Nejste přihlášen/a.
Možná se teď spousta lidí zasměje, protože si sám odpovím - naboural jsem. Nic drastického. V cca 20 km/h jsem zahučel předkem do "mantinelu" ze sněhu(jistě víte o čem mluvím - nahromaděné a zmrzlé množství sněhu na kraji silnice, které tam nahrnul odhrabovač). Je docela možné, že jsem podvozkem i "sednul" na vrchol onoho mantinelu. Museli mě odtama vytáhnout na laně. Od té doby citím mírné vibrace ve volantu, které se však se vzrůstající rychlostí stupňují a při 80 km/h už jsou docela znatelné. V autech se příliš nevyznám, proto se ptám - co všechno jsem mohl poškodit a je nebezpečné s autem dále jezdit (auto stejně tak jako tak nejpozději do tří let skončí ve šrotu)? Děkuji za jakékoliv příspěvky
Mohla se poškodit poloosa ,rameno a nebo se jen rozhodila geometrie. Záleží jestli jste taky do něčeho narazil kolem. Všechny tyto věci se projevují chvěním do volantu . Dokonce stačí kdyby vám vypadlo závaží na disku a kolo bylo nevyvážené.
doplněno 05.02.10 00:41:A jestli to je nebezpečné? dokud se nezjistí příčina tak člověk musí počítat stím že to je nebezpečné.
Kolem jsem narazil snad jen na onu sněhovou bariéru. Dovolím si říct, že auto, už zažilo tvrdší nárazy (přehlédnutý retardér...) ... Spíš bych řekl, že to způsobil ten dosed podvozkem na vrchol bariéry...
To že si auto sedne podlahou na barieru by nespůsobilo to chvění. Ono stačí aby bylo kolo v ten momet v rejdu dostalo náraz z boku a většinou to odnese disk a nebo rameno a pak je samo sebou pryč i geometrie. Auto vám trochu neplave?
Neplave. Respektive - mluvíme o Felicii - plave stejně jako předtímV rejdu kolo nebylo, narazil jsem přímo čelně. Jestli bylo v rejdu, tak v opravdu minimálním. Disk je v pořádku...
Pokud bylo rovně tak by to mohlo být ohnuté rameno a nebo rozhozená geometrie poloosa by to neodnesla. To že to dosedlo do sněhu by fakt nic poškodit nemělo. Ještě mně napadá ale to je témněř nepravděpodobný jestli jste tam v té závěji zůstal nějakou dobu než vás vytáhly jestli na poloose nezůstal nějaká zmrazek z té závěje, ale to by bala fakt veká náhoda aby tam něco přimrzlo. Spíš to vidím na tu geometrii, tam stačí vymést díru na silnici a může se rozhodit.
Zajímavá myšlenka, pokud na ráfku zůstal kus námrazy, který by fungoval jako závaží, mohlo by to způsobovat popsané potíže. Tazateli doporučím laickou kontrolu čistoty ráfků. A tento nápad si neodpustím ohodnotit bodíkem!
Nebudu se smát cizímu neštěstí, naopak děkuji, že jste se hned "odvařil" a že nikdo nemusí přemejšlet nad příčinou závady!
Příčinou vibrací je s největší pravděpodobností "něco ohnutého" na nápravě (čepy, tyče, ráfky)... Nebezpečné to snad zpočátku nebude, ale vibracemi budou veškeré díly na nápravě od převodky řízení po gumy daleko víc namáhané, a o to dřív se opotřebují. Pak už je otázka času, kdy to opravdu nebezpečné začne být. Doporučuji kontrolu, pokud to zanedbáte, možná se Vaše auto ani Vy těch tří let nedožijete...
Nejsem si jistý, ale kdyby to byly ráfky, tak jsou vibrace citelnější už při nižších rychlostech, ne? Do 50 km/h to téměř nepoznám, to jen když se na to soustředím...
Já si nemyslím, že je to rozhozená geometrie nebo ohlé rameno, protože špatná geometrie nezpůsobuje vibrace, jen se jinak sjíždí guma a auto táhne tam či onam, ale nemusí to být pravidlem. Takže vibrace způsobuje něco co se pohybuje, klidně to může být to závaží, prohlý disk, naražená guma a v nejhorším případě poloosa. Vibruje to jen pod plynem nebo i na volnoběh?
Stala se zvláštní věc! Dnes jsem jel s kamarády na hory. Ještě když jsem jel za nima, tak problém setrvával, ovšem jakmile nastoupili a my byli plně naložení, vibrace ustoupily a postupně zcela vymizely. Nejzajímavější ovšem je, že když jsem je potom zase rozvezl zpět domů a jel domů už sám, vibrace se stále neobjevovaly...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.