Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Špatný start Scénika

Od: hborivoj odpovědí: 18 změna:

Zdravím,mám problém s startem Renaulta Scénika 1400-16v.se vstřikováním.Po namontování LPG startuji třeba 5minut,což je o zdraví.Teď v zimě se navíc vyfláká baterka a musím stále nabíjet.Když tam byl jen benzin tak to chytlo na 2x otočení,v jakémkoli mraze.Po ohřátí to už chytá perfektně,dokonce to i výborně jede.Prý přejímá elektronika z benzinu to plynové nastavení a při startu tam jde málo benzinu.Neví někdo,jak tu benz.jednotku ovlivnit?Třeba nějaké relátko,nebo vypínač?Nešel by na to nějak přidělat ruční sytič?Určitě je nás více co trpí-poraďte,,,,Děkuji.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Ono záleží jaký sistém LPG jste si nechal zamontovat. Ty nejlacinější je potřeba ručně přepnout na benzín. Ty lepší už jdou přez řídící jednotku a chytaj uplně normálně protože se atomaticky startuje na benzín a teprve při zvýšení otáček se přepne na LPG. Nejlépe uděláte když zajedete do montážní stanice kde vám to montovali a nechat seřídit.

hborivoj
hodnocení

No to je problém,jsem od Brna a dělali mně to ve Strakonicích.Systém je z Polska.Na telefon dotaz mně odkázali do Prostějova-prašť jak uhoď,To co píšete,tak to dělá v létě-OK .Jde o nynější situaci.Proměřené a seřízené to je,vpořádku,JEN TO nechce chytat v zimě.Stálo to 32000-nic moc-ale velmi k vzteku.Když pojedu do Strakonic-nic nezjistí...a nechat auto venku aby zmrzlo do rána?Já na hotelu?To radši nebudu v zimě jezdit.Prosím potřebuji technickou radu,základní věci vím,na LPG jsem měl už 3auta a žádné to nedělalo.

ar*

Ty to polské systémy moc neznám ale normálně bývá v utě krabička s kontrolkamy kde člověk vidí jestli to jde momentálně na plyn nebo benzín . na benzín bývá zelená na plyn žlutá. Pokud to tam je u toho polského taky jaká svítí kontroka při startování?

doplněno 05.02.10 01:41:

Zkoušel jste to trvale přepnou na benzín jak to satruje za studena? Aby nebyla zrada ve studeném startu a né v LPG.

hborivoj
hodnocení

Je tam vypínač plynu.U něj je signalizace kolik ho je v nádrži.Start je výhradně na benzin,plyn se blokuje dokud se neohřeje čidlo.Potom lze přejít na plyn.poud se to vypne samozřejmě jede jen na benzin.Toto co popisujete jsem měl u Lady a přepínalo se to ručně.Takže šel start i na plyn.Jde o to ,jak oklamat benzinovou ř.jednotku aby neregistrovala jízdu na plyn,ale hleděla si svého.Ona totiž nechápeco se děje a pořád dělá chudou směs,na kterou to pochopitelně nechce chytit.

ar*

No to mám právě namysly přepnout (vypnout) to trvale na benzín jestli i pak ten studený start bude problém, aby se nehledala závada v LPG a nebylo to třeba čidlem na teplotu motoru. To že to šlo dřív přepínat mezi plynem a benzínem ručně to bylo dříve to je jasný.

Ty kontrolky na plyn a benzín bývají i dnes pro kontrolu samozřejmně se to liší od výrobce k výrobci. Pokud to dělá chudou směs tak může být taky závada čidla teploty které dává do řídící jednotky hodnoty teplého motoru. Jak říkám vypnout LPG nastartovat nechat chvilku běžet a po vychladnutí zkusit znovu nastartovat a uvidíte. Pokud i tak start bude špatný tak závada nebude v LPG. Pokud bude normální tak je problém v komunikaci mezi LPG a řídící jednotkou.

 

hop®
hodnocení

2x
avatar hop

Pouze zkušenost:

Můj kamarád (Kyklop z "Maxíků", ale to zde není důležité) dříve jezdil VW Transportérem na LPG. Na palubce měl manuální trojpolohové přepínání paliva. A pokud měl být start spolehlivý, před dojezdem bylo nutné vypnout LPG a v okamžiku, kdy začal motor škytat, tak zapnout benzín, potom se mohlo parkovat. Trošku složité na ovládání, ale při trošku cviku to šlo v pohodě natrénovat. Dneska už to asi nějak koriguje elektronika, ale nevím jakým způsobem. Jinak, toto vozidlo bylo z mé zkušenosti jediným exemlářem, který byl na plyn živější než na benzín. (BTW zdravím Kyklopa!)

ar*

Hope toto se dělalo u karburátorových motorů.

hop®

Ano, je to dnes už historická záležitost, já jsem s tím vozem několikrát jel přibližně okolo roku 1995, a to oranžové autíčko zvané "piksla" už dávno nebylo nové. Svoji zkušenost dávám pouze jako námět nad přemýšlením o problému. V tomto případě neradím, protože nemám zkušenosti.

Ale mám zkušenost s tím, že i "blbec" může svojí naprosto nesmyslnou připomínkou "přehodit výhybku v myšlení" toho chytrého a znalého, který je tak zkušený a chytrý že ho nenapadne jiné řešení. A který prostě myslí "jedním směrem" který nemusí být správný. A ten "blbec" jeho myšlení rozhodí tak, že ten chytrý opět začne uvažovat nad jinými variantami, které předtím zavrhl a vyřadil dříve než se nad nimi stačil zamyslet. A které možná fungují...

ar*

jo to je pravda leckdy to opravdu funguje,"člověk na to kouká a přitom to nevidí"

doplněno 05.02.10 02:38:

A za tuto myšlenku bodík

 

nu*
hodnocení

0x

Měl by jste ihned navštívit revizního technika, toho, ke kterému pravidelně jednou ročně dojíždíte s autem na revize..auto zkontroluje, co bude nutné vyčistí nebo opraví...tady - na dálku Vám nikdo nepomůže...LPG u některých čerpacích stanic nemusí být stoprocentně čisté, s tím mám své zkušensti...LPG je hodněn stlačený, proto tekutý a při vypouštění, respektive při vstříknutí se mění na plyn, přitom se jeho nejbližší okolí citelně ochlazuje, je proto logické, že v teplém motoru a v létě jsou pomínky pro jehoc rozptylování a následné spalování lepší než v zimě u studeného motoru, auto by mělo dle mého názoru startovat na benzin na první otočení klíčkem a poté co se trochu zahřeje se automaticky přepnou na LPG...

hborivoj
hodnocení

Přátelé cením si vaší pomoci,ale zaregistrujte prosím fakta:

1)Auto je po revizi,nebylo nic zjištěno

2)Startuje VÝHRADNĚ na benzin.

3)Benzin je ošetřen Velfobinem

4)Má tlakové vstřikování plynu i benzinu.

5)Když je zahřátý motor-je nejhodnější na světě-rve asfalt při rozjezdu-zkrátka jen nechce startovat studený.

Podle mně je to tím že je zmatená řídící jednotka,říkal jsem si že se natrefí někdo,kdo má taky tlakové vstřikování,jak píši v úvodu.A řešil to.

Tenhle problém jsem řešil u kamaráda-pokud tam jsou elektromagnety které uzavírají přívody paliva(nevím co máte za systém),ráno mu zůstal jeden prostě "viset"-zamrznul,stačilo promazat a bylo po problému.

 

bondykenan
hodnocení

0x

Já měl v zimě podobný problém. Nakonec to nebyla žádná elektronika, ale přimrzlá voda v benzínu. Doporučuji auto nechat někde v teple přes noc stát. Pokud to nastartuje v teple normálně, tak máš jistotu, že z autem nic není. A pro každý případ bych do benzínu přilil Velfobin z Velvany (případně Aquafobin od Sheronu). A taky doporučím startovat na benzín a na plyn přepnout až po slabém ohřátí motoru. To samé z dojezdy - před dojezdem tak 1-2 km přepnout na benzín a neměl by být problém.

 

hborivoj
hodnocení

Systém je STAG 300,tlakový z Polska.

 

tomason*

www.autogas.estranky.cz/ tento servis LPG montuje Stag 300 je to dobrý systém zkuste se zeptat na škodě forum i fordforum spoustě lidem poradil a hodně o tom ví zkuste kontakt nebo registraci na škodě forum a soukromou zprávu on to zřejmě montuje servisuje .

hborivoj
hodnocení

Díky mrknu na to.

ar*

mrkněte tady na ty stránky forum.renaultclub.cz/...

U nicku Ivan Konečný Starting member je telefon kde nabízí radu přímo na STAG 300

hborivoj
hodnocení

Jen vám napíšu,jak jsem dopadl.Ze všech rad tu i onde jsem si vybral tohle.Odpojit baterku na 24hodin.Prý s tím vymažou nesmysly na ŘJ.Učinil jsem to,no žádný rozdíl.Opět mizerný start.Druhý den,při startu jsem násilnil startování tak,že jsem kmital plynovým pedálem až to chytlo.Pak jsem držel otáčky na 1500 až do ohřátí,motoru.Další den,světe div se!Start bez plynu,chytlo to na první otočení klíčku,otáčky vystoupaly na těch1500,chvíli to tam drželo a pomalu,velmi pomalu klesaly na700.Od té doby je start vpořádku.Chytá na první otočení a dokonce když bylo-10°.No třeba se to někomu hodí.Dík za ochotu.H.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]