Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Benzín místo nafty

Od: ddadd odpovědí: 24 změna:

Dobrý den, máme v rodině problém a to ten, že někomu od nás se povedlo natankovat do auta benzín místo nafty - plná nádrž a ten člověk s ním jel tak pět minut max.

Jedná se o auto služební - ten člověk měl už jedno služební předtím, stejná značka, jenom jiný model, který jel na naftu, takže si ten člověk myslel, že to druhé také jede na naftu.

Na autě svítí kontrolka motoru.

Chtěl bych se Vás proto zeptat, kolik by taková oprava auta mohla stát? Popř. jestli je to škoda vážná, či méně vážná.

Děkuji.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jmlc
Vážné to tedy je. Uz se pár lidí divilo, že jim shořelo auto. Odtah do servisu, nestartovat, vyčistit, zjistit škody a vyměnit... Může být desitky tisíc za servis.
doplněno 14.09.19 21:00: Pokud ma auto katalyzátor, benzín se hromadí v něm. Může díky teplotě zahořet. Takto časovaná bomba při nejmenším může spálit velmi drahý katalyzátor.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Vypuste z nadrže benzín vyměnte palivový filtr odsaj z prostoru palivovýho filtru benzín nalej tam naftu z vifem pul na pul dotankuj plnou nádrž nafty a nalej púllitru oleje m2T nebo jinej olej pro dvoutakty
A pak už se jen modlit aby to jelo ale zažil sem člověka co ujel téměř 60km než mu to skoro přestalo jet a motor to přežil
Takže bych se až tolik nebál
jenda2*

A proč by měl měnit palivový filtr, když do naftového auta dal řidší benzín? Mě tak připadá, že píšete odpověď pro odpověď.

Benzím rozpustí částečně bordýlek v nádrži a ten ucpe palovák!

jenda2*

Tak se podívejte na palivový filtr benzínového motoru a zjistíte, že nic takového není možné. Benzín nerozpouští žádný bordýlek v nádrži. Leda že si děláte naftu doma sám z vyjetého oleje a jiných sraček. V žádné nádrži běžného auta nic takového není. A benzín tedy rozhodně nic podle vašeho návodu nerozpouští. Jinak by se neprodávaly přípravky na pomyslné čištění vstřikovacích ventilů benzínových motorů. Jedna pohádka za druhou a nic jste na vlastní oči neviděl, jen slyšel přes x lidí.

Tak konečně nám laikům to vysvětlí odborník na slovo vzatý-PROČ se tedy palovový filttr mění a proč je tedy nutný? Vysvětlete to Jeníku!

V benzíne sa rozpúšťa olej a nafta sama o sebe je mastná,obsahuje aj parafín. A toto všetko sa rozpustí aj vo palivovom filtri a ide do čerpadla a vstrekov.

 

hodnocení

1x

Viděl jsem cca asi 6 případů v provedení klasické čerpadlo (Octavie I) a i common rail, někteří dojeli tak, že přestali jet a po vyčerpání a vyčištění palivového řetězce jezdí bez viditelného poškození doteď a je to už i dnes 5-6 let odhaduji... Tak že, není to zpravidla až tak nic úděsného! Tak se mi líbí teoretici a přeháněči... Taky předpokládám, že to motoru asi neprospělo, ale zběžně zjistitelné poškození jsem do dnešní doby nezpozoroval. Jedná se v podstatě o známé lidi se kterými jsem ve styku...

 

xenofob
hodnocení

1x

stát se může cokoliv, brzy odejde palivové čerpadlo, poté postupně vystřiy a současně i filtr pevných částic

kdybych psal dotaz já, uvedl bych, o jaké vozidlo se jedná, zda o moderní commonrail nebo o starou rotačku, ale autor dotazu to z nějaKého důvodu tají


doplněno 15.09.19 10:52:

vstrřiky, překlep

 

break
hodnocení

0x
Tisíce až desetitisíce...

 

jardaa*
hodnocení

0x

Odtáhněte do servisu, který s tím má zkušenost. Cenu usmlouvejte. Do motoru nevidíte.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Myslel si, že jede na naftu a proto místo nafty natankoval benzín?
To to těch 5 minut normálně jelo?
Třeba může "stát" jen vypuštění nádrže a palivového systému. Taky může stát výměnu vysokotlakého čerpadla a vstřikovačů.

 

hodnocení

0x

My jsme sice nenatankovali benzín, ale nějaký nekvalitní sajrajt, vypuštění a vyčištění v Renaultu stálo 10 000 Kč

 

mathew
hodnocení

0x

Nejdřív píšete, že tam nalil benzín místo nafty a pak, že si myslel, že to auto jede na naftu. Takže by to chtělo nejdříve zjistit na co to vlastně jede a co tam je... Nebo rovnou zavolat odtah do servisu tam už budou vědět co tam má být. Kolik může stát oprava vám nikdo neřekne, protože může stačit vyměnit filtr a vypustit špatné palivo a nebo se bude měnit půl motoru.

 

houbes*
hodnocení

0x
Ďábel to napsal a také bych udělal co v mích silách. Vypustit z nádrže benzin vyčistit co dá až k motoru. A potom do nádrže naftu a modlit se, že to pojede. Pokud ne servisu se nevyhnete.

 

hodnocení

0x
avatar diesel
natankovat do auta benzín místo nafty předtím, stejná značka, jenom jiný model, který jel na naftu, takže si ten člověk myslel, že to druhé také jede na naftu.Tak co tedy natankoval? Naftu bo benálového nebop benál do ropáka?

 

mak*
hodnocení

0x

Tak nějak nehápu, jestli nalil benzín do dieselu nebo obráceně. První případ je horší a jelikož naftová pistole nejde do benzínového auta ani strčit, tak to asi bude ten případ. Servis samozřejmě vymění vše málem včetně nádrže. Jednak je to kšeft a jednak na to musí dát záruku, tak nemůže dělat pokusy "třeba to bude dobrý". Takže stát to bude ranec. Že svítí kontrola motoru je normální, protože řídící jednotka si neví rady s emisema. Pokud dotyčný nejel dokud se auto samo nezastavilo, nemuselo by to být tak hrozný.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Na 99% se nastalo nic. Stačí odsát benzín, který po 10 % objemu nádrže v zimě spolehlivě spotřebujete ve svém naftovém autě. VIF nedělá nic ale 2dl motorového oleje pro dvoutaky je dobré přidávat do nádrž vždy. V mrazech se benzín odjakživa přidával do nafty.

Dávkování VIF 0,05 L na 50 L je neměřitelná koncentrace a pořád tomu někdo věří. To spíše potkáte hejkala, než že jeden frťan VIFu něco na palivu v nádrži změní !

asd1

Jestlli nevěříš, že neměřitelná koncentrace nic nedělá, tak nalej lžíci splašků do sudu s vínem a ochutnej... I jeden frťan VIF v nádrži je změna. Neni to zázrak který opraví vydřené čerpadlo, zvýší výkon motoru o 60% a sundá spotřebu na polovinu, ale tvrdit že je to jen placebo je hodně mimo...

Ad benzín v nafťáku - viz Dabel, vypustit z celý pal. soustavy, nový filtr, a nalít naftu s velkou koncentrací VIF. A jinak benzín ve vysokotlakém čerpadle je hodně riziková záležitost, špatné mazání = nahrabe špony a nazdar. Že se dřív v mrazech benzíl lil - to taky byly úplně jiné motory (tlaky) než rail...

jenda2*

Je to placebo, to každopádně. Samozřejmě že to má vyzkoušeno a na youtube jsou i testy nezámrznosti bionafty s Vif a bez něj. Samozřejmě žádný rozdíl. Pokud máte dojem, že nic dělá zázrak, tak podle to máte fajn. Nic se v čerpadle neškrabe, to asi čtete Ženu a módu.

 

asd1

Kovový piliny jsi nikdy neviděl? Hádej odkud jsou ;) A jak mi vysvětlíš, že s panákem VIF na nádrž jsem jezdil za 6,5, bez něj za 7,0 a na D naftu za 6,0. Kromě toho CZ nafta černý čoud/ horší start v mrazu, D nafta bez čoudu, start i v mrazu na drc a CZ s VIF něco mezi. Jestli nevěříš, tak vem auto s motorem citlivým na kvalitu nafty, nalej CZ naftu, zkus zimní start. Pak nalej panáka VIF, nech vychladnout a zase zkus zimní start.. Ale vysvětluj to někomu kdo už předem ví že to je nesmysl, jen si to myslí a vydává to jako fakt...

jenda2*

Měl jsem přes 10 aut střídavě a co tady tvrdíš je pitomost. Kolik VIF je 0,05 L na 50 L nádrž? K tomu není co dodat. Žádné piliny ani omylem. Změní se zapalovací podmínky a motor zhasne aniž by mechanicky vůbec k něčemu došlo. V podstatě tyto bludy pořád někdo opakuje. Placebo je velice dobrý obchodní artikl. Věřte si čemu chcete, hlavně netvrďte, že objem VIF ve vstřikovaném množství 0,000001 L něco ovlivní. Pořád tvrdím, že selský rozum na poradte.cz dávno neplatí a čím větší blbost, tím to více někdo tvrdí.

Co tady tvrdíš máš už roky dávno vyzkoušeno a tvrdím na 100 %, že to nedělá vůbec nic. Ani 10 x vyšší koncentrace nijak neovlivní zimní starty. Spíše naopak. Pokud je motor v pořádku, není nic potřeba. To píší i výrobci. Zkus jim poradit, že jsi chytřejší než oni...

Jestli ma vliv vif v origo koncentraci nevim, spis bych to videl jako dlouhodobou prevenci, ale kazdopadne jsem s tim nakrmil pd motor primo z plechovky a tam byly vysledky naprosto prokazatelne.
asd1

Tak asi se mi to zdálo :D Výrobci tvrdí, ale zkus to říct tý hromadě lidí s vydřeným railem, pilinama ucpaným snímačem tlaku na railu atakdále. Nic není potřeba platí pro kvalitní naftu která maže dostatečně. Že se to nestalo tobě neznamená že to neexistuje. Ad spotřeba - na mým autě jsem s VIF na nádrž opakovaně (desítky nádrží) najížděl o 100 km víc než bez něj, tak buď funguje nebo mi někdo tajně přilejval naftu :D Nebo placebo funguje nejen na mně ale i na auto :D

Teď nemluvim o tom že si rail nahrabe špony okamžitě jak potká naftu s benzínem, ovšem nafta:benzín např. 1:4 (dolitá plná nádrž do 1/4 nafty) už maže nedostatečně a jet na to neni otázka jestli ale za jak dlouho to nebude jen vyčištění ale generálka vstřikování... Většině lidí to docvakne včas a auto to přežije, ale neznamená to že to je vždy v pohodě...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak natankovat

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]