Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Snizeni hlavy -vetsi vykon?

Od: head odpovědí: 9 změna:
Dobry den,chtel bych se zeptat zda by mel nekdo vysvetleni proc snizenim hlavy vzroste výkon motoru?
Sice se zvysej tlaky ale na druhou stranu tim prece snizim objem prostoru ve valci a tim i zapalnou smes..
Prece 1,6 motor je vykonnejsi nez 1,8 nebo 2,0..?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Je to o tom kompresním poměru, čím je větší, tím je motor efektivnější, ale náchylnější k samozápalům, tzv. detonačnímu hoření, nebo lidvě "klepání", proto potřebuje kvalitnější, víceoktanové palivo. Elektronkcky řízené motory mají snímače klepání, proto snížením hlavy spíše výkon ubyde. Mám zkušenosti s ubroušeným pionýrem a tam to bylo znát, šel lépe do otáček a mimo to snížení hlavy bylo nutné přenastavit předstih (už nevím jak) a jezdit na super (straší pamatují).

 

hodnocení

0x
avatar majo78

snížením hlavy dojde k zvyšení tlaku snížením objemu čili k vetšímu vykonu k pomeřu k zvyšení opotřebení čili k snížení delky životnosti motoru

 

gumid
hodnocení

0x

Dle mého...

Zvýší se kompresní tlak a tím je motor živější.

U velkého objemu se uplatní síla motoru (táhnout přívěs nebo těžší auto, ve kterém motor je).

Další věcí je i správně odstupňovaná převodovka, aby se motor nejvíce využil.

Dnešní trend je malý objem dohnat přeplňováním a tím kompenzovat klasické atmosférické velké objemy co mají větší spotřebu paliva.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Protože snížením hlavy vzroste kompresní poměr mnohem víc, než klesne objem.

Zdvihový objem neklesne, ten se počítá jen z dráhy pístu.

 

vernon
hodnocení

0x
Zvýšení kompresního poměru prodlouží dobu hoření směsi a zvýší účinnost spalování. Z paliva tak lze získat více energie. Palivo však musí být více odolné proti samozápalům, laicky řečeno - musí mít vyšší oktanové číslo, protože vyšší KP znamená i vyšší teplotu směsi při kompresi. Protože palivo hoří pomaleji, musí pracovat takový motor s větším předstihem.
Zvýšení KP neovlivní zdvihový objem motoru. Ten je daný pouze vrtáním válce, zdvihem pístu a počtem válců.
jabraka*

vernon - dobrý,jen doplním,vstřikuje se stejné množství paliva,nad pístem je menší prostor.Přizapálení je tam méně vzduchu.U turba by se vzduch dal nastavit pro větší výkon.Bude samozřejmě nutné přestavit ventily,rozvody a zapalování.

Já bych z praxe řekl,že Š 100 po výměně hlavy za š 105,ventily a komponenty k nimskutečně zvýšila výkon i dynamiku.

JB

vernon
Vzduchu je tam samozřejmě hmotnostně stejně, protože ho motor nasaje stejné množství. Jen je stlačen v menším prostoru a pod větším tlakem...

 

hodnocení

0x

Každý středoškolák by snad měl vědět proč.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]