Nejste přihlášen/a.
Včera v médiích - v televizi byl pořad o historických vozech které vozí turisty v praze, že většina má nevyhovující stav.a STK bylo prý děláno mimo Prahu - kde to už si nepamatuji,
To tyto vozy nechodí pravidelně na STK?
Jmenovaly tyto závady, nefunkční ostřikovvače, nefunkční stěrače, nehomogolovvaná zpětná zrcátka a možná ještě jiné.
Když já jsem byl se svým vozem na STK, tak technika nikdy nezajímalo zda fungují stěrače či ostřikovače a to ani na chodovci který je prý nejpřísnější v praze.
Asi na každý vůz je dané zpětné zrcátko a pokud se poškodí, tak tam asi nemůže dát libovolné a když originál už není k dispozici?
i na starém žiguli jsem měl jen levé zrcátko které se ovládalo jen zvenku a jestli bylo originál nevím a taky na to na STK nikdo nic neříkal.
Můj názor je, že to nejsou vozidla historická, ale jakási nově vyrobená retrovozidla. Pochybuji, že je to schváleno pro provoz na pozemních komunikacích. Nejspíš to má papíry z bůh ví čeho a proto to musí na "speciální" STK mimo Prahu, protože na obvyklé by to neprošlo. Policie to neřeší, protože je nejspíš hmotně zainteresována (pouze můj názor).
potom nerozumím jedné věci - ten kdo vydával registraci nepozná "koloběžku od kombajna" a nebo to vozidlo vůbec neviděl?
1) ano chodí pravidelně na TK 2) Vámi zmíněné závady jsou banality oproti skutečnosti, zmíněná vozidla mají hrubé závady nebezpečného charakteru, většinu z nich navíc nejde odstranit, protože mnohá vozidla ani nebyla na běžný provoz vyrobena 3) TK byla zvela zcela jistě získaná podvodem, protože viz bod 2.
Když jsem dostal ŘP, mám vědět. Na STK musí ta vozidla, kdy to nařizuje norma. Je-li řidič odvážný, ochotný riskovat a jezdí bez než ho někdo chytne. Jako při jiné protiprávní činnosti. Na STK neřeší kdy byla naposledy. Vyhláška uvádí, co se na STK kontroluje a hodnocení závad. Na vozidla se dávají homologované věci k němu. Změny se zapisují do TP. Jiná věc jsou starší auta, zvl. veteráni, kolik vlastníků přesně ví, jaký byl originál? Proto "repliky". Na veterány je norma, ale nutno odlišit veterána a staré auto v běžném provozu! Také je třeba vědět, jaká norma kdy byla účinná. Vezměte si brzdy, od starých aut až po moderní (bude někdo požadovat povinně ABS do Trabanta?).
A jezdí staříci, ovšem běda, jak ho mám za zády a já dupnu na brzdy. To, že to nějak dostalo RZ, že je někdo schválil (možná) je bordel, ale kde není? A proto se nedivím.
Že se to na STK dá třeba uplatit, neznalost, laxnost, či úmyslně přehlédnout je jiná věc.
Ona ta monstra, vozící turisty po praze, nemají s hystorickými vozidly nic společného, jen je vzdáleně připomínají vzhledem. Běžnou kontrolou by neprošla, proto musí jezdit do STK někam, kde zamhouří obě oči (a natáhnou ruku).
"Jmenovaly tyto závady, nefunkční ostřikovvače, nefunkční stěrače, nehomogolovvaná zpětná zrcátka..."
Možná Vám ušlo, že tyto bezvýznamné závady jmenoval člověk na provozu monster zainteresovaný. Snažil se tak celou situaci zlehčit. Za podobné drobnosti by možná byla pokuta, rozhodně by se kolem toho nedělal takový rozruch.
"...ten kdo vydával registraci nepozná "koloběžku od kombajna" a nebo to vozidlo vůbec neviděl?"
Obojí je možné, ale spíš to bude tím, že za patřičné všimné techniclou nezpůsobilost jaksi "přehlédl".
A že mají mizivou nehodovost? No samozřejmě. Zaprvé jich v porovnání s ostatními vozidly jezdí zanedbatelný počet, zadruhé jezdí po Praze krokem (a zdržují provoz), aby si turisté stačili Prahu prohlédnout. Aby tak pomalu jedoucí vozidlo řidič nezvládl (i kdyby mu upadla náprava), musel by být totální pako.
historické vozidlo musí být především testováno na historickou původnost, vzhledem k tomu že tuto činnost ze zákona zajištují v čr subjekty pověřené mezinárodní federací , je jasné že si z toho někdo udělal dobrou živnost...stojí to asi 3000 Kč, následně má toto testování UZNAT příslušný orgán státu, který vozidla fyzicky nekontroluje, ale vychází už jen z fotodokumentace a z předloženách protokolů...
slyšel jsem že se testace dala udělat korespondenčně, stačilo poslat nějaké fotky a pemíze a výsledkem byl protokol...s tím se pak dalo vozidlo zaregistrovat a mohlo získat průkaz historického vozidla...
STK měla být státní, stát tyto soukromé firmy nekontroluje dostatečně a především milardy za evidenční kontroly mohly jít do rozpočtu státu, takto jdou do kapes majitelů STK a podle všeho si přilepšují i někteří technici, jinak by u nás nebyl takový bordel
Sice neznám přesné podrobnosti,ale TAKTO testované historické vozidlo
1) má podstatně omezenou možnost pohybu po pozemních komunikacích
2)musí pravidelně na opakovanou testaci
Aspoň co se týče motorek, jsou dosti přísné podmínky - některé testační komise požadují skoro i dobový vzduch v pneumatikách ...
Nenašel jsem přesné znění zákona ale
Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního provozování
Na "véčkách"( SPZ pro historická vozidla) - je možno pouze na veteránakce a klubové srazy .
Pokud jezdí na klasických SPZ , je to otázka konkrétní STK a konkrétního technika
Na "véčkách"( SPZ pro historická vozidla) - je možno pouze na veteránakce a klubové srazy .
A tento nesmysl mate odkud? S takovymto vozidlem muzete jezdit kdy chcete a kam chcete.
milancukrar:Zdroj ceho?
Tvrzeni:
Na "véčkách"( SPZ pro historická vozidla) - je možno pouze na veteránakce a klubové srazy .
je proste kravina. V soucasne dobe muzu historickym vozidlem jezdit kdy chci a kam chci.
k2, je to zdroj, kde se píše věta o používání veteránů.
Je na každém, aby si vyhodnotil, zdali může jezdit jen na srazy, což je chybně, nebo používat vozidlo jak chce, mimo běžný provoz.
Definice běžného provozu je na mnoha posouzeních, podle mne třeba jezdit denně do práce. Ale kdo by to dělal u veterána.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.