Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vadná Baterie?

Od: petis odpovědí: 7 změna:

Ahoj,už podruhé jsem běhěm 4 dnů nenastartoval. Nabil jsem tedy už 2x Baterii vydrží 2 v pohodě a pak už nenastartuju.

Myslíte že je závada v baterii?

Nerad bych vyhodil peníze za pokus ,omyl.

Auto je VW Golf IV 1.6 16V.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Pokud je dobíjení mezi 13.8V až 14.3V a klidový odběr z baterie nejde přez 30mA je ta baterie na výměnu

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

A co říká alternátor?

 

asd1
hodnocení

0x

Věštecká koule mi říká, že musíš měřit...

 

jardaa*
hodnocení

0x

Myslím, že to může být kupa věci. Schopnost stárne s věkem. Co tak nechat změřit kapacitu a pak projít komplet instalaci od alternátoru? Ale já bych ji vyhodil, sichr je sichr. Myslíte, že zde bude blyskat?
Jinak je zde kupa dotazů na baterku.

 

mak*
hodnocení

0x

Důležité je, jak dlouho se baterka nabíjí. Pokud je vybitá a po připojení na nabíječku se po půl hodině tváři jako nabitá, tak nabitá skutečně je, ale její kapacita je velmi špatná. Takže stačí 2x nastartovat a je zas vybitá.

 

majcoo
hodnocení

0x
Presne tak. Ja by som to spresnil. Neviem ako si zručný, ale čo sa týka elektriky. Treba zohnať človeka čo sa v tom vyzná. Hneď príklad ráno,ked už auto dlhšie stojí treba skúsiť zmerať batériu koľko má Voltov. Mala by sa držať pri cca 12.5V a viac. Potom skúsiť povypínať všetky spotrebiče vo vozidle. Otvoriť kapotu, zamknúť či už kľúčom alebo centrálnom vodzidlo.Odpojiť mínus pol od batérie a medzi mínus kábel od karosérie a medzi mínus pol od batérie dat do série ampermeter. Ako písal dabel. Nemalo by to ukazovať viac ako 30mA. Pokiaľ bude viac, môže byt že batériu vybija v kľudovom stave vozidla. Už som videl odber 1.5Ampera v kludovom stave. Ale robilo to zle zapojené autorádio. Ak namerias niečo podobné, tak skus vyťahovať jednotlivé poistky a vtedy keď tento prúd klesne po odobrati danej poistky, si podľa manuálu vieš zistiť čo ta poistka napája a hneď máš jasno. 2 varianta, ako písali vyššie zmerať alternátor bez zataze, pod zatazou. Teda pozapínať všetky spotrebiče s maximálnym odberom a musí ukazovať minimálne 13.5V podľa druhu vozidla. Niekde ukazuje aj 13.2V príklad mne u opla keď fest všetko pozapinam. Včetne klímy a podobne. Maximálne dobíjacie napätie 14.4V. Ak to všetko bude sedieť, tak zistiť koľko amperov za hodinu ti dáva nabíjačka pri nabíjani. Príklad jej dobíjaci prúd je 8AMPEROV za hodinu. Máš 60Ah batériu. Takže 60Ah(bateria) deleno 8Amper(nabijaci prúd nabíjačky) = 7.5 hodiny. To znamená, že pri dobíjacom prúde 8Amper musíš 60Ah baterku nabíjať 7hodin 30minut aby sa nabila doplna. Pokiaľ aj toto dodržujes, tak jednoznačne batéria kaput.
majcoo
Ešte môžeš mať aj vadný štartér. Ja som mal na octavia kedysi zlu spínací cievku na štartéri nesoinala ako mala. Veľký prechodov odpor a vždy len stiahla napätie, vynulovalo hodiny km a štartérov ani nepohlo. Treba skúšať.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]