Nejste přihlášen/a.
ahojky,mám baterii BOSCH-novou ,přes noc mi svítilo světýlko v autě a ráno jsem nenastartovala.Je to v pořádku,nebo je někde zkrat? Děkuji za odpověď
male světýlko? jaky odběr? Neřešte, nabijte a uvidíte. Ale jedno malé světýlko by to vybít nemuselo. bylo ale opravdu jen jedno? jaké? někaja kontrolka nebo spíše parkovačka? zasadní informace jste nepodala.
je to světýlko v kabině nahoře-nic jinýho nesvítilo
tak to už nemusí být jen male světýlko. Tam už můžete mít nadhernou 15W zátěž. Podle PUI vám vyjde spotřeba na hodinu 1.5 AmperHodin a pokud máte v autě takovou 55A baterii, tak jste si cucla třeba 20A. K tomu mráz, předpoklad, že jste neměla baterii nabitou po okraj a při startování vám to chce odebrat třeba ( teď hádám ) 200-300A, ... ... tak to se te promrznuté baterce opravdu moc chtít nebude.
Ale jak jsme řekl. Nabijte to, uvidíte. Baterce to vybití neuškodilo. Bohužel Vám to nemile zkřížilo plány.
Kolegové rádci (oni i ony)...
nezapomínejte, že v noci mrzlo a mráz jak známo snižuje kapacitu baterie (až o 30%), bez ohledu na tom, zda je baterie nová či stará. Když k tomu přičtete to svítící světlo, tak se klidně mohlo stát, že baterie je vycucaná...
Takže Vladislavo... jak psal kolega přede mnou. Neřešte to a baterii nabijte. V noci nenechte svítit a ráno uvidíte. Problém k řešení to bude, teprve poté co nenastartujete a nenastanou následující podmínky (baterii nenabijete dostatečně, nebude v autě nic svítit, v noci nebude 15 a více pod nulou).
Já jsem pro jednoduché počty.Pravděpodobně jde o žárovku 5W a při 14 V počítejme zhruba 0,5A to je za 10 hodin 5 AHod.
Pokud jsou ve světýlku žárovky dvě,bude to 10 Ah.
Když by byla baterie plně nabitá a nová,asi by to možnost nastartovat neohrozí.Zbývá kapacita z 45 Ah ještě 40 Ah,respektivě 35 Ah.Pokud není nová a případně není ani nabitá,pak to k úplnému vybití stačí.
JABRAKA
ja bych si tam raději dal 55Ah. na tech 5 km co jezdim tam a zpět, bych byl v klidu, protože bych to nestíhal ani dobít. Samozřejmě, pokud by to zvládalo dobíjet. Ale jak píšete, mít Matize, asi by mě netrápilo nic . nebo vlastně všechno. Kolega ma matize a vejde se mu tam jen pes. Kam já bych naskládal čtyřčlennou rodinu?
Ono dát tam silnější baterii taky vždy není úplně správně. Při startu se vybije víc než je potřeba a potom dobití trvá třebas i déle. A pracoval jsem v chevroletu a myslím, že to mělo 35ah baterie z výroby (nejsem si ale jistý).
ono to je možné , že tam fakt ta 35Ah je. člověk by se ani nedivil. V žiguli jsem vozil 72Ah a v podstatě jsem ji nikdy nedobil, ale taky nevybil. Ani při dloooouhem vnvnvn vnvnvn vnvnvvn ( zvuk startovani ) Ale byla tak od zakoupení. Pak jsem už koupil jen 55Ah ( kdo by za takovou platil
)
tak to s Vámi teda opravdu nesouhlasím. Co takhle nějaký důkaz. Do 13ti V bych Vám to ještě baštil, ale 14V by byla hodně silně přebitá baterie a mělo by to pro ní destruktivní účinek.
Nemusíš nic baštit,vždyť by ses otrávil olovem,tady je výpis z článku o olověných akumulátorech z Energetika.cz:
Akumulátor lze považovat za plně nabitý, přesáhne-li hustota jeho elektrolytu 1,25 [kg/ltr.]. Při dosažení napětí 2,4V na jeden článek (tzn. 14,4V u dvanáctivoltové autobaterie) začíná akumulátor plynovat. Článek je v tomto okamžiku nabitý téměř na plnou kapacitu.
Ber to jako fakt od starého praktika.
JABRAKA
nova baterie nema v klidu 14V. 14,4 je zhruba prumer nabijeni od altiku, ale to se nebavime o samotnem napeti baterie, ale i tom, co dava altik, aby baterii zaroven dobijel. Nova baterie ma v klidu bez zapnuteho motoru max 12,6V a napeti se snizuje se stavem baterie.
Nechapu, jak vy, stary praktiku muzete neco takoveho tvrdit, fuj.
To, co jste "vytahl" z energetika.cz jasne hovori o nabijeni bateri, nikoli klidovemu stavu. Toz takhle pro upresneni, ani nemusim byt stary praktik.
Chlapci,nakonec stejně je pravda to co říkají odborníci,a pro vás rada od specialisty je, jako házet perly sviním!
JB
jen pro informaci, Máme tady několik pravd:
1/ baterie je uplně nabita když olověná článek je nabitý/ dobíjený na 120% tedy 2,2V ( článků je 6 )
K tomu dodám že pravda je i v bode
2/ nabita baterie má 12V
To nedává logiku?
Dáva oba mluvite o něčem jinem.
Odpojená baterie má 12V, připojena a právě dobře dobitá baterie 14,4 V. Po odpojení klesne na 12V
Vy si myslíte že nabíjíte baterii do mobilu když má mit 3,6V nabíječkou s parametrem 3,6 V?
ee, na to zapomeńte, klidně může mít třeba 5V ( na nabíječka )
Změřte si to. ( napsane to tam, samozřrmnš nemáte abyste se nevyděsili
omlouvam se 120% a 2,4 V na článek
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.