Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, máme v rodině problém a to ten, že někomu od nás se povedlo natankovat do auta benzín místo nafty - plná nádrž a ten člověk s ním jel tak pět minut max.
Jedná se o auto služební - ten člověk měl už jedno služební předtím, stejná značka, jenom jiný model, který jel na naftu, takže si ten člověk myslel, že to druhé také jede na naftu.
Na autě svítí kontrolka motoru.
Chtěl bych se Vás proto zeptat, kolik by taková oprava auta mohla stát? Popř. jestli je to škoda vážná, či méně vážná.
Děkuji.
A proč by měl měnit palivový filtr, když do naftového auta dal řidší benzín? Mě tak připadá, že píšete odpověď pro odpověď.
Tak se podívejte na palivový filtr benzínového motoru a zjistíte, že nic takového není možné. Benzín nerozpouští žádný bordýlek v nádrži. Leda že si děláte naftu doma sám z vyjetého oleje a jiných sraček. V žádné nádrži běžného auta nic takového není. A benzín tedy rozhodně nic podle vašeho návodu nerozpouští. Jinak by se neprodávaly přípravky na pomyslné čištění vstřikovacích ventilů benzínových motorů. Jedna pohádka za druhou a nic jste na vlastní oči neviděl, jen slyšel přes x lidí.
Tak konečně nám laikům to vysvětlí odborník na slovo vzatý-PROČ se tedy palovový filttr mění a proč je tedy nutný? Vysvětlete to Jeníku!
Viděl jsem cca asi 6 případů v provedení klasické čerpadlo (Octavie I) a i common rail, někteří dojeli tak, že přestali jet a po vyčerpání a vyčištění palivového řetězce jezdí bez viditelného poškození doteď a je to už i dnes 5-6 let odhaduji... Tak že, není to zpravidla až tak nic úděsného! Tak se mi líbí teoretici a přeháněči... Taky předpokládám, že to motoru asi neprospělo, ale zběžně zjistitelné poškození jsem do dnešní doby nezpozoroval. Jedná se v podstatě o známé lidi se kterými jsem ve styku...
stát se může cokoliv, brzy odejde palivové čerpadlo, poté postupně vystřiy a současně i filtr pevných částic
kdybych psal dotaz já, uvedl bych, o jaké vozidlo se jedná, zda o moderní commonrail nebo o starou rotačku, ale autor dotazu to z nějaKého důvodu tají
vstrřiky, překlep
Nejdřív píšete, že tam nalil benzín místo nafty a pak, že si myslel, že to auto jede na naftu. Takže by to chtělo nejdříve zjistit na co to vlastně jede a co tam je... Nebo rovnou zavolat odtah do servisu tam už budou vědět co tam má být. Kolik může stát oprava vám nikdo neřekne, protože může stačit vyměnit filtr a vypustit špatné palivo a nebo se bude měnit půl motoru.
Tak nějak nehápu, jestli nalil benzín do dieselu nebo obráceně. První případ je horší a jelikož naftová pistole nejde do benzínového auta ani strčit, tak to asi bude ten případ. Servis samozřejmě vymění vše málem včetně nádrže. Jednak je to kšeft a jednak na to musí dát záruku, tak nemůže dělat pokusy "třeba to bude dobrý". Takže stát to bude ranec. Že svítí kontrola motoru je normální, protože řídící jednotka si neví rady s emisema. Pokud dotyčný nejel dokud se auto samo nezastavilo, nemuselo by to být tak hrozný.
Na 99% se nastalo nic. Stačí odsát benzín, který po 10 % objemu nádrže v zimě spolehlivě spotřebujete ve svém naftovém autě. VIF nedělá nic ale 2dl motorového oleje pro dvoutaky je dobré přidávat do nádrž vždy. V mrazech se benzín odjakživa přidával do nafty.
Dávkování VIF 0,05 L na 50 L je neměřitelná koncentrace a pořád tomu někdo věří. To spíše potkáte hejkala, než že jeden frťan VIFu něco na palivu v nádrži změní !
Jestlli nevěříš, že neměřitelná koncentrace nic nedělá, tak nalej lžíci splašků do sudu s vínem a ochutnej... I jeden frťan VIF v nádrži je změna. Neni to zázrak který opraví vydřené čerpadlo, zvýší výkon motoru o 60% a sundá spotřebu na polovinu, ale tvrdit že je to jen placebo je hodně mimo...
Ad benzín v nafťáku - viz Dabel, vypustit z celý pal. soustavy, nový filtr, a nalít naftu s velkou koncentrací VIF. A jinak benzín ve vysokotlakém čerpadle je hodně riziková záležitost, špatné mazání = nahrabe špony a nazdar. Že se dřív v mrazech benzíl lil - to taky byly úplně jiné motory (tlaky) než rail...
Je to placebo, to každopádně. Samozřejmě že to má vyzkoušeno a na youtube jsou i testy nezámrznosti bionafty s Vif a bez něj. Samozřejmě žádný rozdíl. Pokud máte dojem, že nic dělá zázrak, tak podle to máte fajn. Nic se v čerpadle neškrabe, to asi čtete Ženu a módu.
Kovový piliny jsi nikdy neviděl? Hádej odkud jsou A jak mi vysvětlíš, že s panákem VIF na nádrž jsem jezdil za 6,5, bez něj za 7,0 a na D naftu za 6,0. Kromě toho CZ nafta černý čoud/ horší start v mrazu, D nafta bez čoudu, start i v mrazu na drc a CZ s VIF něco mezi. Jestli nevěříš, tak vem auto s motorem citlivým na kvalitu nafty, nalej CZ naftu, zkus zimní start. Pak nalej panáka VIF, nech vychladnout a zase zkus zimní start.. Ale vysvětluj to někomu kdo už předem ví že to je nesmysl, jen si to myslí a vydává to jako fakt...
Měl jsem přes 10 aut střídavě a co tady tvrdíš je pitomost. Kolik VIF je 0,05 L na 50 L nádrž? K tomu není co dodat. Žádné piliny ani omylem. Změní se zapalovací podmínky a motor zhasne aniž by mechanicky vůbec k něčemu došlo. V podstatě tyto bludy pořád někdo opakuje. Placebo je velice dobrý obchodní artikl. Věřte si čemu chcete, hlavně netvrďte, že objem VIF ve vstřikovaném množství 0,000001 L něco ovlivní. Pořád tvrdím, že selský rozum na poradte.cz dávno neplatí a čím větší blbost, tím to více někdo tvrdí.
Co tady tvrdíš máš už roky dávno vyzkoušeno a tvrdím na 100 %, že to nedělá vůbec nic. Ani 10 x vyšší koncentrace nijak neovlivní zimní starty. Spíše naopak. Pokud je motor v pořádku, není nic potřeba. To píší i výrobci. Zkus jim poradit, že jsi chytřejší než oni...
Tak asi se mi to zdálo :D Výrobci tvrdí, ale zkus to říct tý hromadě lidí s vydřeným railem, pilinama ucpaným snímačem tlaku na railu atakdále. Nic není potřeba platí pro kvalitní naftu která maže dostatečně. Že se to nestalo tobě neznamená že to neexistuje. Ad spotřeba - na mým autě jsem s VIF na nádrž opakovaně (desítky nádrží) najížděl o 100 km víc než bez něj, tak buď funguje nebo mi někdo tajně přilejval naftu :D Nebo placebo funguje nejen na mně ale i na auto :D
Teď nemluvim o tom že si rail nahrabe špony okamžitě jak potká naftu s benzínem, ovšem nafta:benzín např. 1:4 (dolitá plná nádrž do 1/4 nafty) už maže nedostatečně a jet na to neni otázka jestli ale za jak dlouho to nebude jen vyčištění ale generálka vstřikování... Většině lidí to docvakne včas a auto to přežije, ale neznamená to že to je vždy v pohodě...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.