Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Optimální otáčky motoru

Od: slavo® odpovědí: 12 změna:

Jaké jsou optimální otáčky benzínového nepřeplňovaného motoru při plynulé jízdě? ( 2000, 3000 )

Hlavně díky v této sekci zatím za odpovědi satamovi byly pro mě užitečné.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

agraelos*
hodnocení

1x

Jsou to otáčky, kdy se motor nepodtáčí a zbytečně nevytáčí. Závisí na rychlosti, hmotnosti auta, zpřevodování, zda je rovina/kopec aj. Co je to když tak za káru?

 

designtore*
hodnocení

1x
Moc široká otázka se spoustou neznámých.
Každé auto je jiné, jinak zpřevodované. Nenapsal jste, jaké auto máte a při jaké rychlosti.
Samozřejmě optimální pro motor většinou bývá mezi 2000-3000 otáčkami.

 

hodnocení

1x
avatar axus

Dalo by se polemizovat, co se mysli tou optimalnosti, pac si umim predstavit jizdni pripady (stavy), kdy kazdy bude mit jine optimalni nastaveni...ale k tomu, na co se zrejme ptas...

Optimalni oblast chodu jakehokoliv spalovaciho motoru je v oblasti s nejvyssi ucinnosti (pomer vykonnu motoru a vyhrevnosti paliva)

Schvalne pisi o oblasti a ne o otackach, pac krome otacek se musi brat v potaz i zatizeni motoru.

Nelze dat konkrertni odpoved obecne platnou pro jakykoliv nepreplnovany zazehovy motor, pac ruzne motory jsou jednak ruzne konstrukcne reseny (pomer vrtani/zdvih, eccentricita klikove hridele, pocet, umisteni a velikost ventilu, hmotnost pohybujicich se dilu atd.) a navic vybaveny ruznymi zarizenimi ovlivnujici polohu techto oblasti, jaka jsou promenna casovani ventilu, promenna saci a vyfukova vedeni atd.

Pro jednoduche atmosfericke automobilove benzinaky typu Fabie je tato oblast tipicky kolem 2-3t otacek a velmi zhruba pri 75% zatizeni motoru.

 

mathew
hodnocení

0x
2000 a ted jsem zvědav jak toho při 90 s tím htp dosáhneš :D

 

hodnocení

Mě to zajímalo obecně - samozřejmě jsem měl na mysli nejvyšší rychlostní stupeň na rovině.

Každé auto různého typu na stejné otáčky a stejný převodový stupeň jede jinou rychlostí, jinou, fabie, jinou superb, jinou nercedes, jinou audi. ( jiné otáčky přři 120 má audi a jiné trabant - napsal jsem extrém )

Proto jsem nepsal o rychlosti, ale o otáčkách - při kterých otáčkách již motor není podtáčen a při kterých je již přetáčen.

Taky jsem proto nenapsal o jaké se jedná auto, ale jinak jedtli to někoho zajímá tak např. fabie , ale myslím, že to není důležité.

 

kepler*
hodnocení

0x

Na převodovém stupni nezáleží. Chtělo by se podívat na graf točivého momentu v závislosti na otáčkách. Řadit by se mělo tak, aby se otáčky pohybovaly v okolí vrcholu křivky. Moderní motory mají tu křivku dost plochou, takže rozsah vhodných otáček je široký. Obvykle to ale bývá v okolí 3000 ot/min.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Na benálové 1,8 - 16V běžně na 3000.

 

hodnocení

0x

Principielně je nejnižší spotřeba na koně.hodina, nebo dnes na kW .hodina, při otáčkách maxima točivého momentu. Jenže pak se můžete ptát, jak to udělat, protože při těchto otáčkách a nejvyšším převodovém stupni budete v obci pokutován za vysokou rychlost. Tj. vše s rozumem - Vy se ptáte na konkrétní čísla - 2000 nebo 3000 , nebo třeba taky 2950?, ale typ vozidla či motoru "tajíte"- to je silně nefér...

 

mak*
hodnocení

0x

Záleží na motoru a stylu jízdy. V podstatě jde říct, že je třeba jezdit tak, aby otáčky neklesly po přeřazení pod 2000. Pokud chcete závodit nebo se rychle rozjet např. při předjíždění, pak musí být otáčky nad 3000, protože kolem 3000 má většina motorů maximální kroutící moment.

V podstate jde rict, ze si napsal blbost.

 

hodnocení

0x

Co je to optimální?

Nejnižší spotřeba?

Nejvyšší životnost?

Nejlepší dynamika?

Nejnižší plynné emise?

Nejnižší pevné emise?

Nejnižší akustické emise?

A u každého typu to bude jinak ..

 

hodnocení

0x

A já bych řekl, že strašně taky záleží na konkrétním typu motoru, na objemu motoru, čili tedy třeba na kroutícím momentu! Ha!

Určitě 3l/V6 má optimální otáčky jinde než Fábie 1l...

Otázka je ještě co jsou to optimální otáčky? A kdy? v Jakém režimu? Při zátěži? Při uvolněné jízdě po rovině...

Jinak optimální otáčky by měly být v místě kde je největší kroutící moment!

Ale to učitě neznamená, že v klidné jízdě bez zátěže, třeba na rovině jsou ekonomické ve smyslu potřeby...

Je to spíš na zamyšlení, jak motor provozovat aby se nepodtáčel...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]