Nejste přihlášen/a.
Je to o tom kompresním poměru, čím je větší, tím je motor efektivnější, ale náchylnější k samozápalům, tzv. detonačnímu hoření, nebo lidvě "klepání", proto potřebuje kvalitnější, víceoktanové palivo. Elektronkcky řízené motory mají snímače klepání, proto snížením hlavy spíše výkon ubyde. Mám zkušenosti s ubroušeným pionýrem a tam to bylo znát, šel lépe do otáček a mimo to snížení hlavy bylo nutné přenastavit předstih (už nevím jak) a jezdit na super (straší pamatují).
Dle mého...
Zvýší se kompresní tlak a tím je motor živější.
U velkého objemu se uplatní síla motoru (táhnout přívěs nebo těžší auto, ve kterém motor je).
Další věcí je i správně odstupňovaná převodovka, aby se motor nejvíce využil.
Dnešní trend je malý objem dohnat přeplňováním a tím kompenzovat klasické atmosférické velké objemy co mají větší spotřebu paliva.
vernon - dobrý,jen doplním,vstřikuje se stejné množství paliva,nad pístem je menší prostor.Přizapálení je tam méně vzduchu.U turba by se vzduch dal nastavit pro větší výkon.Bude samozřejmě nutné přestavit ventily,rozvody a zapalování.
Já bych z praxe řekl,že Š 100 po výměně hlavy za š 105,ventily a komponenty k nimskutečně zvýšila výkon i dynamiku.
JB
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.