Nejste přihlášen/a.
Máte smůlu. V tomto případě pravidlo zipu neplatí. To byste museli být v levém pruhu alespoň dva.
zipak,
souhlas s
(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
A teď si dosaďte, co je souběžná jízda.
(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Pozn. Jedno auto v levém pruhu není souběžná jízda.
(3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
Pozn. Dvě auta lze považovat za souvislý proud vozidel.
Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu a ne že ho musí pustit, pořád platí, že má přednost a ty si to umožnění nesmíš vynucovat, tím ho ohrožuješ a to nesmíš, taky bych tě vytroubil, když seš hovado a cpeš se mi tam, místo abys počkal, až ti přibržděním dám najevo že tě pouštím.
Přesně tak. Nevím ve které autoškole tohle učí, ale typicky v okamžiku kdy se u silnice objeví cedule, že se pruhy budou za 200m spojovat každý hází blinkr a chce se zařadit hned. Konec průběžného pruhu pak skoro stojí. A kdo dojede až na konec (jak by to mělo být) a zařazuje se v místě zúžení je hned vyčůránek a málokdo je ochotný ho pustit.
Jezdit předpisově je vyčůranost a to že trotlové jedou jen pokračujícím pruhem nevadí?
Správně mají být oba pruhy plné až do konce a na konci se zipuje. Bohužel spousta lidí takhle jednoduchou věc nechápe a řadí se do průběžného daleko před koncem a když někdo správně jede až na konec zipovat tak ho mají za vykuka... Jet podle auta těch 300m (nejet na konec ale dodržet pořadí jak kdo přijel) taky neni ideální, to bude červený hadr na býka za tebou...
Záleželo by na konkrétní situaci, může do tebe úmyslně najet (strčíš čumák před ní a ona do tebe úmyslně narazí přestože tě viděla a mohla srážce zabránit) nebo nedáš přednost a nabouráš ty do ní. Viníci můžou být oba podle konkrétní situace...
Evidentně chtěla nabourat. To je vaše hodnocení situace, dokážete to? Takové věci řeší policie, pokud máte potřebné údaje, předejte je. Co zde očekáváte, politování?
a následně se začal zařazovat, takže jste se tam cpal. Nesmíte ohrozit ... nedivím se jí.
zipak: OK odpovím Vám na dotaz, ale podotýkám, že jde o můj osobní názor. Bouchne Vás do boku = Vaše vina, vynucoval jste si místo (i když z Vašeho pohledu právem). Bouchne Vás zezadu = její vina, nedodržela bezpečnou vzdálenost, nevěnovala se plně řízení.
Policie může přihlédnout ke skutečnosti, že je v první řadě povinnost každého řidiče snažit se nehodě zabránit. Na školení nám vždycky připomínají - i když uděláte chybu a vina je na vaší straně skutečnost, že jste v okamžiku nehody stáli vám vždycky pomůže = měli jste snahu nehodě zabránit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.