čtyřčlennou rodinu? :)

pepanek*

Ono dát tam silnější baterii taky vždy není úplně správně. Při startu se vybije víc než je potřeba a potom dobití trvá třebas i déle. A pracoval jsem v chevroletu a myslím, že to mělo 35ah baterie z výroby (nejsem si ale jistý).

fidonet*

ono to je možné , že tam fakt ta 35Ah je. člověk by se ani nedivil. V žiguli jsem vozil 72Ah a v podstatě jsem ji nikdy nedobil, ale taky nevybil. Ani při dloooouhem vnvnvn vnvnvn vnvnvvn ( zvuk startovani :) ) Ale byla tak od zakoupení. Pak jsem už koupil jen 55Ah ( kdo by za takovou platil :) )

jabraka*

Pepánku,baterie má 14 V a určitě,pokud je nová.

JABRAKA

pepanek*

tak to s Vámi teda opravdu nesouhlasím. Co takhle nějaký důkaz. Do 13ti V bych Vám to ještě baštil, ale 14V by byla hodně silně přebitá baterie a mělo by to pro ní destruktivní účinek. ;)

cyril*

Klidně bych souhlasil, jen je nutno podotknout, že měření probíhá při nastartovaném motoru. ;)

pepanek*

Já myslím, že je všem jasné, že se bavíme o vypnutém motoru.

cyril*

Někomu třeba ne!

jabraka*

Nemusíš nic baštit,vždyť by ses otrávil olovem,tady je výpis z článku o olověných akumulátorech z Energetika.cz:

Akumulátor lze považovat za plně nabitý, přesáhne-li hustota jeho elektrolytu 1,25 [kg/ltr.]. Při dosažení napětí 2,4V na jeden článek (tzn. 14,4V u dvanáctivoltové autobaterie) začíná akumulátor plynovat. Článek je v tomto okamžiku nabitý téměř na plnou kapacitu.

Ber to jako fakt od starého praktika.

JABRAKA

cyril*

Bohužel "starý praktik " je zcela mimo mísu a plete dohromady dvě rozdílné věci.

parizek*

nova baterie nema v klidu 14V. 14,4 je zhruba prumer nabijeni od altiku, ale to se nebavime o samotnem napeti baterie, ale i tom, co dava altik, aby baterii zaroven dobijel. Nova baterie ma v klidu bez zapnuteho motoru max 12,6V a napeti se snizuje se stavem baterie.

Nechapu, jak vy, stary praktiku muzete neco takoveho tvrdit, fuj.

To, co jste "vytahl" z energetika.cz jasne hovori o nabijeni bateri, nikoli klidovemu stavu. Toz takhle pro upresneni, ani nemusim byt stary praktik.

jabraka*

Chlapci,nakonec stejně je pravda to co říkají odborníci,a pro vás rada od specialisty je, jako házet perly sviním!

JB

cyril*

Přesně tak,chlapče! Bohužel (či Bohu dík), ne vždy platí, že stokrát omílaná lež se stane pravdou. I když v to "specialista" doufá!

 

vladislava*
hodnocení

mám Daewo Matiz

 

repak*

Nebyl jsem nikdy vevnitř. Ta doba svícení je ale taky důležitá jinak Vám těžko někdo správně poradí.

 

nu*
hodnocení

0x

Není to v pořádku, v zimě by měl každý řidič vozit v autě propojovací-startovací kabely, stačí pak přesvědčit nějakého řidiče auta s nabitou baterkou aby na chvilku zastavil vedle Vás a za chvilku máte s pomocí kabelů nastartováno...

 

vladislava*
hodnocení

díky všem za rady.Nechala jsem baterii nabít a už jezdím*smich*

 

fidonet*
hodnocení

0x

jen pro informaci, Máme tady několik pravd:

1/ baterie je uplně nabita když olověná článek je nabitý/ dobíjený na 120% tedy 2,2V ( článků je 6 )

K tomu dodám že pravda je i v bode

2/ nabita baterie má 12V

To nedává logiku?

Dáva oba mluvite o něčem jinem.

Odpojená baterie má 12V, připojena a právě dobře dobitá baterie 14,4 V. Po odpojení klesne na 12V

Vy si myslíte že nabíjíte baterii do mobilu když má mit 3,6V nabíječkou s parametrem 3,6 V?

ee, na to zapomeńte, klidně může mít třeba 5V ( na nabíječka )

Změřte si to. ( napsane to tam, samozřrmnš nemáte abyste se nevyděsili :)

doplněno 09.02.10 11:32:

omlouvam se 120% a 2,4 V na článek :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]