Nejste přihlášen/a.
Zdravim,
chtěl bych se zeptat. Už nějakou dobu se motor na volnoběhu (cca 800 ot./min) skoro pořád "hejbe" pod kapotou v motor. prostoru, jak za studena i za tepla, při různejch teplotách. V interiéru je chvění nepříjemně cejtit, občas to lze poznat i z venku. Ručička otáčkoměru při volnoběhu nikam nekmitá. Při držení plynu a následnym zvýšení otáček (cca 1000 ot./min a víc) se motor téměř zklidní, dokud nepustim plynovej pedál. Sešlápnutí spojky nemá žádnej vliv (navíc nedávno se dávala kompletně nová, včetně dvouhmotovýho setrváku). Během jízdy je všechno v pohodě, jízda je plynulá, auto správně akceleruje. Nikde nic nebouchá, starty bezproblémový, vejfuk nadměrně nekouří, standardní spotřeba (tankování na Benzině), neztrácí se žádná kapalina, žádná větší netěsnost oleje, nesvítí žádná kontrolka. Olej měněnej (Mogul 5W-40, správná hladina) + všechny filtry (MANN, Bosch), EGR neni zaslepenej. Jinak se rozlítlo turbo, takže se vyměnilo za nový. Je i novej řemen alternátoru, kterej začal drhnout. Dále, nastavil se správně i rozvod. řemen, neboť údajně byl o půl zubu až zub poskočenej. Silentbloky (uložení) prej taky v pořádku, i kabelovej svazek ke vstřikům - že to zjevně bude samotnejma vstřikama, kdy diagnostika ukazovala nějakou chybu jednoho vstřiku. Vstřiky se teda vyndaly a nechaly otestovat, kde se problém potvrdil + v servise zkusili dát použitý vstřiky, na který to ale běželo podobně problémově, tak vyměnili gumičky těch použitejch vstřiků a možná ještě něco, avšak nějak to nepomohlo. Čili se tam zatim daly jiný použitý vstřiky s menšim nájezdem km, na kterech to naštěstí funguje nejlíp (akorát snad auto nezačlo mít větší spotřebu paliva). Motor je už víceméně skoro v klidu, jenže pořád to není ono, občas je stejně cejtit to vibrování a sem tam škubne.
Říkali v servise, aby to prej bylo, jak má, museli by se tam zřejmě dát nový vstřiky, popř. zrepasovat ty původní a brát ohled, že už to má něco najetý.
Každopádně, zatim přesně nevím, protože ty vstřiky by už něco stály (už teďka to stálo celkově dost) a co když by to ani pak nefakalo, jak má... Děkuju Vám za odpovědi.
Auto: Octavia II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 16V (BKD), r. v. 2004, Elegance, najeto cca 240 tis. km
Ve tvém dotazu mi chybí zmínka o kontrole zavěšení hnacího agregátu (motoru s převodovkou). Má tříbodové zavěšení v silentblokách a pokud některý z nich odejde, chová se motor při volnoběhu značně neklidně. Takže pokud to ještě nikdo nezkontroloval, je kontrola zavěšení agregátu nanejvíš nutná. Možná pak zjistíš, žes zbytečně (nebo skoro zbytečně) vyhodil spoustu peněz.
"Silentbloky - uložení - prej taky v pořádku". Směju se, až se za břicho popadám.
A jste si jistý že nový setrvačník je dvojhmotový? Ono se totiž občas šetří a dá se tam obyčejný. Projevy jsou podobné tomu, co píšete.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.