Dobry den prosím setkal se s tímto někdo? Jaká může byt příčina? A na kolik asi vyjde oprava? Každý druhy den měním pojistku poněvadž se úplně roztavi a začnou házet chybu světla přední,žádní proste úplně vsechny, po výměně jde zase normálně, bude stačit vyměnit pojistkovy blok? Dekuji doplněno 14.08.19 19:30: Jedna se o octavia 2
bude to chtít autoelektrikáře je tam někde přechodovej odpor hřeje se to
klidně to múžou bejt zoxidovaný dráty kontaktů pro tu pojistku světla maj slušnej odběr a jestli vznikne díky oxidaci odpor pak se to hřeje a taví
leč prověřil bych konektory předních i zadních světel a jestli to má TZ tak hlavně kouknout do zásuvky
pojistkovku bych kvuli jedný pojistce asi celou nemenil vytáh bych pojistkovku našel dráty od těch vytavených kontaktu uštípl je a naletoval na ně nový pojistkový pouzdro
před pár měsíci sem takto pořešil vytavený pojistky světla u jednoho nákladáku od renaulta a maká to dodnes
abych nezapoměl skontrolujte jestli někdo nedal do světel nákou zesílenou žárovku mívaj větší odběr a problém je na světě
myšleno takto:na kontaktech pojistky je přechodový odpor a pokud přes tento odpor protéká větší proud a ten díky puštěným světlům protéká tak se místo kde je tento odpor ohřívá a dokáže se ohřát natolik že roztaví plastovou pojistku
tudíž to pojistku nepřepálí protože tam není proud který by tu pojistku přepálil
je tam pouze teplo způsobené přechodovým odporem a to teplo je takové že roztaví plast pojistky
Jjo tak, pochopil jsem to tak, že se přetaví i pojistka, ne jen její pouzdro (a na fotce jsem si toho pořádně nevšiml). Potom ano, tohle bude rozhodně přechoďákem, pokud se roztaví plast na pojistce, ale pojistka zůstane v pořádku.
Tak s největší pravděpodobností teče obvodem velký proud a ten taví obal pojistky. Taky by se mohla ohřívat a tavit obal, ale ne přepálit v důsledku přechodového odporu... Pojistka cca 10A vydrží cca i několik hodin přetížení cca 14A... Čili nadproud nemůže vzniknout přechodovým odporem... Rada... Podívej se do obou světel, zda nejsou propálené, respektive úplně zuhelnatělé patice žárovek... To bývá častý problém... Dalším problémem bývá propálený (zuhelnatělý) přepínač... Předpokládám, že tam nemáš dané nově třeba 100W žárovky...
Je tam někde velký svodový proud (skoro zkrat) a ten je třeba najít. Na dálku si netroufám diagnostikovat, pouze řeknu, že tam patrně měla být původně 15A pojistka a dnes tam nevydrží ani 30A. Takže je třeba hledat a najít chybu. Výměna pojistkového bloku to s největší pravděpodobností nevyřeší.
Prechovym odporem to nebude, leda že by byl v místě styku pojistky. Prechovoy odpor by jinde v obvodu proud snižoval tudíž by se pojistka nepalila. Bude to tavit zvýšený odběr, typuju to na porušenou izolací vedení. Kde to bude skratovat na kostru, navrhuju kontrolu kabelových svazků vizuálně i měřakem,a žárovkových patic, potom bych řešil autoelektrikare. Muze to i přerušovaně jít do zkratu jen za jízdy (vibrace) to je potom těžko měřit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.