Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna oleje

Od: novackova odpovědí: 17 změna:

Dobrý den,

chtěla bych se Vás optat. Nechala jsem si u kamaráda vymenit olejový filtr + olej do auta KIA PICANTO, benzíňák, rok výroby 2006 a včera, když mi předával auto a veškeré strvzenky, tak jsem zjistila že mi tam koupil Motorový olej VISION Diesel 10w40 a samozřejmě mi ho i nalil a teď se ptám ... Vadí to hodně? mám to tam 1 den a ujela jsem na něj + - 40 km a auto normálně jezdí.

Všem moc děkuji za pomoc :)

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Ja třeba když sem měl opla 1.6ku tak sem do něj lil převážne 10w40 od texaco havoline určený především pro diesly
A nebyl jedinej problém
Takže pokud je to atmosfera 1.6- motor bez turba nevidim problém
Ted vidim že to je rok 06 a ne obsah přesto tvrdim že pokud je motor obyčejnej bez turba nevidim problém

 

re4zon
hodnocení

1x
Nezalezi na znacce a prakticky ani na viskozite (pokud auto nejezdi na sibiri nebo na pousti). Podstatna je norma pro dany motor, na flasce je napsana a v manualu k autu taky, tak porovnejte. Ale rekl bych ze normu pro stary atmosfericky benzinak splni skoro kazdy olej.

 

agraelos*
hodnocení

0x

Dobrý den, záleží na parametrech a specifikacích, motorový oleje bejvaj současně pro několik typů motorů. Tenhle, co sem zjišťoval, bude doporučenej nejspíš jenom pro naftový motory...

 

mak*
hodnocení

0x

Hlavně, že je to 10W-40. Diesely jsou na olej obvykle spíš náročnější, podle mě by s tím neměl být problém. Přečtěte si celý popis na kanystru, obvykle tam píší "pro vznětové i zážehové mtory".

 

mathew
hodnocení

0x

Já bych se víc děsil toho nápisu Starline než diesel. Za předpokladu, že jsem našel správný obal. Ovšem v tomhle případě je to asi jedno a motoru by se nic stát nemělo.

Starlina není třeba se děsit. Je to "přebalený" kvalitní olej, specifikace na obalu je v pořádku, a je vyrobený v nejmenované české rafinerii.

Ne vše, co má na sobě nápis Starline, je špatné, často naopak.

gumid

Mogul od parama mi nechutně carbonoval vahadla a celý motor u Felicie. Jedině Shell HX6 nebo 7!

 

asd1
hodnocení

0x

V létě asi OK, v zimě bych se ho bál obzvlášť jestli má motor hydroštely.. Jesli koukám dobře tak tam obecně patří 5W30, xW40 není pod -10 °C tj. jde použít jako letní

Podívej se do specifikace pro tvúj motor, pokud splňuje OK, pokud ne tak vypustit a nalít správný olej. Osobně bych to vyměnil hned, filtr bych nechal.. Kamarád je debil.

Je tam kolem 3L oleje (1,0 motor) tj. cena max. 500,- za kvalitní olej, Kamarád práce zdarma, nevhodný olej ať si vezme a nebude ho účtovat.. Nejspíš nějaké zbytky co ti nalil do auta jakože v pohodě... Jinak dop. měnit po 10kkm nebo 1 rok, levný olej splňující specifikaci pro motor, filtr kvalitní Mann, UFI apod.

jenda2*
Cim nizsi cislo 5 nebo 0 W znamena tekutost v mrazech. 0 je rozlita po startu prakticky ihned, 10W az za nekolik sekund. Proto se prechazi na 5 nebo 0W, druhe cislo je u novych motoru 20 nebo 15, protoze viskozita tolik nenamaha pohyblive casti.

Hmm benzínový motor s hydraulickými zdvihátky ventilů najeto 300 000km stáří 23 let a neviděl jinší olej než 10W40 mj.doporučený výrobcem (10W40 A 15W40) ! druhý diesel (TD-CR) tentýž nájezd ale o 4 roky mladší a dp oleje výrobcemod 5W40 do 10W40! Přičemž oba oleje splňují oborovou normu!

aasd1

Řídké vodičky typu 0W20 jsou spíš ekokurvítka kvůli nízké spotřebě, husté oleje typu 15W40 už jsou zase spíš "vazelína" do pravěkého motoru. Kompromis pro normální atmosféru na 10 let starém autě je něco mezi, tj. 5W30 nebo 5W40, ovšem záleží na konkrétním motoru a kromě viskozity je důležitá požadovaná specifikace (obzvlášť pro motory s DPF filtrem)

 

jenda2*
hodnocení

0x
Naprosto zasadne je nutno dodrzet viskozitu. Pokud je 5W-40, pak pro diesel vubec nicemu nevadi. Naopak. Ja mam 5W-20 a uz 5W-30 tam byt nemuze z technickych duvodu. 5W je zimni, cislo 40 je tekutost za tepla. Pisete hlouposti.

 

Netuším, co máš za motor. Ale moje motory "zkousnou" oleje od 0W-30 po 10W-40 naprosto bez problému, protože jak už tu padlo, nejsme na Sahaře ani na Sibiři. O těch dieselech je to taky kapitální nesmysl. Oleji jsem se v minulosti dost zabýval a jsou u nich podstatnější vlastnosti, vyjádřené výkonostní specifikací a požadovanými normami výrobce, než je viskozita. Takže bohužel demagogické nesmysly píšeš ty.

jenda2*
Tak jeste jednou: pokud je pro diesel, tak benzinovemu motoru naprosto nevadi. Vetsina oleju ma napsane uziti pro diesel a benzin. Tecka. Diesel je mnohem haklivejsi na kvalitu, coz vam nic nerika. Vas jako mechanika ani omylem.

@jenda2: Až se naučíš psát věci jednoduše a srozumitelně, možná tvé výlevy pochopím. To, cos napsal teď přede mnou, jsem já jednodušeji a jinými slovy napsal již výše. Takže myslím, že by bylo na místě se přestat nesmyslně dohadovat, popř. urážet, když oba tvrdíme kromě nutnosti dodržení viskozity jinak jedno a to samé.

 

renegade11*
hodnocení

0x
viz -gumid- Shell je daleko větší hnůj než Mogul ,je to jen předražený olej z ... , Současné oleje MOGUL nejen že snesou srovnání se špičkovými oleji jiných renomovaných výrobců, ale v řadě aspektů je svými parametry překonávají.Mogul oleje třeba hydrokrakuje ,to Shell bohužel nedělá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]