Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jawa 50/21 motor

Od: michalbc® odpovědí: 9 změna:
avatar michalbc

Dobrý den poradci,

Mám takový neobvyklý dotaz na který nebude jednoduché odpovědět, ale potřebuji názor někoho druhého. Samotný popis bude velmi složitý.

Mám pionýra 50/21 1971 a po 22 letech co jsem na něm jezdivál do školy a ze začátku do práce jsem se v zimě dal do zevrubné renovace s tím, že jsem chtěl začít opět rekreačně jezdit.

V zásadě jsem vyměnil věci asi cca za 20 000,- Od všech ložisek, řetězu, rozety , tlumičů a snad všeho možného jsem největší pozornost věnoval motoru. Výměnu komponentu jsem dělal sám, nic nebylo odborného. Motor byl původní, píst se třemi kroužky. Klika vydřená na guferách, takže jsem: 2 výbrus s českým pístem, sportovní klika na jehlách, ferodo spojka, řetěz, zapalování VAPE, vějířovitá hlava. Válec má vybroušené drážky na sání (RS válec) ,Technická.

Nyní jsem v režimu zajíždění, ale ono to tak jede, jak nikdy, že zajížděcí režim moc neřeším. Aktuálně se pohybuji s naj cca 200 km.

Od první chvíle se však vyskytl problém.

Před kopcem jsem byl zvyklý přidat plyn na max. zvýšit tím otáčky a překonat terén, jenže když jsem dal plný plyn tak po 3 vteřinách začal plynule motor ztrácet výkon a evidentně jsem vyhodnotil, že dochází benzín, protože stačí povolit plyn a motor se začne opět sbírat do otáček. Většinou jsem ztratil rychlost a musel jsem řadit dolů.

Začalo kolečko výměn na palivovém okruhu. Ventil v nádrži, hadička, ventil v karburátoru, plovák, zvýšení hladiny, změna nastavení jehly na chudou směs, trysky, jízda bez víčka v nádrži, jízda bez vzduchového filtru (napadlo mě to z nouze) naposledy palivo z PET lahve přímo do karburátoru.

NIC.

Dnes jiný karburátor a situace je stejná, jen jsem zjistil novou věc.

Budu teď popisovat suběktivní pocit: když dám při jízdě na 3 plný plyn, začne do 3 vteřin motor ztrácet výkon, pokud ten plný plyn držím dál, tak výkon spadne na nulu , ale a teď píšu svůj pocit zastaví se píst a motorka prokluzuje na spojce.V první chvíli jsem myslel že jsem to zadřel, ale stačí povolit plyn a blok povolí a motor začne běžet a znova táhnout.

Celou dobu jsem měl za to, že dochází benzín, ale po dnešních zkouškách jsem spíše na rozpacích a nevím jak dál. Zkusil jsem to několikrát takto nasimulovat a byl jsem v šoku. Možná bych byl schopen to natočit i na kameru...

Máte nějaké nápady? že by to vybroušení na sání pro RS válec? Podtlak který dokáže zablokovat píst? Fakt nevím....

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

klik
hodnocení

0x

Zkuste - odmontujte vzduchový filtr do karburátoru a místo něj upevněte novodurovou trubku/nebo papírovou/ na tu chvíli na projetí do kopce.K té spojce-máte kuličku mezi tyčkou a spojkou? Lamely spojky jste před montáží doufám namazal a seřídil.Ale nedá mi to a zeptám se - proč jste se hrabal v něčem co funguje.

 

mak*
hodnocení

0x

Mě to připadá jak přidřený. Zatíží se, ohřeje se, ztratí výkon. Sundal bych hlavu (u Pionýra žádná práce) a podíval se do válce. Možnost je také chudá směs (vzhledem k provedeným pokusům s palivem málo pravděpodobné), nebo ucpaný výfuk (stojí za zkoušku projet to bez výfuku).

 

hodnocení

0x
avatar justin

Zdravim, nikde jsem nečetl něco o svičce? Myslim, že vám přestava palit svička a vam se zdá že se válec přidírá. Zkuste novou svíčku ,dříve se říkalo studena 8-9 teď nevím jak se to značí a dělá to za studena nebo jen za tepla? (studeny motor , hodně zahřáty motor.) Ještě něco když to začne tak zkuste přicupovat na karburatoru když to pomuže tak je to benzínem ale to jste asi dělal. Hodně štěstí!

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Možná seřídit směs.

 

hodnocení

avatar michalbc

Takže vyřešeno.

Dnes jsem vyměnil válec a závada je pryč.

Takže to bylo tím vybroušením RS , ale měl jsem zato, že to bylo vybroušené sání a on to byl výfukový kanál.

Takže tuto úpravu nedoporučuji...

h0042*
Spíš myslím, že to bylo přidřené. Přibroušený výfukový kanál není na škodu, pokud není moc do šířky, kvůli kroužkům. Píst je kolem dokola čistý, nebo má flek?
hodnocení

Píst je uplně čistý a navíc známky zadření to při jízdě nejevilo...

Je to zajímavé, že tam vznikal takový podtlak, který byl schopen zastavit píst po dobu držení plného plynu...

Jinak ten válec, co jsem tam nyní dal měl stejný výbrus jako předešlý a tím píst zůstal stejný , přehodil jsem jen válce...

Přikládám foto, jak vlastně to vybroušení vypadá...

Jawa 50/21 motor

 

hodnocení

0x

Myslím si,že chybou bola nevhodná kombinácia válca a piestu, čo sa týka rozmerov.

babetta.info/...

 

hodnocení

avatar michalbc

Ano je to pravděpodobné hlavně v tom, že lze snadno zaměnit válce z 05 za řadu 20-23

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]