Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

STK na historické vozy

Od: slavo® odpovědí: 18 změna:

Včera v médiích - v televizi byl pořad o historických vozech které vozí turisty v praze, že většina má nevyhovující stav.a STK bylo prý děláno mimo Prahu - kde to už si nepamatuji,

To tyto vozy nechodí pravidelně na STK?

Jmenovaly tyto závady, nefunkční ostřikovvače, nefunkční stěrače, nehomogolovvaná zpětná zrcátka a možná ještě jiné.

Když já jsem byl se svým vozem na STK, tak technika nikdy nezajímalo zda fungují stěrače či ostřikovače a to ani na chodovci který je prý nejpřísnější v praze.

Asi na každý vůz je dané zpětné zrcátko a pokud se poškodí, tak tam asi nemůže dát libovolné a když originál už není k dispozici?

i na starém žiguli jsem měl jen levé zrcátko které se ovládalo jen zvenku a jestli bylo originál nevím a taky na to na STK nikdo nic neříkal.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mak*
hodnocení

1x

Můj názor je, že to nejsou vozidla historická, ale jakási nově vyrobená retrovozidla. Pochybuji, že je to schváleno pro provoz na pozemních komunikacích. Nejspíš to má papíry z bůh ví čeho a proto to musí na "speciální" STK mimo Prahu, protože na obvyklé by to neprošlo. Policie to neřeší, protože je nejspíš hmotně zainteresována (pouze můj názor).

 

lmgify
hodnocení

0x

Aktuálně.cz: " Historická"auta/...

hodnocení

potom nerozumím jedné věci - ten kdo vydával registraci nepozná "koloběžku od kombajna" a nebo to vozidlo vůbec neviděl?

lmgify

Nikdo neví, kde se ty repliky vyrábí. Skoro určitě prý ne nás (velká úředničina se schválením nového typu). Dohad je, že to je prvně schválené (tzn.připuštěné do provozu v EU) někde v zahraničí (někdo říká Holandsko) a pak je to oficiálně dovozené už s legálními papíry.

 

hodnocení

0x

1) ano chodí pravidelně na TK 2) Vámi zmíněné závady jsou banality oproti skutečnosti, zmíněná vozidla mají hrubé závady nebezpečného charakteru, většinu z nich navíc nejde odstranit, protože mnohá vozidla ani nebyla na běžný provoz vyrobena 3) TK byla zvela zcela jistě získaná podvodem, protože viz bod 2.

 

jardaa*
hodnocení

0x

Když jsem dostal ŘP, mám vědět. Na STK musí ta vozidla, kdy to nařizuje norma. Je-li řidič odvážný, ochotný riskovat a jezdí bez než ho někdo chytne. Jako při jiné protiprávní činnosti. Na STK neřeší kdy byla naposledy. Vyhláška uvádí, co se na STK kontroluje a hodnocení závad. Na vozidla se dávají homologované věci k němu. Změny se zapisují do TP. Jiná věc jsou starší auta, zvl. veteráni, kolik vlastníků přesně ví, jaký byl originál? Proto "repliky". Na veterány je norma, ale nutno odlišit veterána a staré auto v běžném provozu! Také je třeba vědět, jaká norma kdy byla účinná. Vezměte si brzdy, od starých aut až po moderní (bude někdo požadovat povinně ABS do Trabanta?).
A jezdí staříci, ovšem běda, jak ho mám za zády a já dupnu na brzdy. To, že to nějak dostalo RZ, že je někdo schválil (možná) je bordel, ale kde není? A proto se nedivím.
Že se to na STK dá třeba uplatit, neznalost, laxnost, či úmyslně přehlédnout je jiná věc.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Tak pro zajímavost mohli také uvést, že tyto vozidla mají naprosto mizivou nehodovost. Zato ty zánovní většinovou. Je to jen info pro efekt, nic jiného.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Ona ta monstra, vozící turisty po praze, nemají s hystorickými vozidly nic společného, jen je vzdáleně připomínají vzhledem. Běžnou kontrolou by neprošla, proto musí jezdit do STK někam, kde zamhouří obě oči (a natáhnou ruku).

"Jmenovaly tyto závady, nefunkční ostřikovvače, nefunkční stěrače, nehomogolovvaná zpětná zrcátka..."

Možná Vám ušlo, že tyto bezvýznamné závady jmenoval člověk na provozu monster zainteresovaný. Snažil se tak celou situaci zlehčit. Za podobné drobnosti by možná byla pokuta, rozhodně by se kolem toho nedělal takový rozruch.

"...ten kdo vydával registraci nepozná "koloběžku od kombajna" a nebo to vozidlo vůbec neviděl?"

Obojí je možné, ale spíš to bude tím, že za patřičné všimné techniclou nezpůsobilost jaksi "přehlédl".

A že mají mizivou nehodovost? No samozřejmě. Zaprvé jich v porovnání s ostatními vozidly jezdí zanedbatelný počet, zadruhé jezdí po Praze krokem (a zdržují provoz), aby si turisté stačili Prahu prohlédnout. Aby tak pomalu jedoucí vozidlo řidič nezvládl (i kdyby mu upadla náprava), musel by být totální pako.

 

xenofob
hodnocení

0x

historické vozidlo musí být především testováno na historickou původnost, vzhledem k tomu že tuto činnost ze zákona zajištují v čr subjekty pověřené mezinárodní federací , je jasné že si z toho někdo udělal dobrou živnost...stojí to asi 3000 Kč, následně má toto testování UZNAT příslušný orgán státu, který vozidla fyzicky nekontroluje, ale vychází už jen z fotodokumentace a z předloženách protokolů...

slyšel jsem že se testace dala udělat korespondenčně, stačilo poslat nějaké fotky a pemíze a výsledkem byl protokol...s tím se pak dalo vozidlo zaregistrovat a mohlo získat průkaz historického vozidla...

STK měla být státní, stát tyto soukromé firmy nekontroluje dostatečně a především milardy za evidenční kontroly mohly jít do rozpočtu státu, takto jdou do kapes majitelů STK a podle všeho si přilepšují i někteří technici, jinak by u nás nebyl takový bordel

Sice neznám přesné podrobnosti,ale TAKTO testované historické vozidlo

1) má podstatně omezenou možnost pohybu po pozemních komunikacích

2)musí pravidelně na opakovanou testaci

Aspoň co se týče motorek, jsou dosti přísné podmínky - některé testační komise požadují skoro i dobový vzduch v pneumatikách ...

k2

má podstatně omezenou možnost pohybu po pozemních komunikacích

Co si pod tim mam predstavit?

Nenašel jsem přesné znění zákona ale

Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního provozování

Na "véčkách"( SPZ pro historická vozidla) - je možno pouze na veteránakce a klubové srazy .

Pokud jezdí na klasických SPZ , je to otázka konkrétní STK a konkrétního technika

k2

Na "véčkách"( SPZ pro historická vozidla) - je možno pouze na veteránakce a klubové srazy .
A tento nesmysl mate odkud? S takovymto vozidlem muzete jezdit kdy chcete a kam chcete.

(3) Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.

 

zdroj: Zákon 56/2001 § 79b,

k2

milancukrar:Zdroj ceho?

Tvrzeni:

Na "véčkách"( SPZ pro historická vozidla) - je možno pouze na veteránakce a klubové srazy .
je proste kravina. V soucasne dobe muzu historickym vozidlem jezdit kdy chci a kam chci.

daniela1

@K2 má pravdu, vážně se na "véčkách" nemusí jezdit jenom na "veteránakce a klubové srazy".

Citace zákona je od @nunici správná, ale výklad nesprávný. Důležitá pro K2 je část "běžného denního užívání", k tématu pak "podnikání".

k2, je to zdroj, kde se píše věta o používání veteránů.

Je na každém, aby si vyhodnotil, zdali může jezdit jen na srazy, což je chybně, nebo používat vozidlo jak chce, mimo běžný provoz.

Definice běžného provozu je na mnoha posouzeních, podle mne třeba jezdit denně do práce. Ale kdo by to dělal u veterána.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]