Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka baterie Felicie 1999 1.3

Od: lukas575* odpovědí: 8 změna:
Zdravím, když občas jezdím Felicii všímám si že při rozjezdech skoro vždy svití červená kontrolka baterie. Dnes mi Felicie zdechla když jsem ji dal při pomalé jízdě třetí rychlosti stupeň, nezvládla to a zdechla až tak že už jsem ji nemohl nastartovat. Chytla až na pátý pokus. Může být nějaká vada?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Možná v dobíjení. Ale také třeba stav baterie.

 

gumid
hodnocení

0x

Může být vadný diodový můstek. Někdy sttačí dotáhnout ty malé šroubky zezdau alternátoru (M5 na 8klíč). Opatrně, ať je nestrhnete. Jinak očistit kontakty. Oko B+, místa pod matkama a plošky na dně alternátoru na které dosedá diodový můstek. Stává se i po čase, že se udělají studené spoje na pájených místech samotného můstku a je potřeba je proletovat a očistit (budou studeňáky vyhřáté).

Takže repas altu nebo výměna.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Zmeř napětí na baterii na volnoběh při tlumených světlech neměl bys jít pod 13.5V
Pak vypni světla zvedni otáčky na 2500 až 3000 ot a znova měř neměl bys jít nad 14,3V
Poté kontrola ukosření motoru a kastle spoje rozebrat a očistit
To samé u plusového přívodu z baterie na altík a startér
Poté kontrola pojistkový skříně a jejich konektorú teče tam voda bejvá to schnilí
Mužeš ještě demontovat regulátor z altíku a kouknout jak sou na to uhlíky a sběrací kroužky
gumid

B+ z altu vede za kastlík spolujezdce na svazek, kde je krimpovací obří dutinka, kde se sbíhají všechny červené 30 kabely. Je tam sveden i ten od baterie. B+ je tedy napříímo se svorkou 30 na baterku bez pojistek a jiného přerušení.

 

mak*
hodnocení

0x

To není baterie, ale dobíjení. Podle mě se stačí trochu víc plynu na rozjetí. Na volnoběh dobíjení může svítit (ono i když nesvítí, tak to skoro nic nedobíjí). Pokud při rozjezdu klesnou otáčky na volnoběžné, nebo i lehce pod ně, je normální, že se dobíjení na chvíli rozsvítí. To samé s tou pomalou jízdou na trojku. Zřejmě motor podtáčíte, jezděte tak, aby otáčky neklesly pod 2000.

feka
Feldou mám něco najeto a nikdy mi kontrolka dobíjení při rozjezdech ani jízdě na skoro volnoběžné otáčky nesvítila.
mak*

Nevím, ale tahle Felicie je v podstatě ještě zaoblenej Favorit a těch jsem pár v ruce měl a některé to dělaly.

gumid

Dělali to jen Favority do roku 1992. Měli totiž řemenice 70mm zelené barvy. Od 1992 dávali černé řemenice 60mm, aby zvedli otáčky altu na volnoběh. Pak od roku 93 (SPi) - 95 (ano, 95 se dělal jen VAN-Plus a pick-up Favo), byla řemenice drážkovaná jako na Feldu a ještě se zmenšila.

Od roku 92 s černou řemenicí se nikdy nestalo, že by na volnoběh svítila kontrolka.

Snad jen k vůli závadě altu nebo svazku (špatně nakrimpovaná kabelová oka).

Felda 97 a vejš už s Favoritem sdílí pramálo věcí! (nebavím se o tom, zda pasují či ne)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]